Skip to main content

.

Hallo,

Ik zit nu een aantal dagen in de VS en kan met mijn Simyo prepaid simkaart maar geen verbinding krijgen. Het gaat mij om bellen en sms’en, internetten heb ik uitstaan. Ik heb al een aantal dingen tevergeefs geprobeerd:

  • In de Mijn Simyo app staat “Bellen in en naar het buitenland” aan
  • Roaming staat aan
  • Handmatig een provider geselecteerd (meerdere, beide gaven de melding dat verbinding met het netwerk niet mogelijk was)

Ik heb de verschillende opties uit- en aangezet en tussentijds mijn telefoon opnieuw opgestart, en dit heb ik meerdere keren geprobeerd, maar niets helpt. Ik heb het ook in verschillende toestellen geprobeerd (iPhone 13 pro en OnePlus 7), met beide krijg ik geen verbinding. Met mijn Amerikaanse simkaart (T-Mobile) heb ik wel gewoon verbinding in beide toestellen.

Ik hoor graag hoe ik dit probleem kan oplossen.

 

Met vriendelijke groet,

Wouter

Hoi @WouterV,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen verbinding hebt in de VS!

Ik heb zojuist een simkaart reset uitgevoerd. Zodra je mijn bericht leest, kun je je telefoon voor 10 minuten uitschakelen om de reset te voltooien. Wij horen dan graag van je of dit heeft geholpen 🙂.

Groetjes,
Roeqajja


Beste @Roeqajja,

Bedankt voor de terugkoppeling. Helaas heb ik nog steeds geen verbinding, ik heb het in beide toestellen geprobeerd zonder resultaat. Zie hieronder de screenshots van mijn instellingen, wellicht dat jullie daar iets uit kunnen halen? Op mijn iPhone kan ik ook niet handmatig een netwerk selecteren, hij blijft laden (na meer dan 10 minuten zie ik nog geen netwerken).

Eerder dit jaar was ik ook in de VS en had ik ook geen verbinding (dat was een korte trip dus heb er verder niets mee gedaan toen). Dat was met een andere simkaart van Simyo omdat ik toen nog Sim Only had, en nu prepaid. Dat was toen ook in verschillende steden, New York City (daar zit ik nu ook) en Chicago, dus het is naar mijn idee ook niet zo dat het aan de locatie ligt.

Ik hoor graag wat er verder nog gedaan kan worden.

Wouter

 

 

 


Niet dat dit helpt maar ik heb ook een iPhone met Simyo prepaid (eSIM) en hoewel ik niet in de US maar in de UK ben heb ik exact dezelfde instellingen als in de getoonde screenshots. Geen problemen met het verbinden met een plaatselijk netwerk. Misschien dat een nieuwe Simyo simkaart het probleem oplost.


Hoi @WouterV,

Bedankt voor de toelichting. Ik zie in de screenshot dat jouw '’gesprekken en data'’ op 5G staat geselecteerd. Simyo maakt helaas nog geen gebruik van het 5G netwerk maar alleen van het 4G netwerk! Zou je deze optie kunnen aanpassen naar 4G, het toestel opnieuw kunnen opstarten en daarna controleren of het weer lukt met bellen en sms'en? Ik hoor het graag van je! 

Bedankt voor je reactie @Scotsman!

Groetjes,
Amy


Beste @Amy,

Ik heb “Gesprekken en data” op 4G gezet maar dit loste het probleem helaas niet op.

Zelf heb ik nog het een en ander geprobeerd en volgens mij heb ik het probleem opgelost. Ik heb in de Mijn Simyo app “Internetten in buitenland” aangezet en mijn telefoon opnieuw gestart, en nu kan ik wél verbinding maken met de netwerken hier. Op de instellingen van mijn telefoon had ik mobiele data wel uitgezet, en toch had ik verbinding. Zo kreeg ik bijvoorbeeld de “Welkom in de Verenigde Staten” sms’jes binnen. De netwerken die ik kan kiezen eindigen allemaal op 4G (bijvoorbeeld AT&T 4G), en ik las online iets van dat in de VS het 4G netwerk wordt gebruikt voor telefoongesprekken en sms’en? Verder heb ik er niet de technische kennis voor.

Mijn enige punt van zorg is dat ik nu per ongeluk zou kunnen internetten op mijn Simyo simkaart in plaats van mijn lokale en zo hoge kosten kan maken. Dit was de reden dat ik “Internetten in buitenland” in eerste instantie uit had gezet. Ik heb zojuist getest dat ik data roaming uit kan zetten in de instellingen van de simkaart op de telefoon, en toch nog bereik heb. Dit zou moeten voorkomen dat ik mobiele data gebruik toch?

Verder is het wellicht een idee om andere Simyo gebruikers die naar de VS reizen hierop te wijzen. Ik weet niet of ik de enige ben die dit probleem heeft aangekaart, maar ik kan me voorstellen dat als mensen voor een korte reis gaan ze niet de moeite nemen om hier melding van te maken (dat deed ik ook niet toen ik hier eerder voor een weekje was).

Wouter

 

 

 

 

 


Hoi @WouterV

Bedankt voor de toelichting! Ik heb zojuist even contact opgenomen met de Netwerk Specialist en die geeft aan dat zolang de dataroaming in jouw toestel uitstaat er geen internet moet kunnen worden verbruikt. Wat bijzonder dat nadat je '’internet in het buitenland’' aan had gezet je wel weer kon bellen en sms'en. Als de optie '’bellen in en naar het buitenland'’ aanstaat zou dit voldoende moeten zijn.

Eerlijk gezegd zie ik deze optie voor het eerst en was de Netwerk Specialist hier ook verbaasd over 😅. Fijn dat het in ieder geval weer werkt! Mocht je toch iets vreemds merken laat het mij dan gerust weten. 

Groetjes,
Amy