.

Beantwoord

esim in het buitenland

  • 16 August 2021
  • 7 reacties
  • 387 Bekeken

Hallo mensen,

ik heb vandaag een esim abbo gekocht om op mn vakantie adres in Frankrijk te kunnen bellen en internetten. Nu werkt telefoneren gelukkig direct, maar data krijg ik niet aan de gang.

Ik heb de apn gegevens op m’n iPhone ingevoerd die ik elders hier op het forum vond, de buitenland optie in de Simyo app aangezet, m’n telefoon een kwartier uitgezet, maar niets lijkt te helpen.

Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Scotsman 16 August 2021, 21:28

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik gebruik al jaren een iPhone (verschillende modellen) in combinatie met Simyo, en ik heb nog nooit de APN gegevens zelf hoeven instellen. Dat ging altijd helemaal automatisch. Maar als ik even in de instellingen van mijn iPhone kijk, dan zie ik APN = internet, en username en password zijn allebei niet ingevuld. Heb jij dat ook?

 

Verder is het enige in jouw verhaal wat je niet noemt en wat toch belangrijk is: staat data (mobiel internet) roaming aan op je iPhone?

 

Hi scotsman,

 

bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de apn gegevens die ik had ingevoerd (internet, KPN en gprs) leeggehaald en alleen internet laten staan. Helaas heeft dat niet geholpen.

Ik heb roaming voor data ook aanstaan, dus ook dat helpt helaas niet.. :(

 

Reputatie 7
Badge +9

Iemand van Simyo (ik niet want ik ben ook maar gewoon een klant) zal morgen hiernaar kijken, en zal jouw aansluiting hoogstwaarschijnlijk een reset geven, waardoor de iPhone en de eSIM opnieuw aan het netwerk gekoppeld worden. De kans is groot dat dit het probleem gaat oplossen.

Dat zou fijn zijn! 👍🏻

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Angelaatje,

 

Goed dat je contact opneemt, balen dat het niet werkt!

 

Zoals Scotsman al aangaf wil ik inderdaad je simkaart even een reset geven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden? Hopelijk werkt het daarna allemaal weer. Laat je het weten?

 

Thanks Scotsman voor de snelle hulp!

 

Groetjes,

Daisy

Hi Daisy,

Dat heeft inderdaad geholpen! Super fijn, ik kan bellen en internetten in Frankrijk. Dank je wel.

Scotsman ook nogmaals bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag.

 

vr. gr.

 

angelaatje

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Angelaatje, 

 

Fijn dat het is gelukt en bedankt voor de terugkoppeling! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer