.

Vraag

Dataroaming uitgezet, toch hoge kosten internetgebruik. Wat nu?

  • 19 July 2023
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

Ik ben onlangs naar Jordanië op vakantie geweest en had speciaal daarom dataroaming uitgezet. Nadat ik op 29/6 de telefoon uit vliegtuigstand heb gehaald kreeg ik direct een sms dat voor meer dan €50 aan data had verbruikt! Op mijn factuur krijg ik nu een rekening voor €60 aan internetgebruik buitenland. Ik vind dit niet terecht omdat mijn dataroaming uit stond.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Sneckof,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt!

Zodra je buiten zone 1 gebied reist, raad ik aan om de optie “Internet in het buitenland” uit te schakelen. Je bundels zijn namelijk alleen geldig binnen zone 1. Je kunt de optie in Mijn Simyo vinden bij Instellingen> Internet en bellen. Hiermee zou het niet mogelijk moeten zijn om internet te verbruiken in het buitenland. Wij kunnen niet terugzien of je de dataroaming in je toestel had uitgeschakeld. Ik zie wel dat de kosten binnen een zeer korte tijd zijn gemaakt.

Ik kan het me voorstellen dat je deze kosten niet bewust hebt gemaakt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar ik wil graag met je meekijken of wij hier iets aan kunnen doen :).

Groetjes,
Roeqajja

Reageer