.

Vraag

Bellen naar NL van Duitsland niet mogelijk, nu ook geen registratie in het net mogelijk. Wat moet ik doen?

  • 27 December 2022
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Badge

Bellen naar NL van Duitsland was niet mogelijk, naar optie reset in app (internet en bellen buitenland uit en weer aangezet) nu ook geen registratie in het net mogelijk. Alle drie duitse netwerken met beste ontvang en 4G probeerd, altijd kan niet registreren. Gebeurde sinds optie reset.

Ervoor was internet wel mogelijk, maar niet bellen. Nu absoluut nix meer.

Hulp alsjeblieft

Groeten


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tomtoromtomtom,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen bereik hebt in het buitenland! Ik zou graag willen weten welke melding je krijgt te horen of te zien als je wilt bellen naar Nederland. Via deze handige link kan je zien welke stappen je zelf nog kan ondernemen om het internet weer aan de praat te krijgen. Ik heb even een reset uitgevoerd op jouw simkaart zodat deze zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk en enige blokkades worden opgeheven. Je mag het toestel voor 10 minuten uitschakelen nadat je dit bericht hebt gelezen.

Laat je mij even weten of je hierna weer bereik hebt? Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy 

Badge

Hoi bedankt, bereik klopt weer, internet ook. Je reset was nodig.

Maar kan nog steeds niet bellen. Als ik probeer te bellen, stopt hij onmiddellijk. Geen toot, niets, onmiddellijk “Call ended”.

Badge

Hoi bedankt, bereik klopt weer, internet ook. Je reset was nodig.

Maar kan nog steeds niet bellen. Als ik probeer te bellen, stopt hij onmiddellijk. Geen toot, niets, onmiddellijk “Call ended”.

Dit gebeurt voor NL en DE nummers. SMS werken wel.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tomtoromtomtom,

Wat fijn dat het internet weer werkt! Erg jammer dat je nog steeds niet kan bellen. Ik zou graag willen weten waar de netwerkmodus op is geselecteerd in jouw toestel. Dit kan je controleren via iOS: Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data > Selecteer alles op 4G. Via Android > Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > Selecteer 2G/3G/4G Automatisch verbinden. Ook heb ik nog een extra reset uitgevoerd op de optie '’bellen in en naar het buitenland'’. Na het lezen van dit bericht mag je het toestel voor 5 minuten uitschakelen. 

Heb je wellicht ook de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Ik hoor het graag van je 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer