.

Beantwoord

Bellen in en naar het buitenland - Geldt ook voor SMS ?

  • 15 September 2022
  • 14 reacties
  • 153 Bekeken

Als ik “Bellen in en naar het buitenland” uitzet, blokkeer ik dan ook het SMS-en naar het buitenland ?

 

(Dit nav de (FluBot) malware die voor hoge bedragen SMSjes naar Japan/chili e.d. stuurde vanaf de telefoon van mijn zoontje. Wil voorkomen dat dit nog eens kan gebeuren)

icon

Beste antwoord door Roeqajja 19 September 2022, 11:13

Bekijk originele reactie

14 reacties

Lijkt helaas niet het geval.  Nummer in Zweden geprobeerd, SMSen ging nog steeds (geen foutmelding). Alleen bij bellen van hetzelfde nummer de melding ‘u kunt van dit nummer geen gebruik maken’

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @sjimmie1234,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je nog kunt sms’en naar het buitenland terwijl je de optie “bellen in en naar het buitenland” hebt uitgeschakeld. Dit zou niet mogelijk moeten zijn. Ik heb even op je aansluiting gekeken en ik zie wat je zegt inderdaad terug. Ik heb daarom de optie gereset. Zodra je dit bericht leest, kun je je toestel voor 10 minuten uitschakelen. Daarna zou het sms’en naar buitenland niet meer moeten lukken zolang de optie uit staat. Laat je mij nog even weten of dit inderdaad heeft geholpen?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Roeqajja

Hoi @sjimmie1234,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je nog kunt sms’en naar het buitenland terwijl je de optie “bellen in en naar het buitenland” hebt uitgeschakeld. Dit zou niet mogelijk moeten zijn. Ik heb even op je aansluiting gekeken en ik zie wat je zegt inderdaad terug. Ik heb daarom de optie gereset. Zodra je dit bericht leest, kun je je toestel voor 10 minuten uitschakelen. Daarna zou het sms’en naar buitenland niet meer moeten lukken zolang de optie uit staat. Laat je mij nog even weten of dit inderdaad heeft geholpen?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Roeqajja

 

Zojuist nog eens geprobeerd. Bellen in en naar buitenland uitgezet, toestel 10 min uit.

Daarna proberen te bellen naar zweeds nummer : Dit lukt niet, zoals verwacht

SMS naar zelfde nummer→ geen foutmelding.

(oftewel, SMS-en naar buitenland lukt nog steeds). Zou het zeer op prijs stellen als dit wel geblokkeerd kan worden.

@Roeqajja Kan jij hierin nog iets betekenen ? 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @sjimmie1234,

Bedankt voor je bericht. Ik neem het even over van mijn collega 😊. Wat bijzonder dat je nog steeds de sms'jes naar het buitenland kan versturen! Ik zal dit gelijk voorleggen bij onze technische dienst en vragen of hij deze optie kan blokkeren voor je. Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg zal ik je dat uiteraard laten weten. Zou je mij nog even een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? 

Groetjes,
Amy

Hoi @sjimmie1234,

Bedankt voor je bericht. Ik neem het even over van mijn collega 😊. Wat bijzonder dat je nog steeds de sms'jes naar het buitenland kan versturen! Ik zal dit gelijk voorleggen bij onze technische dienst en vragen of hij deze optie kan blokkeren voor je. Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg zal ik je dat uiteraard laten weten. Zou je mij nog even een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? 

Groetjes,
Amy

Gedaan en bedankt alvast.

Ter afsluiting en ook voor andere lezers, het blijkt niet mogelijk te zijn om buitenlandse SMS nummers te blokkeren. Zeker gezien FluBot al behoorlijk tijd de rondte doet en gebruikers op torenhoge kosten jaagt (door honderden/duizenden dure SMSjes naar het buitenland zonder dat je dit zelf in de gaten hebt). Op KPN forum zijn er zelfs die 100-600 euro/maand extra kwijt zijn) is het op zijn zachtst gezegd jammer te noemen dat telecom-providers hier geen oplossing voor willen verzinnen. 

 

@Amy Bedankt dat je dit bij KPN wilde neerleggen, maar jammer dat het eindresultaat was dat het niet mogelijk is.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @sjimmie1234,

Bedankt voor je bericht. Graag gedaan! Het spijt me dat ik niet meer voor je kan betekenen. Wel zal ik je tip meenemen in de volgende meeting 😊! Mocht daar iets uitkomen dan zal ik hier een update geven.

Groetjes,
Amy

Op KPN forum zijn er zelfs die 100-600 euro/maand extra kwijt zijn) is het op zijn zachtst gezegd jammer te noemen dat telecom-providers hier geen oplossing voor willen verzinnen. 

 

Wow, wat erg !! Ik kan geen like plaatsen. Mijn gevoel zegt me dat is niet op zijn plaats.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Friesian, dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Bedoel je dat je het bericht geen like kan geven? Ik zie deze optie wel via het publiekelijke forum! 

Reputatie 7
Badge +6

Heel bijzonder dit weer🙊

maar goed er moet brood op de plank komen😉

Hoi @Friesian, dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Bedoel je dat jet het bericht geen like kan geven? Ik zie deze optie wel via het publiekelijke forum! 

@Amy 

Nee hoor, dat is het niet, maar mijn gevoel spreekt in mijn reactie.😉👍

Reputatie 7
Badge +7

@Friesian Ik vermoed dat ik de zin op een andere manier had gelezen. Excuses, ik begrijp het 😊!

Reageer