Skip to main content

.

Hello,

I have been using Simyo since Dec-2022 and never had issues w.r.t OTP until May-2023.

I'm dependent on OTP for my Indian bank transactions and now struck by not getting OTP.

I also tried fast login using SMS code to this forum but that didn't end up in my messages.

Can the simyo representative take a look at this problem? 

Can you check if International or short code SMS are enabled for my number?

Hi @Vasuki,

Thank you for your message. I see that you've already contacted our customer service about this.

If you have any further questions, don't hesitate to let us know! :)

Greetings,
Roeqajja

Hallo @Roeqajja wil je s.v.p. voor de belangstellenden in normaal NL uitleggen wat hier bedoeld wordt, wat de vraag is en wat de oplossing is.

Daar leren we allemaal van en kan toekomstige vragen voorkomen.

Bedankt vast voor de moeite.

Hoi @JanD,

Bedankt voor je bericht. Indien een klant een topic start in het Engels, beantwoorden wij Moderators dit ook in het Engels.

In dit geval heb ik de oplossing inderdaad niet gedeeld, omdat het probleem niet bij Simyo lag maar aan de bank van de TS die de sms’jes zelf verstuurd. De TS gaat contact opnemen met zijn bank en dat is dus eigenlijk de “oplossing” geweest 🙂. Omdat wij zelf geen handelingen hebben uitgevoerd heb ik dit niet vermeldt, ik kan echter begrijpen dat deze informatie misschien toch handig is dus dit zal ik in de toekomst ook erbij vermelden! Bedankt voor het meedenken hierin.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @Roeqajja ik kan heel goed met Engels omgaan, alleen het begrip OTP i.c.m. met SMS begrijp ik niet en wil daar graag uitleg over.

Hi @JanD,

Bedankt voor je reactie. Duidelijk! Ik was in de eerste instantie ook niet bekend met het begrip “OTP”, ik heb er toen dit over gevonden op het internet:

Een One Time Password of OTP is een beveiligingscode voor één enkele login. Dit versterkt de beveiliging en beperkt het risico op frauduleuze inlogpogingen. Een OTP bestaat uit een automatisch gegenereerde reeks van tekens of cijfers die gebruikers via een SMS, voice- of pushbericht ontvangen.

bron

Ik hoop hiermee een beetje duidelijkheid geschept te hebben, ook voor de andere lezers. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer