.

Beantwoord

Politiemelding valt buiten de bundel?

  • 20 April 2013
  • 12 reacties
  • 797 Bekeken

Badge
  • Actief Simyaan
  • 53 reacties
Op 26/03 heb ik een noodzakelijke melding gedaan bij de politie met een tijds duur van 8 minuten.
Als je Politie belt dan duurt dat zeker 8 minuten, eerst krijg je het landelijkmeldpunt nadat je uitgelegd hebt waarvoor en waar het nodig is wordt je doorverbonden naar het plaatselijk bureau en dat je dan daar alles uitgelegd hebt ben je wel 8 minuten kwijt.
Maar dat dan buiten je bundel berekend wordt vindt ik wat.
Er wordt gewoon €3,18 berekend.
Je zou zeggen de volgende maal maar hard doorrijden.
Gelukkig heb ik dan nog wat menselijks.
icon

Beste antwoord door Natascha 24 April 2013, 16:13

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 1
Badge +2
Volgende keer 1-1-2 bellen?
Badge +2
belachelijk genoeg maar helaas waar, je betaald vies duur voor het feit dat je netjes genoeg bent om iets door te geven.
Ik heb het zelf ook ooit bij de hand gehad. en nu heb ik afgelopen week weer politie moeten bellen.
toen heb ik dus 112 gebeld.
scheelde me te veel.
Badge
Ik zal je vertellen, er werd 112 gebeld.
Maar die vroeg of er letselschade was, nee dus.
Toen moest er 0900 gebeld worden tegen lokaal tarief.
Maar dit lukte niet ivm blokkering 0900 nummers.
Toen heb ik maar voor die mensen gebeld.
Met dit resultaat. Een kostbaar lokaal tarief.
Maar ik blijf vinden dat dit toch aanpassing verdient
Reputatie 7
Badge +9
De politie heeft gekozen voor het 0900-8844 nummer (sommige humoristen spellen dit als 0900-TUIG :))
09 nummers vallen bij iedere provider (voor zover mij bekend) buiten de bundel, het is ondoenlijk om een scheiding te maken naar lokaal tarief, 0,10 per minuut en andere tarieven.
Buiten de bundel is het tarief voor dit nummer, jammer genoeg, veel te hoog.
Het zou beter zijn wanneer de politie een 0800 nummer zou gebruiken, ze zijn alleen bang dat zo'n gratis nummer misbruikt zal worden, 112 kan het nummer wel achterhalen, ook al staat nummerherkenning uit!

Het is misschien een idee om 0900 apart toe te kunnen laten en 0906 etc. te kunnen blokkeren.

Ik vind het ook niet juist dat nomadische nummers (088) buiten de bundel gerekend worden, dit geldt ook voor de nummers in de 116 serie die diverse gemeenten nu hanteren, deze nummers zijn tegen lokaal tarief, maar worden buiten de bundel berekend.

Simyo is hier niet afwijkend van de doorsnee provider!

Misschien dat Simyo hier een voortrekkersrol kan vervullen!
Badge +6
Op 26/03 heb ik een noodzakelijke melding gedaan bij de politie met een tijds duur van 8 minuten.
Als je Politie belt dan duurt dat zeker 8 minuten, eerst krijg je het landelijkmeldpunt nadat je uitgelegd hebt waarvoor en waar het nodig is wordt je doorverbonden naar het plaatselijk bureau en dat je dan daar alles uitgelegd hebt ben je wel 8 minuten kwijt.
Maar dat dan buiten je bundel berekend wordt vindt ik wat.
Er wordt gewoon €3,18 berekend.
Je zou zeggen de volgende maal maar hard doorrijden.
Gelukkig heb ik dan nog wat menselijks.


Hoi Beko,

Wanneer je naar de politie belt dan is dit vanaf je mobiele aansluiting wordt niet berekend tegen het lokaal tarief.
Je betaalt voor het nummer en de buiten de bundel van je mobiele aansluiting. De buiten de bundel kosten zijn €0.31 per minuut.
Badge
Dat hoeft mij niet uitgelegd te worden.
Daar ben ik al achtergekomen.
Maar ik vindt het niet van deze tijd dat het ene nummer van de hulpdiensten vrij van kosten is en het andere nummer van dezelfde hulpdiensten duurder belast worden dan normaal een gesprek tussen een mobiel en een vastnummer hetgeen uiteindelijk hetzelfde is. Buiten het feit dat het buiten je bundel valt.
Dus uiteindelijk promoten de mobiele providers in Nederland dat je voortaan het bellen in nood links laat liggen.
Reputatie 1
Badge +2
Helemaal mee eens. Ik had het ook pas. Zag verdachte figuren en wilde de politie tippen. Toen bedacht ik me: ik wil de politie informeren, niet Simyo extra spekken. Niet gebeld.
Reputatie 7
Badge +9
@KPNfreak, Om voor een paar cent de politie niet te informeren, sorry, dat vind ik een verkeerde instelling.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi KPNfreak en Beko,

Ik snap jullie punt. Het blijft echter een servicenummer. De bal ligt wat dat betreft ook bij het 0900 nummer. Ik zal wel nagaan of het mogelijk is om dat telefoonnummer op een andere manier te laten berekenen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Het is crisis Franswon...

Hoi KPNfreak en Beko,

Ik snap jullie punt. Het blijft echter een servicenummer. De bal ligt wat dat betreft ook bij het 0900 nummer. Ik zal wel nagaan of het mogelijk is om dat telefoonnummer op een andere manier te laten berekenen.

Groetjes,

Alex

nog niet gelukt kennelijk want bij mij is in aug dit jaar 2023 (10 jaar na dit bericht) ook buiten bundel kosten afgeschreven voor bellen naar de politie (ook hier doorgeven van verdachte situatie). Twee korte gesprekken gelukkig niet duur. Maar toch vreemd wel.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @estheres,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! 

Zojuist heb ik meegekeken op jouw aansluiting maar zie ik geen kosten buiten de bundel terug. Mocht het om een ander nummer gaan dan kan je mij een privébericht sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens, dan kijk ik even mee 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer