Afgelopen 30 december is mijn nummer van mijn oude provider naar Simyo overgezet.
Â
Jammer genoeg is het Simyo tot nu toe niet gelukt om het nummer daadwerkelijk te activeren. De simkaart kan zich niet aanmelden op het netwerk. Daardoor ben ik telefonisch niet te bereiken en kan ik op tal van diensten niet inloggen omdat er een 2FA per SMS gedaan wordt.
Â
Bij telefonische navraag op 30 december 's middags werd gesteld dat activering later in de dag verwacht werd, de volgende dag werd maximaal 3 werkdagen aangegeven, als gevolg van technisch probleem dat door KPN afgehandeld zou moeten worden. Telkens had ik het gevoel dat de medewerkers zich niet echt konden uitspreken wat nu het daadwerkelijke probleem was. In ieder geval is nu na afloop van de 3 werkdagen het probleem nog steeds niet opgelost.
Â
Zo te zien ben ik niet de eerste die iets dergelijks overkomt. Is het mogelijk om dit proces te versnellen of in ieder geval een duidelijke doorlooptijd aan te geven? En volgt er automatisch een verrekening van de dagen dat ik het abonnement aantoonbaar niet heb kunnen gebruiken?