.

Beantwoord

Kun je bij Simyo gebruik maken van betaalde sms-diensten?

  • 19 February 2023
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Badge

Hoi,

 

Ik had een spelletje gekocht en daarvoor zou ik een sms ontvangen met een activatiecode maar ik heb die sms nooit ontvangen. In mijn verbruiksoverzicht bij Simyo zie ik 'sms naar 3555' staan en dat dat is afgeschreven. Hoe kan ik voorkomen dat ik aan een of andere betaaldienst vastzit? Op payinfo.nl staan bij mijn nummer geen recente transacties (maar die sms naar 3555 is wel afgeschreven) en ik heb op payinfo alle betaaldiensten geblokkeerd. Wat kan ik nog meer doen om onverwachte kosten te voorkomen?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 February 2023, 14:36

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Betaalde SMS-diensten zijn bij Simyo geblokkeerd (zie FAQ). Een SMS sturen kun je, maar het betaald ontvangen van een SMS wordt geblokkeerd.

Badge

Betaalde SMS-diensten zijn bij Simyo geblokkeerd (zie FAQ). Een SMS sturen kun je, maar het betaald ontvangen van een SMS wordt geblokkeerd.

Oke, dus als ik het goed begrijp betekent die afschrijving bij mijn verbruiksoverzicht op Simyo dat er alleen een sms verzonden is naar de sms dienst (voor het willen kopen van het spelletje). Verklaart dat dus ook waarom ik geen sms ontvangen had? Betekent dit dat ik nu inderdaad niet vastzit aan een sms dienst en het enige wat ik kwijt ben is €0,10 voor die ene verzonden sms vanuit mijn nummer?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Foxwolf,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt!

Het klopt inderdaad dat betaalde sms-diensten vanuit Simyo worden geblokkeerd zoals @Groentjuh inderdaad heeft vermeldt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je vastzit aan een betaalde sms-dienst :).

Thanks again voor je hulp @Groentjuh! 😄

Groetjes,
Roeqajja

Reageer