.

Beantwoord

iPhone wil MMS aanhebben?!

  • 7 August 2023
  • 12 reacties
  • 127 Bekeken

Badge

Hoi,

 

Krijg deze melding iPhone bij verzenden simpel sms-je met alleen (platte) tekst:

Cannot Send Message.

MMS Messaging needs to be enabled to send this message.

'Stuur als sms' staat op groen.

 

(Ontvangen van sms berichten gaat goed.)

(Ik weet ook dat sinds 01-07-2017 MMS niet meer actief is bij jullie.)

 

Gr,

 

Jacob

icon

Beste antwoord door Bocaj67 9 August 2023, 10:29

Bekijk originele reactie

12 reacties

MMS bestaat al jaren niet meer @Bocaj67 , daarvoor is onder andere WhatsApp in de plaats gekomen.

 

Badge

A joh, je meent het! 😋

De andere kant heeft een Feature phone. (Dus daar valt weinig te WhatsApp’en dacht ik zo!)

Dan blijft het bij SMS’en @Bocaj67 

 

Badge

@JanD Lees jij wel wat mijn probleem is? (Je geeft nu al 2 keer een antwoord wat nergens op slaat.)

Hallo @Bocaj67 het spijt me als ik je niet goed begrepen heb en daardoor misschien verkeerde antwoorden heb gegeven.

Ik weet alleen dat het fenomeen MMS al jaren niet meer bestaat en niet alleen bij Simyo zoals jij schrijft.

Met Apple-producten kan ik je helaas niet verder helpen.

Misschien de helpdesk/forum Apple even raadplegen?

Succes.

 

MMS bestaat al jaren niet meer @Bocaj67 , daarvoor is onder andere WhatsApp in de plaats gekomen.

 

 

WhatsApp is niet in de plaats van mms gekomen. WhatsApp is in 2009 uitgebracht, mms is in 2017? gestopt

Hallo @abj je kunt best gelijk hebben, maar over het algemeen wordt gesteld dat onder andere WhatsApp  als vervanger/opvolger wordt gezien van MMS, daar je behalve tekst (SMS) ook beeld (MMS) kunt versturen, net zoals bij MMS kon.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Bocaj67,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het versturen van sms’jes niet lukt!

Ik heb je simkaart zojuist opnieuw aangemeld op ons netwerk, zou je je telefoon nog even uit kunnen schakelen voor 15 minuten zodra je dit leest? Ik hoor dan graag van je of dit heeft geholpen :).

Bedankt voor de hulp! @JanD en @abj 

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hi @Bocaj67,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het versturen van sms’jes niet lukt!

Ik heb je simkaart zojuist opnieuw aangemeld op ons netwerk, zou je je telefoon nog even uit kunnen schakelen voor 15 minuten zodra je dit leest? Ik hoor dan graag van je of dit heeft geholpen :).

Bedankt voor de hulp! @JanD en @abj 

Groetjes,
Roeqajja

Hoi,

Heb 2 nummers. Het gaat om nummer dat eindigt op 1945. (2314 is OK.)

Gr,

Jacob

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Bocaj67,

Bedankt voor je reactie. Duidelijk! Zou je mij dan nog even een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik je aansluiting er even bij pakken :).

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hi @Bocaj67,

Bedankt voor je reactie. Duidelijk! Zou je mij dan nog even een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik je aansluiting er even bij pakken :).

Groetjes,
Roeqajja

Done!

Badge

Hoi @Roeqajja ,

 

Het probleem is opgelost.

Wat was het nou?

Had het ‘onderwerp’ veld aanstaan.

Normaal sms kent geen ‘onderwerp’. (Maar zodra het aanstaat wil hij versturen via MMS.)

Binnen je iPhone settings kun je dat uitzetten, en daarna werkte het.

 

Gr,

 

Jacob

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Bocaj67,

Bedankt voor je reactie. Wat goed dat je de oorzaak hebt kunnen achterhalen! Fijn dat het sms’en nu weer werkt 😊.

Ik wens je een hele prettige dag!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer