Skip to main content

.

Ik wil graag alle binnenkomende gesprekken tijdelijk direct doorschakelen naar mijn voicemail, zonder dat mijn telefoon overgaat. Hoe kan ik dit het beste instellen?

Ik heb geprobeerd (telefoon is een Google Pixel 7):

• *21*<eigen telefoonnummer>[bellen] → “het nummer waarnaar u wilt doorschakelen is niet in gebruik”
  • Telefoonapp → Instellingen → Gespreksaccount → simyo sim → gesprek doorschakelen → altijd doorschakelen → <eigen telefoonnummer>tok] → “Fout met oproepinstellingen Onverwachte reactie van netwerk.”
  • *21*0653<eigen telefoonnummer>ebellen] → “het nummer waarnaar u wilt doorschakelen is niet in gebruik”

Alvast bedankt!

Beste ​@PeterL_ zie onderstaande link met advies:

https://www.simyo.nl/klantenservice/netwerk/telefoonverbinding

Daar staat o.a.:

Hoe schakel je alle oproepen door?

Wil je alle oproepen die je ontvangt doorschakelen? Voer dan de onderstaande code in vanuit het startscherm van je telefoon.

4G
  • Activeren: *21*ntelefoonnummer]egroene beltoets]

• Annuleren: #21ngroene beltoets]

Succes.

Hallo ​@JanD, bedankt voor je reactie en de moeite, maar helaas is dat precies wat ik al had geprobeerd (zie het originele bericht). Het gaat dus om het direct doorschakelen naar mijn eigen voicemail, niet naar een ander nummer.

Beste ​@PeterL_ als je dit nummer in het doorschakelmenu van je telefoon zet lukt het dan ook niet?

Beste ​@JanD , *21*<eigen nummer> in het doorschakelmenu geeft helaas dezelfde foutmelding “Fout met oproepinstellingen Onverwachte reactie van netwerk”.

Beste ​@PeterL_ onderstaande zie ik staan bij bellen.com:

Inkomende gesprekken direct doorsturen naar voicemail

Als je tijdelijk onbereikbaar wilt zijn, kun je inkomende gesprekken op je mobiel direct naar de voicemail doorsturen. Dit is hoe je het instelt:

Doorschakelen aanzetten: Voer **21*je telefoonnummer# in en druk op de belknop.
Doorschakelen uitzetten: Voer ##21# in en druk weer op de belknop.

Het lijkt er dus op dat je aan het begin een * te weinig gebruikt hebt.

Er van uitgaande dat je de voicemail op je mobiel wel aan hebt staan.😎

Succes.

p.s. 

• Op het KPN-netwerk kun je niet automatisch direct doorschakelen (*21). Dat kan wel als je in gesprek bent, je niet opneemt en als je telefoon uitstaat of buiten bereik van het netwerk is. En vreemd genoeg kan het wel als je dit uitvoert via het menu van jouw telefoon (dus niet met gebruik van het *'tje).

@JanD Bedankt Jan, ook die had ik al geprobeerd (en dan ook met een # erachter, want alleen dan moet je een dubbele * gebruiken). Daar krijgt ik eerst “MMI-code gestart” en daarna “Bericht van provider Gesprek doorschakelen MODEM_ERR”

Ook geprobeerd om de SIM eerst op 3g of 4g (+ WiFi uit) te zetten, maar ook dan werkt het niet.

Via het menu van de telefoon werkt dus ook niet...

Het beste lijkt nu te werken *21*<eigen telefoonnummer>nbellen] , daar krijg ik in ieder geval de melding “het nummer waarnaar u wilt doorschakelen is niet in gebruik”. Ook geprobeerd:

• *21*0653<eigen telefoonnummer>ebellen] (gevonden ergens op Internet)
  • *21*0842333

Maar dus steeds “het nummer waarnaar u wilt doorschakelen is niet in gebruik”.

Zitten hier ook mensen van Simyo zelf die misschien uitsluitsel hebben?

Beste ​@PeterL_ er reageren hier ook moderatoren van Simyo zelf.

Wacht s.v.p. hun reactie even af.

Ik ben nu ook even uitgepraat in dezen.

Ik ben ook benieuwd naar de uitkomst.

Succes.

Ik ben uiteindelijk toch overgestapt naar een prepaid eSIM van mijn vaste aanbieder Vodafone. Ik dacht dat Vodafone geen prepaid eSIM aanbood (daarom kwam ik bij Simyo), maar blijkbaar is dat recent veranderd.

Bij Vodafone kan ik de directe doorschakeling naar Voicemail via My Vodafone én in het menu van mijn telefoon zonder problemen instellen.

@JanD Nogmaals bedankt voor uw hulp!

Graag gedaan ​@PeterL_ 

Reageer