Skip to main content
Beantwoord

Waarom duur doen?

  • 15 June 2024
  • 27 reacties
  • 304 Bekeken

Ja waarom, Simyo?

Ik wilde mijn Simyo abonnement na 9 jaar eens ‘upgraden’, maar kwam van een koude kermis thuis. Als bestaande klant ben ik 85 euro per jaar duurder uit met hetzelfde abonnement dan een nieuwe klant. 🤯

 

Heb je thuis internet van KPN, Telfort of XS4ALL? 

  • Ja

Nieuwe klant: €8

Internetbundel aanbevolen

10GB x2 20GB: €2

Deal €1 korting

 

Bellen & sms’en 

200 min/sms x2 400 min/sms: €6

 

Bestaande klant (vanaf juni 2015): €15,14

Internetbundel

10GB x2 20GB: €9,72

 

Bellen & sms’en 

200 min/sms x2 400 min/sms: €5,42

27 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Bestaande klant en nieuwe klant is appels met peren vergelijken @marina63 

Je moet eens naast elkaar zetten wat je nu betaalt en wat je bij verlengen betaalt, ik weet zeker dat je goedkoper uit bent, of i.n ieder geval meer waar krijgt voor hetzelfde of minder geld.

Mocht je in het onwaarschijnlijke geval niet goedkoper uit zijn, dan je huidige abo gewoon zo houden.

 

Reputatie 4
Badge +3

@marina63 ik kan me niet voorstellen dat jij enkel voor (2x 10GB = 20GB) €9,72 moet betalen. Is dat niet incl. bellen? dus het totale maandbedrag van een abonnement? 

Badge +2

@J.D.L. Goedkoper uit, hoe dan?

@Kaas Berrie Ik zat zelfs 4 cent te laag in mijn bericht. 😐

Deze screenshots maakte ik zojuist vanuit mijn Simyo app. Als ik iets verkeerd zie of doe waardoor het alleen maar lijkt alsof ik elke maand €15,18 moet betalen en een nieuwe klant voor hetzelfde maar €8, dan hoor ik het heel graag! 

 

Reputatie 6
Badge +3

Als je contractvrij bent @marina63 , kun je verlengen en ga je de huidige tarieven (voor nieuwe klanten) betalen.

 

Reputatie 4
Badge +3

@marina63 , ik begrijp het echt niet, als ik (binnen mijn bestaande 2 jarig contract) mijn bundel wil wijzigen zie ik deze prijzen: 

 

Reputatie 6
Badge +3

Het hangt er ook vanaf wanneer je ooit een abo hebt afgesloten @Kaas Berrie en @marina63 , want als ik nu mijn maandbundel per 1-7 aan wil passen zie ik onderstaand schema, heel anders dan jouw schema @Kaas Berrie en dat kan voor @marina63 nog wel weer anders zijn:

huidige bundels waar ik maandelijks uit kan kiezen binnen vast contract.

 

Reputatie 4
Badge +3

@marina63  & @J.D.L. De verschillen in prijs per GB zijn tussen ons drieën erg groot en dat begrijp ik echt niet. Dat moet een moderator hier maar eens uitleggen. Maar jullie zullen begrijpen dat ik niet klaag, € 2,- voor 20GB, (die ik overigens nooit op krijg). 

Update, kan het zijn omdat ik dit voorjaar (voor het eerst) een Samsung A55 bij Simyo heb gekocht?

Reputatie 6
Badge +3

De aanbiedingen wijzigen regelmatig @Kaas Berrie en het wordt steeds goedkoper of je krijgt meer waar voor hetzelfde geld.

 

Badge +2

@J.D.L. en @Kaas Berrie dank voor jullie reacties! Maar duidelijker wordt het niet helemaal. 😉

 

Als je contractvrij bent @marina63 , kun je verlengen en ga je de huidige tarieven (voor nieuwe klanten) betalen.

 

Na 9 jaar ben ik wel contractvrij, denk ik. Dus ik ben even in plaats van via de app naar mijnsimyo gegaan en waarempel kwam daar mijn verlengingsaanbieding. Nou ja aanbieding… Als nieuwe klant staat er netjes bij dat wanneer je internet hebt van KPN, Telfort of XS4ALL je belminuten en data worden verdubbeld. Maar log je in als Simyo klant dan zijn ze dat vergeten! Of is het niet vergeten, maar krijg je gewoon minder voor hetzelfde geld? 
Op deze pagina kan ik alleen maar bevestigen, dus dat heb ik nog niet gedaan. Ik mis nog 10GB en 200 belminuten/smsen van de verdubbelaar. 

 

Reputatie 6
Badge +3

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af @marina63 .

Ik ben ook wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt, want mijn vrouw en ik mogen eind van het jaar verlengen.

Reputatie 7
Badge +9

Op deze pagina kan ik alleen maar bevestigen, dus dat heb ik nog niet gedaan. Ik mis nog 10GB en 200 belminuten/smsen van de verdubbelaar. 

 

Volgens mij is dat de eerste pagina van het verlengproces. Daaronder staan geloof ik 2 knoppen met “Verlengen zonder toestel” of "Verlengen met toestel”. Na het drukken op één van die knoppen ga je ofwel de nieuwe bundels kiezen ofwel een nieuw toestel kiezen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik kan alleen verlengen met toestel en op die knop moet ik drukken,

maar @marina63 heeft volgens mij inderdaad ook de knop verlengen zonder toestel, als daarop geklikt wordt zie je het actuele aanbod @Kaas Berrie en @Groentjuh 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @marina63,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! Ik help je graag verder.

Op je aansluiting zie ik inderdaad dat je contractvrij bent, dit betekent dat je je abonnement kunt verlengen met de bundels die wij op onze website hebben staan. Je kunt dit regelen via Mijn Simyo bij Instellingen> Abonnement> Verlengen. Heb je het al via deze manier geprobeerd? Je ontvangt meteen een bevestigingsmail als de verlenging is gelukt. Verder zie ik dat je Simyo Compleet al hebt geactiveerd sinds november 2023. Om deze reden wordt je huidige bundel van 300 belminuten ook verdubbeld naar 600 belminuten. Als je je abonnement verlengt, dan is de verdubbeling al meegenomen bij de bundels die je ziet staan in Mijn Simyo. 🙂

Heel erg bedankt voor jullie bijdrage! @J.D.L., @Kaas Berrie en @Groentjuh 

Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

 

Badge +2

Dankjewel @Roeqajja, het is gelukt! Waarom ik eerder niet op de juiste pagina kwam is me een raadsel, ik was toen ook ingelogd op Mijn Simyo. Maar nog vreemder vind ik het dat via de Simyo-app niet de juiste verlenging staat. Ik log zelden of nooit in op Mijn Simyo, dus had ik alleen de app gebruikt dan zou ik nu bijna het dubbele betalen.

 

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af @marina63 .

Ik ben ook wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt, want mijn vrouw en ik mogen eind van het jaar verlengen.

@J.D.L. Tip:😉 ga via Mijn Simyo bij Instellingen> Abonnement> Verlengen zoals Roeqajja schrijft. 

@Groentjuh Ik heb inderdaad een simonly abonnement, maar op die pagina had ik maar één knop: Verder gaan. 

@Kaas Berrie@J.D.L.@Groentjuh en @Roeqajja allemaal bedankt voor jullie reacties!! 

Hier is ie dan! Dataplafond is waarschijnlijk een overbodige luxe, maar twee jaar… je weet maar nooit.😁

 

Reputatie 7
Badge +9

Zie dat dataplafond maar als het grootste deel van de verzekeringen. Iets als opstalverzekering heb ik, maar hoop ik uiteraard nooit nodig te hebben. Maar mocht er toch iets gebeuren waardoor die nodig is, dan ben je uiteraard blij dat je hem toch had.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb gisteren 18 juni mijn contract verlengd met twee jaar deze gaat in op 1 juli.

dit houdt dan in dat ik per 1 oktober drie maanden mijn nieuwe contract hebt wordt er dan in oktober wel of geen inflatiecorrectie toegepast?

jullie geven in de voorwaarde aan: Dit geldt alleen als je op 1 oktober meer dan drie maanden klant bent van Simyo.

alvast bedankt voor jullie reactie

groetjes Ron

Reputatie 6
Badge +3

Mooi om te lezen dat het gelukt is @marina63 , nog veel mooier is dat de aanpassing al per de 1e van de volgende maand in gaat, bij veel providers gaat zo'n verlenging pas in op de oorspronkelijke contractdatum, dus maanden later.

Ik ga in de loop van het jaar ook 4 maanden van tevoren onze bundels aanpassen en hebben er dan al meteen profijt van i.p.v. op de contractdatum begin volgend jaar.

Goed bezig Simyo.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @marina63,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat je hebt kunnen verlengen! Waarom er in de app iets anders wordt aangegeven durf ik niet te zeggen, dit moet namelijk wel overeenkomen met wat je in Mijn Simyo ziet. Mocht je weer een verschil zien laat je dit dan even weten? Dan kunnen we dit laten uitzoeken door de juiste afdeling 😊.

@Ron H Goed dat je ook hebt kunnen verlengen! Ik heb je zojuist even een privébericht gestuurd met verdere informatie wat betreft inflatiecorrectie. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 6
Badge +3

Hallo @Amy , er staat ook ergens op een website van Simyo met uitleg over verlengen, dat dit kan binnen 9 maanden voor einde contract datum, dit is toch 4 maanden of 120 dagen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @J.D.L.,

Bedankt voor je bericht. 9 maanden klopt inderdaad niet, waar zie je dit precies staan? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @J.D.L.,

Bedankt voor je bericht. 9 maanden klopt inderdaad niet, waar zie je dit precies staan? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

Zie onderstaande link en screendump @Amy :

https://www.simyo.nl/klantenservice/contract

en

Hier staat dus dat ik na 9 maanden mijn contract al aan kan passen

 

Badge +2

De factuur met de nieuwe verlenging staat al klaar in de Simyo app. Helaas heb ik blijkbaar wat kleine lettertjes over het hoofd gezien, want de €2 internetbundel en €0,50 dataplafond zijn op de factuur ineens verhoogd. Prijzen zijn incl. btw, wat is dit? 

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Goed dat je dat aankaart @marina63 , ben ik ook benieuwd naar.

Als de aanpassing meteen gisteren in zou zijn gegaan zou je denken dat je de maand juli vooruit betaalt en een restant je van juni achteraf. Reken dat eens terug.

Kijk eens naar je huidige databundel in de app.

 

Reputatie 6
Badge +3

Goed dat je dat aankaart @marina63 , ben ik ook benieuwd naar.

Als de aanpassing meteen gisteren in zou zijn gegaan zou je denken dat je de maand juli vooruit betaalt en een restant je van juni achteraf. Reken dat eens terug.

Kijk eens naar je huidige databundel in de app.

 

Update:

ik heb er een berekening op losgelaten @marina63 

Je betaalt 2 euro voor de maand juli vooruit en je betaalt 11/30 van 2 euro over de maand juni achteraf, is 73 cent

Je betaalt 50 cent voor de maand juli vooruit en je betaalt 11/30 van 50 cent over de maand juni achteraf, is 18 cent.

Dat betekent dus concreet dat je vanaf nu dus een werkend dataplafond hebt en meer data voor de rest van de maand en klopt de bewering dat de aanpassing per 1 juli ingaat ook niet, maar dus direct.

 

Reputatie 7
Badge +9

De factuur met de nieuwe verlenging staat al klaar in de Simyo app. Helaas heb ik blijkbaar wat kleine lettertjes over het hoofd gezien, want de €2 internetbundel en €0,50 dataplafond zijn op de factuur ineens verhoogd. Prijzen zijn incl. btw, wat is dit?

Jouw vorige abonnement had geen databundel. Als je geen databundel hebt, dan gaan wijziging aan de databundel direct in. Je hebt dus als het goed is nu al die databundel en het dataplafond.

Jouw nieuwe bel/SMS-bundel gaat echter pas per de eerste van de volgende maand in.

Dat de bedragen voor de databundel en dataplafond op die factuur hoger zijn heeft te maken met dat het restant van deze maand erbij zit. Als ik het terug reken, dan is die 68 eurocent voor het dataplafond 50 cent voor volgende maand en 18 cent (11 / 30ste deel van 50 cent). Die 2,73 euro voor het databundel 2,00 euro voor volgende maand en 73 cent (11 / 30ste deel van 2 euro).

Volgende maand zal dat gewoon 50 eurocent en 2 euro zijn.

 

Reageer