.

Beantwoord

Verhoging tarief kan ik mijn abonnement opzeggen?

  • 19 September 2023
  • 10 reacties
  • 239 Bekeken

Ik heb ëen abonement van €9,00, nu komt er een inflatieverhoging van €0 76 bij. De concurrent biedt me voor €9,00 12 MB, ik krijg bij simyo maar 4 MB ( ondanks verdubbeling). Ik denk aan overstappen wat mogelijk is nu de prijs verhoogd wordt. Mijn man heeft een zelfde abonnement met wel 12 MB. Het kan dus wel! Graag hoor ik van u.

 

icon

Beste antwoord door Seren 20 September 2023, 14:40

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

10 reacties

Hallo @InekeL de concurrent doet ook aan prijsverhogingen en inflatiecorrectie.

Je kunt beter protesteren tegen het feit dat Simyo de klanten te laat informeert over de komende prijsverhoging per 1 oktober 2023.

 

Overstappen door de prijsverhoging kan alleen als je contractvrij bent, gezien je oude bundel zal die ongetwijfeld maandelijks opzegbaar zijn dus is het mogelijk.

Je kan altijd een abbo afsluiten bij een concurent met nummerbehoud, je krijgt dan redelijk snel bericht per wanneer je over kan, bij mij duurde het afgelopen zondag nog geen uur en vandaag plofde de nieuwe simkaart op de mat, mocht het opzeggen niet lukken heb je 14 dagen om het nieuwe contract te annuleren.

Je kan ook bij Simyo zelf overstappen op een andere bundel allen zijn die bundel prijzen ook verhoogd met de inflatie correctie.

Weet je dat wel zeker? Elke eenzijdige wijziging is reden om van je contract af te komen.

Zou ook mooi zijn als dat niet zo was. Je sluit een contract voor 2 jaar en na 1 maand besluit Simyo de prijs te verdubbelen.

Weet je dat wel zeker? Elke eenzijdige wijziging is reden om van je contract af te komen.

Zou ook mooi zijn als dat niet zo was. Je sluit een contract voor 2 jaar en na 1 maand besluit Simyo de prijs te verdubbelen.

Hallo @Johan_23 een wijziging in voorwaarden, diensten en prijzen kan soms een reden zijn om binnen je contract op te stappen. Daarover word je dan ook personlijk op de hoogte gesteld door Simyo. Dat geldt echter niet voor de inflatie-correctie, zie de voorwaarden.

Simyo moet echter wel uiterlijk 1 maand voor de inflatie-correctie de klanten op de hoogte hebben gebracht en dat heeft Simyo deze keer niet gedaan, en daar gaan ze de fout in.

 

Ik lees het nu ook. Overigens heb ik nooit bericht gehad, niet over de nieuwe voorwaarden van juni 23 of deze inflatie correctie, zie het nu alleen omdat bedrag van factuur is verhoogd naar aanleiding van berichten op tweakers.Erg slordig.

Ik lees het nu ook. Overigens heb ik nooit bericht gehad, niet over de nieuwe voorwaarden van juni 23 of deze inflatie correctie, zie het nu alleen omdat bedrag van factuur is verhoogd naar aanleiding van berichten op tweakers.Erg slordig.

Hallo @Johan_23 in de mail van september waarin de factuur van september aangekondigd wordt, wordt de inflatie-correctie aan de orde gebracht die geldt per 1-10-2023.

Dus je bent te laat geïnformeerd over de inflatiecorrectie en kunt binnen dit forum daartegen protesteren.

Een moderator heeft begin deze week om uitleg gevraagd aan haar meerderen en komt z.s.m. met een antwoord terug.

Als dat antwoord niet bevredigend is kun je alsnog naar de ACM om een klacht in te dienen. Ga ik eventueel ook doen en meerderen met mij.

 

Ja, ook een manier om dat niet in een aparte mail te doen. Lees die mails nooit erg goed omdat ik nooit buiten de bundels ga en dus altijd zelfde bedrag zie.

Wederom slordig.

Gaat maar om 74 cent, maar toch.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @InekeL@Johan_23@JanD en @Doornekamp33,

Bedankt voor jullie bericht. Ik snap dat je vragen hebt over de inflatiecorrectie. Wij hebben in onze Algemene Voorwaarden staan dat we één keer per jaar een inflatiecorrectie kunnen doorvoeren. Deze voorwaarden horen bij je abonnement. Het is daarom niet mogelijk om kosteloos je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. Je mag wel opzeggen voordat je contractperiode is afgelopen, maar dan betaal je een afkoopsom. Voor alle andere vragen en antwoorden over de inflatiecorrectie wil ik je verwijzen naar deze pagina

In een ander topic heb ik al antwoord gegeven over het tijdig communiceren. Ik zal mijn antwoord even kopiëren. De woordvoerder van Simyo heeft in een statement laten weten aan Tweakers hoe het precies zit met het tijdig communiceren van de inflatiecorrectie. Het artikel en zijn antwoord kunnen jullie op deze pagina terug lezen. 

Ik hoop dat ik jullie hiermee voldoende heb geïnformeerd. 

Groetjes,
Seren

Los van de tijdigheid, manier waarop verdient ook niet de schoonheidsprijs.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, 

Ik snap dat jullie het allebei anders hadden willen zien. Wij zullen jullie feedback ook zeker meenemen om ons proces te verbeteren in de toekomst @Johan_23 & @abj

Om alles wat overzichtelijker te maken zal ik dit topic sluiten. Alle vragen, reacties en opmerkingen over de inflatiecorrectie worden vanaf nu opgevangen in dit centrale topic: Inflatiecorrectie 2023, hoe zit dit?

Groetjes,
Seren​​​​​​​