.

Beantwoord

verbruik Mb buiten bundel, wat nu?

  • 8 March 2023
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Ik heb al jaren een abonnement bij Simyo en betaal daar altijd ca. €16.00 per maand voor. Eind januari 2023 heb ik een nieuwe telefoon, Poco X4 GT. Omzetten ging prima. Maar eind februari vloog mij telefoonkosten erg omhoog. Vervolgens ben ik door Simyo afgesloten. Prima om onnodig extra kosten te voorkomen. Kan Simyo mij helpen bij zoeken naar de oorzaak van deze sterk gestegen Mb kosten? Met vriendelijke groet. Johan Groener 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 8 March 2023, 13:47

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Simyo heeft een hoop tips in dit blog staan. Aangezien je een toestel met Android hebt raad ik aan om sowieso een datalimiet via het toestel in te stellen.

Oh en dit is een publiek forum; Het plaatsen van jouw mobiele nummer is niet handig. Tot 1 uur na plaatsing kun je dat zelf verwijderen uit jouw bericht anders doet een moderator dat later.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @dutchjohan,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij sturen altijd 2 waarschuwingsberichten bij 80% en bij 100% verbruik van je bundel. Deze sms’jes worden real time vanuit het netwerk verstuurd en zijn leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0,15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Ik raad daarom aan om goed op deze sms'jes te letten in de toekomst om extra kosten te voorkomen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan weer deblokkeren.

Ik zie dat @Groentjuh onze blog met handige internetbesparingstips met je heeft gedeeld. Dit zou wellicht goed van pas komen, thanks voor het delen hiervan @Groentjuh! Ook heb ik je telefoonnummer uit je bericht verwijderd. Dit is namelijk een openbare forum wat zichtbaar is voor iedereen. Ik raad aan om voorzichtig te zijn met het delen van je persoonlijke gegevens voor je eigen veiligheid.

Ik kan me voorstellen dat je de kosten niet bewust hebt gemaakt en wil daarom graag overleggen met onze financiële afdeling of wij hier éénmalig iets aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag naar wat er mogelijk is.

Groetjes,
Roeqajj

Reageer