.

Vraag

hoge kosten buiten bundel, wat is er gebeurd?

  • 30 April 2023
  • 6 reacties
  • 561 Bekeken

Gister kreeg ik een mail van Simyo dat het telefoonnummer van mijn kind was geblokkeerd vanwege te hoge kosten. Blijkbaar was hij door zijn abonnement heen van 4 gb 26 april en heeft hij in de avond van 28 en ochtend van 29 april zulke hoge kosten gemaakt dat er eerst een aanbetaling gedaan moet worden voor het toestel weer gebruikt kan worden. Deze aanbetaling heb ik uiteraard al moeten doen maar nog steeds kan hij niet bellen!!

Hoe kan dit allemaal????? Het bedrag is 221 euro en als ik kijk heeft hij binnen 4 min meer dan 8 euro verbruikt.

Waarom wordt het internet niet vertraagd of waarom krijg ik zelf niet bericht dat zijn bundel erdoorheen is? Ik krijg namelijk wel een email als het kwaad al geschiedenis is. Mijn zoon is intens verdrietig en snapt niet dat hij blijkbaar op bepaalde momenten geen wifi bereik had en dus al totaal door zijn bundel heen was. Hij is 10 jaar!!! En er is geen knop in de simyo app wat andere providers hebben dat de mobiele data uit kan worden gezet na overschrijden abonnement. 

Juist vanwege de ouderlijk toezicht heb ik voor simyo gekozen. 

Als ik zo lees zie ik berichten van 2 a 3 jaar terug met precies hetzelfde probleem en is er dus blijkbaar niets verandert. Ook zelfs vandaag is er nog zo'n soort bericht geplaatst. De antwoorden heb ik allemaal wel gelezen maar doet niets af aan het feit van dit probleem!!! Hopelijk is er in deze situatie dus ook de coulance, begrip en contact!!


6 reacties

Toch nog even een toevoeging op mijn bovenstaand bericht. Ik heb goed naar de tijden en data verbruik gekeken maar zelfs op de meest vroege en late tijden is er een heel hoog verbruik van meer dan 8 euro in een paar minuten tijd. Hij is nog nooit eerder buiten zijn bundel gekomen. Het valt erg op dat alleen dit weekend al veel soortgelijke berichten op dit forum binnenkomen. 

Dit bedrag is niet zomaar even te betalen en de aanbetaling moest al overgemaakt worden omdat ik dacht dat hij dan wel iig zou kunnen bellen omdat ik wil dat hij altijd mij kan bellen als het nodig is maar dat kan dus nog steeds niet. Deze 105 euro aanbetaling was al eigenlijk niet te doen, laat staan de overige openstaande kosten wat nog komt 😞

Reputatie 7
Badge +9

Het valt erg op dat alleen dit weekend al veel soortgelijke berichten op dit forum binnenkomen. 

Aan het einde van de maand zie je meestal meer van dit soort berichten. Gaande de maand wordt een databundel verbruikt en als je weinig over hebt, dan is er niets meer over om een foutje op te vangen. Als uw zoon in het begin van de maand die ~1,5 GB had verbruikt, dan had hij misschien gezien dat zijn bundel erg snel op ging en zijn gebruik voor de rest van de maand aangepast.

Dit bedrag is niet zomaar even te betalen en de aanbetaling moest al overgemaakt worden omdat ik dacht dat hij dan wel iig zou kunnen bellen omdat ik wil dat hij altijd mij kan bellen als het nodig is maar dat kan dus nog steeds niet.

Heb je geprobeerd de mobiel eens opnieuw op te starten? Dat is soms nodig nadat een blokkade opgeheven wordt.

Als uw zoon een android smartphone heeft, dan raad ik aan om de functie van android te gebruiken, die mobiel internet op het toestel na een bepaald verbruik uitzet. Met deze stappen is dat in te stellen.

Dat blog bevat nog heel veel meer tips.

Een functie, zoals een dataplafond, vragen wij al jaren om. De enige manier om zo iets te krijgen is overstappen naar een andere provider; ongeveer alle providers bieden het. Simyo is ongeveer de enige die dit niet biedt.

Qua coulance zal een moderator daarnaar moeten kijken. Wij behulpzame klanten kunnen dat niet. Later vandaag zal een moderator je vragen hem/haar een privébericht te sturen.

Qua coulance zal een moderator daarnaar moeten kijken. Wij behulpzame klanten kunnen dat niet. Later vandaag zal een moderator je vragen hem/haar een privébericht te sturen.

 

Qua alles graag nog een moderator met antwoord op mijn verhaal. Ik zie dat er vandaag op verschillende berichten al wordt gereageerd dus ik wacht met smart af!!

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Patries ,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat er kosten zijn gemaakt vanwege dataverbruik buiten de bundel! 

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg. Door middel van een aanbetaling via Mijn Simyo kun je je simkaart dan inderdaad weer deblokkeren. Indien je je telefoon opnieuw opstart zou alles weer moeten werken.

Indien je zoon een Android telefoon hebt, raad ik aan om een datalimiet in te stellen op de telefoon. Dit lijkt mij handig, aangezien ik het me goed kan voorstellen dat je zoontje niet altijd zal gaan letten op onze waarschuwingsberichten. Met een iPhone is het helaas niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Op onze website hebben wij een handige blog met databesparingstips, wellicht handig voor de toekomst!

Wij kunnen het ons voorstellen dat het een keer mis kan gaan en willen daarom graag met je meekijken of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen wij samen naar de mogelijkheden kijken :).

Bedankt voor de hulp en handige tips! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Ik heb gister meteen een prive bericht gestuurd gister. Hopelijk snel contact want we kunnen de tel nog steeds niet gebruiken :(

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Patries,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je privébericht in behandeling genomen en help je graag verder via deze weg! :)

Groetjes,
Roeqajja

Reageer