Skip to main content

.

Ik wil hierbij een klacht indienen met betrekking op de kwaliteit van mijn mobiel bereik. Ik ervaar herhaaldelijk problemen tijdens het bellen, waarbij de verbinding meerdere keren wegvalt. Dit beïnvloed mijn gebruikerservaring aanzienlijk en is niet naar verwachting. Ik verzoek u vriendelijk op dit probleem te onderzoeken en een passende oplossing te bieden. 

Hoi @Inge jonkers woerlee,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Jammer om te horen dat je netwerkproblemen ervaart. Ervaar je dit probleem overal of alleen op specifieke plekken?

Heb je wel een stabiele internetverbinding? Heb je al geprobeerd je netwerkinstellingen opnieuw in te stellen? 

Ervaar je hetzelfde probleem als je de sim in een ander toestel test?

 

Ik hoor het graag.

Groetjes,
Ashley


Beste Ashley,

Het wijzigen van het netwerk heeft enigszins geholpen, maar op veel locaties verbindt de telefoon nog steeds niet met het andere netwerk, waardoor ik genoodzaakt was mijn eigen internetbundel te gebruiken. Ook het wisselen van telefoon heeft het probleem niet opgelost. Hierdoor heb ik vorige keer een hoge rekening ontvangen, waarvan ik ervan uitga dat deze gecompenseerd wordt.

Ik moet nog steeds gemiddeld vijf keer bellen om een enigszins stabiele verbinding te krijgen, wat duidelijk aan het Simyo-netwerk ligt. Dit is voor mij niet acceptabel. Ik hoor graag hoe dit probleem opgelost kan worden.

groetjes Inge


Welk type telefoon heb je?


de iphone 11


Aha, dat vreesde ik al.

Er zijn al maanden lang problemen met de iPhone 11 i.c.m. KPN. 
Ik laat het aan de moderators om een passende reactie te geven. Je kan zelf even
grasduinen op het forum om een indruk te krijgen van het probleem.


Ik heb precies hetzelfde probleem. Kan niet meer normaal bellen of gebeld worden (Iphone 11). Verbinding valt steeds weg. Aan/uit gezet, mobiele datanetwerk aangepast...helpt allemaal niet. Wat nu? 


Zie mijn bovenstaande reactie


Ik zie je reactie en ik heb een goede indruk van het probleem. Maar nu wil ik graag dat het opgelost wordt. Ik lees over reset of nieuwe simkaart, is dat een mogelijke oplossing? Gebied waar ik woon is volgens KPN helemaal groen, binnen en buiten. 
 


Ik werk niet bij Simyo of KPN, en kan dus alleen maar zeggen wat ik lees op andere plaatsen.

Reset of nieuwe simkaart gaat niet helpen.


Hi @Inge jonkers woerlee en @KRH,

Bedankt voor jullie bericht. Wat vervelend om te horen dat jullie netwerkproblemen ervaren.

Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op jullie simkaart. Zouden jullie je telefoon voor 15 minuten uit kunnen schakelen zodra jullie dit bericht hebben gelezen? Ik hoor dan graag of dit verbetering heeft opgeleverd.

Ik lees dat jullie beide een iPhone 11 hebben. Het klopt dat er momenteel een issue speelt zoals @wimj12 aangeeft (bedankt voor je hulp!). Mocht de reset niet geholpen hebben, dan kijk ik graag wat wij verder kunnen doen om dit op te lossen.

Groetjes,
Roeqajja


Goedemorgen Roeqajja,

Bedankt voor je reactie. De eerste dag leek er verbetering te zijn, maar inmiddels ervaar ik weer dezelfde slechte bereikbaarheid. Dit is voor mij niet vol te houden, vooral omdat ik hier nu al een meer dan een maand mee bezig ben. Kun je aangeven hoe lang dit nog gaat duren? Aangezien ik nog een jaar aan mijn abonnement vastzit, verwacht ik dat ik onder deze omstandigheden mijn abonnement zou moeten kunnen opzeggen.

Daarnaast heb ik door de problemen extra kosten gemaakt voor internet, en ik verwacht hiervoor gecompenseerd te worden. 

groetjes Inge


Hi @Inge jonkers woerlee,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het probleem nog steeds speelt. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik wil je dan graag kosteloos een nieuwe simkaart versturen. Dit wilt vaak verbetering opleveren.

Groetjes,
Roeqajja


Bedankt voor je snelle reactie, Roeqajja. Helaas is het bereik na de laatste aanpassing juist nog slechter geworden. Is er nog iets anders wat we kunnen proberen? 

 

groetjes Inge


Hi @Inge jonkers woerlee,

Bedankt voor de update. Wat jammer om te horen. ☹️ 

Wij hebben al contact via privébericht. Ik help je via deze weg verder.

Groetjes,
Roeqajja


Beste, 

Helaas is mijn internet en mijn verbinding nog steeds heel slecht. Ik heb een extra rekening van 11 euro welke gister is berekend, waarbij ik volledig thuis en op mijn wifi heb gezeten. Vanwege mijn slechte internet heeft hij roaming kosten berekend. Ik zit nu al een half jaar met slecht bereik en aanvullende kosten. Na herhaaldelijk vraag naar vergoeding vanwege deze kosten heb ik nog geen compensatie gekregen. Ik hoop hier nu wel reactie op te krijgen. 
 

met vriendelijk groet,

 

Inge Jonkers


Hi ​@Inge jonkers woerlee,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt.

Ik zie dat ik jou destijds een privébericht heb gestuurd en verder nooit een reactie van je heb mogen ontvangen. Wellicht heb je dit over het hoofd gezien. Zou je nog even op mijn privébericht van toen kunnen reageren? Wij hadden hier namelijk al contact over. Ik help je dan graag verder. :)

Groetjes,
Roeqajja


Geachte Roeqajja,

Ik schrijf u omdat ik zeer ontevreden ben over de service die ik tot nu toe heb ontvangen met betrekking tot mijn aanhoudende probleem: het gebrek aan goed bereik op mijn telefoon. Ondanks meerdere contactmomenten en voorgestelde oplossingen, waaronder het overstappen naar een andere telefoon, is het probleem niet opgelost.

Kern van mijn klacht:

  1. Herhaling van dezelfde oplossingen: Ondanks dat ik al heb aangegeven dat het wisselen van telefoons geen effect heeft gehad, blijft dit herhaaldelijk als oplossing worden aangedragen. Dit toont een gebrek aan luisteren naar mijn eerdere ervaringen.

  2. Aanvullende kosten: Door de problemen heb ik aanzienlijke extra kosten gemaakt. Tot op heden is hier geen enkele compensatie voor aangeboden, ondanks mijn eerdere verzoeken.

  3. Geen vooruitgang: Na maanden ben ik nog steeds geconfronteerd met dezelfde problemen. Dit is onacceptabel en heeft mijn vertrouwen in uw dienstverlening ernstig beschadigd.

Wat ik verwacht:

  1. Een directe en blijvende oplossing voor het probleem met mijn bereik, zonder het opnieuw aandragen van reeds uitgeprobeerde oplossingen.

  2. Compensatie voor de extra kosten die ik heb moeten maken als gevolg van de gebrekkige service.

  3. Een duidelijke tijdslijn waarin deze zaken worden opgelost, met een contactpersoon die verantwoordelijk is voor mijn case.

Indien ik geen adequate oplossing en compensatie ontvang, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, zoals escalatie naar een hogere afdeling, het inschakelen van een geschillencommissie, of het opzeggen van mijn contract.


Reageer