Skip to main content
Beantwoord

Aankoopbewijs nodig voor Samsung actie

  • 19 June 2024
  • 23 reacties
  • 250 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een S23 abonnement aangeschaft met tablet. De telefoon is netjes geleverd maar het aanvragen van de tablet is best een klus en heb zelf moeten googlen waar ik nou moet zijn, dit had wel wat beter gemoeten. Er staat ook nergens dat je na het afsluiten van het abonnement zelf achter de tablet aanmoet. 
 

Ik ben nu bijna door het proces maar heb nog wel een aankoopbewijs (factuur) nodig van het product om de tablet aan te kunnen vragen. Onder mijn simyo kan ik wel facturen vinden maar de factuur waar de S23 op staat is nog niet beschikbaar, deze komt er waarschijnlijk pas op vanaf 17 juli volgens jullie website maar de actie loopt maar tot 7 juli, ik heb het aankoop dus nu nodig, niet over een maand. 

Ik heb nu gebeld naar simyo maar dit gaat allemaal heel moeizaam. Ik heb meerdere keren het verhaal moeten uitleggen (waarom zijn jullie niet op de hoogte van jullie eigen aanbiedingen/acties?).Uiteindelijk zei de medewerkster dat de aanvraag kan met de welkomstmail van simyo in plaats van de factuur. Ik twijfel hieraan maar ik kan verder niks. Ik heb nu maar de aanvraag ingediend bij Samsung met de welkomst email in plaats van de factuur. Ik hoop dat dit werkt maar Samsung geeft aan dat ze binnen 2 weken de aanvraag beoordeeld hebben. 

Uiteindelijk moet ik nu nog weken wachten op het tablet als de aanvraag al wordt goedgekeurd plus nog een hoop extra werk. Samsung vraagt codes en foto's enzovoort terwijl jullie deze informatie al hebben, had het direct met Samsung geregeld of had van te voren aangegeven dat hier extra werk in zit en zorg dat in ieder geval alle documenten (factuur) aanwezig zijn. Waarom moet ik een maand wachten op een factuur? 

 

 

 

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Autumn, sorry dat ik jou "stoor”. Weet jij waar jij jouw aankoopbon kon vinden? Mogelijk dat dat deze klant zou helpen met het vinden van de zijne.

Badge

@Groentjuh Storen mag hoor😀.

Om mee te beginnen: Simyo heeft geen aparte factuur voor de aankoop van je mobiel.

In de mail: Welkom bij Simyo staat het zinnetje ‘Let op: deze e-mail is je bewijs van aankoop.’

Ten 1e is het bezopen dat ze niet even een aparte factuur mailen/verstrekken

Ten 2e zitten bij die mail allerlei bijlagen die Samsung niets aangaan, dus het is een heel gedoe om die mail zonder bijlagen in te dienen bij Samsung (zeker ook omdat ze die bijlagen niet apart toevoegen, maar inline)

En last but not least: die mail is tot nu toe ook NIET geaccepteerd door Samsung, dus ben nog steeds bezig die TabA9 te krijgen.

 


Bedankt voor de informatie. 

Dat is inderdaad de email die ik maar heb bijgevoegd als "factuur”, dat ze dan informatie krijgen die ze niks aangaat is dan maar zo. Het was makkelijker geweest als ze gewoon een losse factuur beschikbaar gesteld maar dat zou misschien te makkelijk zijn geweest. 

Achteraf had ik beide artikelen gewoon los moeten aankopen, dan was ik wat duurder uit geweest maar dat was minder gedoe en had ik de tablet al binnen gehad. 

 

 

Badge


Bedankt voor de informatie. 

Dat is inderdaad de email die ik maar heb bijgevoegd als "factuur”, dat ze dan informatie krijgen die ze niks aangaat is dan maar zo. Het was makkelijker geweest als ze gewoon een losse factuur beschikbaar gesteld maar dat zou misschien te makkelijk zijn geweest. 

Achteraf had ik beide artikelen gewoon los moeten aankopen, dan was ik wat duurder uit geweest maar dat was minder gedoe en had ik de tablet al binnen gehad. 

 

 

Bij andere providers kreeg ik wel een factuur die ik kon gebruiken voor de cashback. Het bedrijf dat de cashbacks voor Samsung behandelt, krijgt duizenden aanvragen per dag. Nu moet een medewerker dus de tijd nemen om tussen de mail op zoek te gaan naar het zinnetje ‘deze e-mail is je bewijs van aankoop’. 
Had er dan tenminste duidelijk bovenaan en in kleur en in groter lettertype ‘deze mail is ook je aankoopfactuur’.

Ik kreeg overigens na een paar dagen al bericht van Samsung dat mijn aanvraag niet was goedgekeurd.

Ik krijg net de email van Simyo met uitleg:

“Let op! Bij het aanvragen van het cadeau heb je een aankoopbewijs nodig. Gebruik een foto of kopie van onze e-mail met de bestelbevestiging als aankoopbewijs. Wacht niet te lang: je kunt het cadeau tot en met 9 september 2024 claimen.”

Ik had deze email graag gisteren willen hebben maar beter laat dan nooit. Ze refereren hier trouwens naar dezelfde email die dus in de praktijk bij jou niet geaccepteerd werd door Samsung… 

Ik vrees dat het wachten wordt totdat de  factuur beschikbaar is bij Simyo, dat wordt dan half juli op z'n vroegst. Daarna moet Samsung de aanvraag nog goedkeuren en de tablet toesturen waarbij ze ernaar streven om deze binnen 7 weken op te sturen. Ik hoop dat het voor de kerst wordt :p

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @paul.,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder!

Ik ben even na gaan kijken hoe het precies zit, en om de promotie te kunnen claimen heb je het volgende nodig:

- Een printscreen of screenshot van het aankoopbewijs 

Dit is inderdaad de welkomstmail. Hierin staat de verkooppartij (Simyo), de orderdatum, het type toestel en de toestelprijs vermeld. 

Let op! Klanten die vóór 22 april een telefoon met cashback/promotieproduct hebben besteld, krijgen mogelijk een afwijzing met hun aankoopbewijs. Hierop ontbreekt namelijk nog een aankoopdatum. Al deze klanten hebben een herinneringsmail ontvangen over het claimen van de cashback die ze kunnen gebruiken als aankoopbewijs.

- Het IMEI- en EAN-numer

Deze zijn te vinden op de sticker op de doos. Hiervan dien je ook een foto te uploaden bij het aanvraagformulier.

Ik hoop dat het hiermee is gelukt! En zo niet dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

Badge

@Roeqajja en @paul. 

Ik heb op 4 juni j.l. mijn abo + toestel afgesloten (dus ruim NA april) en mijn aanvraag is dus geweigerd omdat de FACTUUR ontbrak! Ze namen dus geen genoegen met de mail.

Wat is het probleem bij Simyo om gewoon een factuur te verstrekken? Zo moeilijk is dat niet.

Of kunnen klanten die om die reden worden afgewezen voor een gratis TabA9 straks aankloppen bij Simyo?

Vreemd dat er staat dat de vraag beantwoord is? Die is toch pas beantwoord als de aanvraag van @paul. en mij en anderen op dit onderdeel is goedgekeurd?

@Roeqajja  Bedankt voor het nakijken, ik ga het afwachten. 

 

@Autumn  Ik weet niet waarom de vraag op beantwoord staat, dat is inderdaad wel vreemd. Wat mij betreft is de vraag pas beantwoord als het probleem voor iedereen is opgelost en Simyo haar klanten voortaan beter informeert over deze actie en wat je allemaal moet doen. Anders zou iedereen een eigen topic moeten openen en dat maakt het wat onoverzichtelijk. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet niet waarom de vraag op beantwoord staat, dat is inderdaad wel vreemd.

Veelal markeren moderatoren hun eigen antwoord (of een andere indien iemand anders het juiste antwoord plaatste) post als antwoord. Dat zal hier gebeurd zijn.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Autumn,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is. Echter hebben wij nooit een aparte factuur voor een telefoon die bij ons is aangeschaft en zal Samsung echt genoegen moeten nemen met het aankoopbewijs dat wij per e-mail sturen zoals mijn collega Roeqajja aangeeft. Inmiddels is er contact geweest tussen Simyo en Samsung en zou de cashback nu goedgekeurd moeten worden. Mocht dit nog steeds niet het geval zijn dan hoor ik dit graag.

Hoi @paul., wij markeren een antwoord als best answer als daar de juiste informatie staat vermeldt vanuit Simyo. In dit geval klopt de informatie echter wel gewoon die mijn collega Roeqajja heeft geplaatst alleen leek er wat verwarring te zijn bij de fabrikant. Het zou nu dus goed moeten gaan met enkel de e-mail wat ook het aankoopbewijs is 😊.

Groetjes,
Amy

Badge

@Amy Hoi Amy, bedankt voor je reactie. Fijn te lezen dat er inmiddels contact is geweest tussen Simyo en Samsung en ze de mail dus moeten accepteren als aankoopbewijs.

Ik ben nog in afwachting van een reactie van een moderator van de Samsung Community, waar ik ook al had gemeld dat de mail niet werd geaccepteerd.

Bovendien schijnt de promo site van Samsung nog steeds niet goed te werken (dan een technische storing, dan weer fouten op de site zucht zucht) het is echt 1 groot drama. Is ook 1 grote klachtenstroom op de Samsung Community.

Zodra ik opnieuw bericht heb dat mijn aanvraag is af- of goedgekeurd, laat ik het hier even weten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Autumn,

Bedankt voor je reactie. Oei, dat klinkt niet al te best inderdaad 😅. 

Hopelijk hoor je snel meer! 

Groetjes,
Amy

Mijn aanvraag is goedgekeurd. Ik hoop dat ze een beetje opschieten met verzenden maar de aanvraag is in ieder geval gelukt.  

Die van mij is zojuist afgewezen door Samsung met als reden : Het deelnemende model is niet aangekocht bij een deelnemende winkel. Het is toch echt een S23 aangeschaft bij Simyo, geleverd op 4-6-2024

Heb de aanvraag maar weer opnieuw ingestuurd, kijken of het nu wel lukt.

 

Reputatie 7
Badge +6

Mijn aanvraag is goedgekeurd. Ik hoop dat ze een beetje opschieten met verzenden maar de aanvraag is in ieder geval gelukt.  

Fijn om te horen dat het is gelukt, @paul.!

 

Die van mij is zojuist afgewezen door Samsung met als reden : Het deelnemende model is niet aangekocht bij een deelnemende winkel. Het is toch echt een S23 aangeschaft bij Simyo, geleverd op 4-6-2024

Heb de aanvraag maar weer opnieuw ingestuurd, kijken of het nu wel lukt.

Wat vervelend dat het bij jou is afgewezen. Heb je de juiste documenten aangeleverd? Ben benieuwd of ze de tweede aanvraag wel gaan accepteren. Ik hoor het graag van je.

Ik heb mijn tablet inmiddels ontvangen, het kost wel wat moeite maar dan heb je ook wat. Ik hoop dat het bij jullie ook is gelukt. 

Wel bedankt voor de ondersteuning in dit topic.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @paul.,

Bedankt voor je reactie.

Wat goed om te horen dat je je tablet binnen hebt! Ik hoop dat het bij de rest ook is gelukt.
 

Wel bedankt voor de ondersteuning in dit topic.

Natuurlijk graag gedaan. 😊

Groetjes,
Roeqajja

@Amy Hoi Amy, bedankt voor je reactie. Fijn te lezen dat er inmiddels contact is geweest tussen Simyo en Samsung en ze de mail dus moeten accepteren als aankoopbewijs.

Ik ben nog in afwachting van een reactie van een moderator van de Samsung Community, waar ik ook al had gemeld dat de mail niet werd geaccepteerd.

Bovendien schijnt de promo site van Samsung nog steeds niet goed te werken (dan een technische storing, dan weer fouten op de site zucht zucht) het is echt 1 groot drama. Is ook 1 grote klachtenstroom op de Samsung Community.

Zodra ik opnieuw bericht heb dat mijn aanvraag is af- of goedgekeurd, laat ik het hier even weten.

 Voor alle duidelijkheid Summer22 = dezelfde als @Autumn 

Inmiddels een kleine maand frustratie en hoop gedoe verder en nog steeds geen tablet. Week geleden is mijn aanvraag afgewezen want ‘Het deelnemende model is niet aangekocht bij een deelnemende winkel’.

Ja, ze kunnen er wat van daar bij Samsung Promo.😠😡

Vanmorgen via WhatsApp contact gehad en - vanzelfsprekend - zag de medewerkster dat die afwijzing niet correct is. Maar ja, zij was niet vd betreffende afdeling, dus weer een paar dagen in de wacht.🤯😩

@paul. Fijn dat jij inmiddels je tablet hebt ontvangen.

@ 1 vd moderators: aangezien @Autumn bij mijn tijdelijke 06 nr hoorde en dat blijkbaar nu door Simyo is verwijderd, waardoor ik een nieuwe inlog moest maken, het verzoek om Autumn te wijzigen in Summer22. Alvast bedankt.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Summer22,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je aanvraag is afgewezen!

Wanneer heb je de laatste aanvraag gedaan? Inmiddels zou het probleem met het claimen van de tablet opgelost moeten zijn. Je kan het eventueel voor de laatste keer proberen. Hopelijk gaat het deze keer wel goed. Mocht het nog steeds niet lukken kan je het beste contact opnemen met Samsung aangezien en navragen wat er daar precies fout gaat.
 

Het is mogelijk je gebruikersnaam aan te passen. Wil je mij een privé bericht sturen met daarin je telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Groetjes,
Ashley

@Ashley Zojuist PB gestuurd met gevraagde gegevens.

Ben wat die promo betreft al tijden druk in de weer met Samsung, zowel via WhatsApp als via hun Community. Duidelijk is dat de fout bij Samsung ligt (zowel bevestigd via WA als door de Community Manager) en niet bij mij of Simyo. Ik laat het hier weten als ik ooit?? nog die TabA9 ontvangen heb.

Ik heb hetzelfde probleem / gezeur met de earbuds en de aanvraag daarvan bij Samsung. Ben al twee weken bezig. Simyo maakt er reclame mee en ik doe zaken met Simyo, dus ik zou zeggen regel het als Simyo met Samsung voor de klanten. Ook ik heb geen aankoopbewijs volgens Samsung.

Ronald

Ik heb hetzelfde probleem / gezeur met de earbuds en de aanvraag daarvan bij Samsung. Ben al twee weken bezig. Simyo maakt er reclame mee en ik doe zaken met Simyo, dus ik zou zeggen regel het als Simyo met Samsung voor de klanten. Ook ik heb geen aankoopbewijs volgens Samsung.

Ronald

Ik ben zelf meer dan een maand bezig geweest, verleden week eindelijk bericht dat mijn aanvraag is goedgekeurd. Nu nog een week of 8 geduld hebben totdat ik mijn Tab in huis heb.

Simyo helpt je daarbij niet, ik heb wel hulp gekregen op de Samsung Community. Je kunt daar een topic openen.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Rdub,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het claimen van de earbuds niet lukt.

Het mailtje met de titel “Jouw Simyo telefoonbestelling” functioneert als je aankoopbewijs. Dit zou ook voldoende moeten zijn om de oortjes te claimen bij Samsung. 

Mocht het nog steeds niet lukken raad ik aan om contact op te nemen met Samsung zoals @Summer2 heeft gedaan. Fijn om te horen dat het inmiddels is gelukt. 

Hopelijk komt het nu goed.

Groetjes,
Ashley

 

 

Reageer