Skip to main content
Zijn er meer mensen die dit een wenselijke toevoeging zouden vinden?
Je kunt hier misschien ook eens vanuit Simyo naar kijken. Waarom zou Simyo hier geld in steken? Hun systemen moeten mogelijk aangepast worden en dat kost al snel enkele duizenden euros. Zou Simyo dat eruit halen?



Voor mij zijn er tientallen dingen, die ik liever heb dan Bitcoins.
Je kunt hier misschien ook eens vanuit Simyo naar kijken. Waarom zou Simyo hier geld in steken? Hun systemen moeten mogelijk aangepast worden en dat kost al snel enkele duizenden euros. Zou Simyo dat eruit halen?



Voor mij zijn er tientallen dingen, die ik liever heb dan Bitcoins.





Ten eerste blijkt dat de investeringen hieromtrend werkelijk minimaal zijn, afhankelijk van de backend hoeven er slechts kleine wijzigingen te worden gedaan.



Ten tweede blijkt zijn de meeste bedrijven welke reeds bitcoins accepteren tevreden:

http://www.coindesk.com/survey-results-96-of-merchants-would-recommend-bitcoin-peers/



ten derde: personen die met bitcoins betalen blijven ook in de toekomst met bitcoins betalen, ze zullen op zoek gaan naar providers welke dit wél doen en dit ook communiceren naar andere bitcoin gebruikers.



(dit vooralsnog select groepje, stapt niet meer terug naar een providers welke het niet accepteren, er eerder bijzijn lijkt me dus verstandig)
Hoi J4ntj3, wat leuk dat je deze vraag op het forum stelt :)



Hoe andere bedrijven het betalen met Bitcoins in hun boekhouding verwerken durf ik je niet te zeggen. Wat ik wél weet is dat Bitcoins geen geldig betaalmiddel zijn. Je kunt het hooguit behandelen als ruilmiddel, en ik kan je vertellen dat dat wel een grote aanpassing vergt.

Niet zozeer van onze systemen misschien, maar wel van de boekhouding.

Ook van wél de systemen trouwens; deze stukje code zullen op een zwaar beveiligde server opgeslagen moeten worden en implementatie op onze website kost tijd en dus geld.



Ik heb het gevoel dat waar je bij sommige bedrijven kunt 'betalen' met Bitcoins (of liever gezegd; kleine stukjes Bitcoin) dit meer als marketing te bestempelen is dan als een inkomstenbron.



En dan komt er ook nog bij dat de waarde van Bitcoins zo ongelófelijk veel fluctueert. Mocht je Bitcoins al mogen bestempelen als munteenheid, dan is er nog het grote risico dat deze instabiele wisselkoers met zich mee brengt.



Ik ben het dan ook met Groentjuh eens;

Voor mij zijn er tientallen dingen, die ik liever heb dan Bitcoins.

Hoi J4ntj3, wat leuk dat je deze vraag op het forum stelt :)




Of een bedrijf betalingen accepteerd in Bitcoins wil nog niet zeggen dat het bedrijf zelf bitcoins accepteerd. Je kunt namelijk gewoon euro's ontvangen wanneer met bitcoins betaald.

(Het al dan niet fluctueren van de munt eenheid is derhalve geen issue)



Ik weet natuurlijk niet hoe jullie backend in elkaar steekt, maar als jullie bijvoorbeeld gebruik maken van een payment backend als https://www.mollie.nl/bedrijf/portfolio/ is het letterlijk maar een vinkje wat gezet hoeft te worden.



Maar er kan natuurlijk ook gebruik worden gemaakt van een service als Bitpay om euro's te ontvangen.



Verder is betalen met bitcoins inderdaad voor veel bedrijven een marketing, maar of dit al dan niet slecht is kan ik niet beoordelen.



Maar ik zou echt een paar uur serieus naar de mogelijkheden kijken alvorens je het op basis van emotionele redenen afserveert.
Hoi j4ntj3,



Alle suggesties worden serieus overwogen, hoor. Ernst heeft je gewoon een uitgebreide reactie willen geven, met zijn persoonlijke mening daar ook in verwerkt. Maar het forum wordt altijd in de gaten gehouden door onze Product managers.

Voor Simyo is een lage prijs aanbieden nog altijd het voornaamste. En grote aanpassingen in het systeem brengen investeringen met zich mee, die weer van invloed zijn op de prijs. Daarom worden die niet zomaar gedaan.

Maar natuurlijk worden mogelijkheden heel serieus bekeken. :)



Groetjes,

Charlene
Hoi! Ikzelf zou persoonlijk niet bij Simyo met bitcoin willen betalen, maar ben wel een bezitter/gebruiker van bitcoin, en zou deze extra optie aanmoedigen en waarderen.



Zoals J4ntj3 al schreef, de aanpassingen zijn minimaal. En dit zeg ik niet als leek, maar als iemand die meerdere werkende bitcoin payment gateways geimplementeerd heeft voor verscheidene websites.

Een standaard implementatie waarbij er nul bitcoin "in kas" wordt gehouden (dus zonder koersrisico, zoals bijv. ook thuisbezorgd.nl met hun bitcoin betalingen omgaat) kost gemiddeld 1 developer ongeveer een halve dag.

(Natuurlijk, er zal het een en ander door quality control en testing moeten gaan en dergelijke - maar dat zijn standaard "kosten" die bij elke aanpassing worden gemaakt.)

Dat valt dus heel erg mee. Lijkt me sterk dat dat in de prijs zichtbaar zou gaan worden. 😉

Reageer