Skip to main content
Beantwoord

Simyo mobiel koppelen aan KPN huishouden

• May 31, 2026
  • 12 reacties
  • 72 Bekeken

Goedenavond, ik probeer mijn Simyo mobiel simonly aan mijn kpn huishouden te koppelen. Alleen ik krijg telkens de melding: Wij kennen dit nummer niet.

Hierdoor loop ik uiteraad voordeel mis.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

ik heb het al via web en app geprobeerd.

Met vriendelijke groet,

Matay

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@DominiRules,

Bedankt voor je bericht. Zoals ​@JanD al aangaf (bedankt!), kun je Simyo Compleet niet via KPN activeren. Je komt in aanmerking voor Simyo Compleet wanneer je een Simyo-abonnement hebt én op hetzelfde adres beschikt over een actief internetabonnement van KPN.

Tijdens het afsluiten van een Simyo-abonnement kun je aangeven dat je een KPN-internetaansluiting hebt. In veel gevallen wordt Simyo Compleet dan automatisch geactiveerd.

Ik kijk graag met je mee of alles goed gekoppeld staat. Stuur me gerust een privébericht met je telefoonnummer en je persoonlijke gegevens. Als je inderdaad een KPN-aansluiting op je adres hebt, kan ik controleren of Simyo Compleet voor je geactiveerd kan worden.

Groetjes,
Khadija

12 reacties

JanD
  • May 31, 2026

Beste ​@DominiRules die vraag heb je ook al in het KPN-forum gesteld en heb je daar antwoord gegeven.

Maar ik herhaal het graag nog een keer.

Een Simyo-abo is niet te koppelen aan KPN voor combivoordeel.

Omgekeerd wel.

Als je bij Simyo opgegeven hebt dat je bij KPN ook een thuisabo hebt, krijg je bij Simyo combivoordeel door extra data.

Duidelijk zo?

• auteur
  • Beginner
  • May 31, 2026

Bednakt voor uw bericht, 

Juist omdat u mij antwoord had gegeven op het KPN forum heb ik het hier geplaatst, uw bericht van de aanleiding dat ik dat hier had geplaats. 

Als u nu ook op dat forum kijkt ziet u mijn reactie daar ook. 

Het hele punt is, is dat ik het niet KAN koppelen.

kunt u mij vertellen hoe ik het kan koppelen, ik heb werkelijk alles geprobeerd,. 

• auteur
  • Beginner
  • May 31, 2026

ik kan het niet in de Simyo omgeving koppelen...

• auteur
  • Beginner
  • May 31, 2026

@JanD 

JanD
  • May 31, 2026

Beste ​@DominiRules er valt ook niets te koppelen, je had bij het aangaan van het simonly abo bij Simyo slechts aan moeten geven dat je ook een thuisabo bij KPN hebt.

Heb je dat gedaan?

Zie onderstaand voorbeeld:

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • June 1, 2026

Hoi ​@DominiRules,

Bedankt voor je bericht. Zoals ​@JanD al aangaf (bedankt!), kun je Simyo Compleet niet via KPN activeren. Je komt in aanmerking voor Simyo Compleet wanneer je een Simyo-abonnement hebt én op hetzelfde adres beschikt over een actief internetabonnement van KPN.

Tijdens het afsluiten van een Simyo-abonnement kun je aangeven dat je een KPN-internetaansluiting hebt. In veel gevallen wordt Simyo Compleet dan automatisch geactiveerd.

Ik kijk graag met je mee of alles goed gekoppeld staat. Stuur me gerust een privébericht met je telefoonnummer en je persoonlijke gegevens. Als je inderdaad een KPN-aansluiting op je adres hebt, kan ik controleren of Simyo Compleet voor je geactiveerd kan worden.

Groetjes,
Khadija

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • June 2, 2026

Wordt dit nog gecontroleerd?

Zo ja, waarom wordt het dan niet automatisch geactiveerd, zonder vinkje te hoeven zetten?

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • June 3, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je bericht. Er vindt inderdaad een controle plaats, maar daarbij zijn we ook afhankelijk van de gegevens die tijdens de bestelling worden doorgegeven en van de koppeling met de systemen van KPN. Daarom vragen we klanten om tijdens het afsluiten aan te geven dat er een KPN-internetaansluiting aanwezig is.

Het proces is daardoor niet volledig automatisch. In de meeste gevallen wordt Simyo Compleet vervolgens automatisch geactiveerd zodra de gegevens overeenkomen. Mocht dat onverhoopt niet gebeuren, dan kunnen we dit achteraf alsnog voor je controleren en activeren.

Hopelijk maakt dat het wat duidelijker!

Groetjes,
Khadija

JanD
  • June 3, 2026

Het wordt wel automatisch gedeactiveerd ​@XTF en ​@Khadija .

De Simyo systemen controleren regelmatig of de koppeling KPN-Simyo nog klopt en als er geen KPN-abo meer is wordt het met de eerstvolgende factuur, eventueel met terugwerkende kracht, weer aangepast.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • June 3, 2026

Hoi ​@JanD,

Bedankt voor je bericht. Dat klopt inderdaad. Wanneer de KPN-internetaansluiting op het adres vervalt, controleren onze systemen dit en wordt Simyo Compleet automatisch stopgezet.

In mijn eerdere reactie had ik het specifiek over het activeren van Simyo Compleet bij een nieuwe aanvraag. Daarbij vragen we klanten tijdens het bestelproces aan te geven dat er een KPN-internetaansluiting aanwezig is. Vervolgens vindt er een controle plaats en wordt Simyo Compleet in de meeste gevallen automatisch geactiveerd wanneer de gegevens overeenkomen.

Bedankt voor je aanvulling!

Groetjes,
Khadija

• auteur
  • Beginner
  • June 3, 2026

@Khadija pm verstuurd. 

Nog even om terug te komen op het bovenstaande:

JA, ik heb het vinkje dat ik een KPN abbonement heb aangezet bij de aanvraag. 

De combikorting is dus niet automatisch geactiveerd. 

Zoals eerder benoemd bied simyo geen '’koppel huishouden'’ aan waar klanten zelf producten kunnen koppelen. 

JanD
  • June 4, 2026

@Khadija pm verstuurd. 

Nog even om terug te komen op het bovenstaande:

JA, ik heb het vinkje dat ik een KPN abbonement heb aangezet bij de aanvraag. 

De combikorting is dus niet automatisch geactiveerd. 

Zoals eerder benoemd bied simyo geen '’koppel huishouden'’ aan waar klanten zelf producten kunnen koppelen. 

Dat klopt ​@DominiRules je hoeft alleen d.m.v. een vinkje aan te geven dat je ook internet bij KPN hebt, werkt dus iets anders dan bij KPN.