Skip to main content
Sinds deze week gebruikt mijn vrouw een Ascend G6. Bevalt prima, alleen lopen we tegen een, wat mij betreft, raadselachtig probleem aan. Er zit een 32gB SD-kaart in, die het in de vorige telefoon prima deed ( HTC Desire) en ook op de pc gewoon functioneert, maar de Ascend ziet hem niet. Ik heb ergens gelezen dat hij geactiveerd moet worden, maar hoe stond er niet bij. Wie o wie helpt?
Hallo fritsn.



Het volgende is er spelend. Om een sd kaart te gebruiken zul je hem eerst moeten formatteren in de nieuwe telefoon. 

Ik zou wel eerst alles wat je wilt bewaren opslaan op de computer.

Bij het formatteren wordt alles gewist wat er op de kaart staat, daarom eerst opslaan dus.

Lukt dat niet, maar dat verwacht ik in 1e instantie niet direct, dan formatteren op de computer met Fat32.



Als het goed is vindt je formatteren bij de nieuwe telefoon waarschijnlijk onder de categorie opslag.

(Bij instellingen)

Activeren nee, formatteren ja!



Alles duidelijk?



Groet,

Friesian
Hallo Friesian,

Klopt wat je zegt. Heb alle data die ik wilde bewaren gekopieerd en daarna de kaart geormatteerd op de pc met fat32. Vervolgens weer in de telefoon geplaatst en inderdaad, hij wordt herkend en is gewoon weer bruikbaar. Bedankt voor de tip!
Ook voor jullie geldt mijn, one of a kind, original. :rolleyes:

Waarschijnlijk inmiddels beroemd en berucht. (Misschien zelfs veelbesproken http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/duimen/animaatjes-duimen-67204.gif)



Anyplace anywhere anytime. 🆒:)

(Met dank aan Nena & Kim Wilde)



Groet,

Friesian.
Hoi fritsn,



Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaatst naar het Overige telefoons subforum. Hier is je vraag makkelijker te vinden voor andere bezoekers :)



Ik geloof dat Friesian je vraag al perfect heeft beantwoord, bedankt daarvoor 😃 Mocht je nog anders vragen hebben, dan helpen we je graag verder!

Reageer