Skip to main content
Beantwoord

Forum inlog onmogelijk met smartphone (iOS)

• May 26, 2026
  • 8 reacties
  • 35 Bekeken

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9

Ik was op reis onlangs en wilde inloggen op het forum met de iPhone 17 (iOS 26.5). Dat lukte niet. Eerst in Safari “forum.simyo.nl” ingetoetst, dat leidde naar de forum welkom pagina maar als ik dan op “inloggen / Registreren” klik dan word ik naar de Mijn Simyo app gestuurd waar ik meteen word ingelogd. 

Niet wat ik wilde. Maar goed, ik denk slim te zijn en kies in de app Service en vervolgens Simyo Forum. Maar dat leidt me weer naar de forum welkom pagina waar ik al eerder was en waar ik opnieuw zou moeten inloggen.

Een vicieuze cirkel dus. Het probleem is al eens eerder hier gemeld en uiteindelijk leek een oplossing te zijn gevonden (https://forum.simyo.nl/inloggen-en-wachtwoord-147/waarom-lukt-inloggen-op-het-forum-vanuit-e-mail-op-ios-iphone-niet-46714/index3.html#post223086) maar feit is dat het op dit moment weer (of nog steeds) speelt, tenminste voor mij. Het maakt trouwens niet uit of ik Safari gebruik of de Chrome app. Hebben anderen dezelfde ervaring?

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@Scotsman en ​@Ron H,

Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van mijn collega’s. In eerste instantie dachten we dat dit mogelijk met het netwerk te maken had, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Er is inmiddels wel een workaround gevonden. Hieronder zal ik twee schermafbeeldingen plaatsen. De bedoeling is om de knop ‘Inloggen’ ingedrukt te houden en vervolgens te kiezen voor ‘Open in nieuw tabblad’. Op die manier wordt voorkomen dat de Mijn Simyo-app de link automatisch overneemt, waardoor je in de eerdere lus terechtkwam.

Hopelijk helpt dit om weer normaal te kunnen inloggen op het forum.

Groetjes,
Khadija

8 reacties

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • May 26, 2026

Hoi ​@Scotsman,

Bedankt voor je bericht. Ik snap goed dat dit frustrerend is, zeker wanneer je onderweg bent en probeert in te loggen op het forum. Wat je beschrijft lijkt inderdaad op een loop in de inlogflow tussen Safari/Chrome en de Mijn Simyo app, waarbij je automatisch wordt doorgestuurd naar de app in plaats van naar de forum login. Dat is niet zoals het bedoeld is en ik begrijp dat dit verwarrend en onhandig is in gebruik.

Ik zal dit doorgeven aan de collega’s die hier over gaan, zodat er kan worden bekeken of dit op iOS niet goed werkt of dat er ergens iets misgaat in de manier waarop je wordt doorgestuurd tussen de app en de website. Dank ook voor het delen van de eerdere forum link; dat helpt om de context goed mee te nemen. Mocht je in de tussentijd nog aanvullende voorbeelden hebben (zoals exacte stappen of momenten waarop het misgaat), dan hoor ik dat graag. Dit kan ons helpen om het probleem verder te onderzoeken.

Groetjes,
Khadija

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • auteur
  • Forum expert
  • May 26, 2026

Bedankt ​@Khadija. Dit forum is in de loop der jaren een soort verslaving geworden en zelfs op vakantie kijk ik graag af en toe wat er gaande is. En dan is inloggen met de iPhone wel zo handig! Ik wacht de verdere ontwikkelingen met belangstelling af.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • May 26, 2026

Hoi ​@Scotsman,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat het forum voor je een vaste plek is geworden om even mee te lezen, ook op vakantie. Dan is het extra vervelend als inloggen via je iPhone niet soepel verloopt. Fijn dat je het hebt aangegeven, ik heb je eerdere melding al intern doorgezet zodat hier naar gekeken kan worden. Hopelijk kan dit snel worden verbeterd zodat het inloggen op iOS weer zonder omwegen werkt.
Ik houd je op de hoogte! 

Groetjes,
Khadija

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • May 26, 2026

Ik ervaar exact hetzelfde probleem zoals hier beschreven wordt.

(iPhone 16 iOS 26.5 Safari)
groetjes Ron

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • May 26, 2026

Hoi ​@Ron H,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te horen dat jij dit probleem ook ervaart. Ik heb dit inmiddels intern doorgegeven en meegenomen in de eerdere melding. Zodra ik hierover een terugkoppeling heb, laat ik dat hier weten.

Groetjes,
Khadija

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • May 26, 2026

Hoi ​@Scotsman en ​@Ron H,

Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van mijn collega’s. In eerste instantie dachten we dat dit mogelijk met het netwerk te maken had, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Er is inmiddels wel een workaround gevonden. Hieronder zal ik twee schermafbeeldingen plaatsen. De bedoeling is om de knop ‘Inloggen’ ingedrukt te houden en vervolgens te kiezen voor ‘Open in nieuw tabblad’. Op die manier wordt voorkomen dat de Mijn Simyo-app de link automatisch overneemt, waardoor je in de eerdere lus terechtkwam.

Hopelijk helpt dit om weer normaal te kunnen inloggen op het forum.

Groetjes,
Khadija

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • auteur
  • Forum expert
  • May 26, 2026

Dat lijkt inderdaad te werken. Dank hiervoor!

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 26, 2026

Is niet de eerste keer dat dit langskomt. Ook niet de tweede keer. Waarschijnlijk ook niet de derde..

https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-app-63/hoe-gebruik-ik-het-simyo-forum-op-mijn-telefoon-50257