Skip to main content
Graag wilde ik de app installeren vanuit India maar er zit blijkbaar een beperking op dat dat alleen vanuit Nederland kan. Ik kan natuurlijk wachten tot dat ik weer in Nederland ben maar ik vroeg me af of een dergelijke landen beperking uberhaupt zin heeft. Ik kan wel de Spaanse simyo app downloaden.



Telefoon: Samsung Galaxy S3
Ik had onlangs exact hetzelfde probleem. Omdat mijn iPhone gerepareerd moest worden heb ik hier in de UK een goedkope android smartphone gekocht, maar het installeren van de Simyo app vanuit de UK bleek onmogelijk. Van alles geprobeerd, zoals taal- en landinstelling wijzigen, en inloggen op de Nederlandse Play store. Ik was van plan om het nog eens te proberen tijdens mijn recente bezoek aan Nederland, maar dat bleek niet nodig te zijn want ik had mijn iPhone op tijd weer terug.



Ik begrijp helemaal niets van de landen beperking die voor de Nederlandse Simyo app van toepassing is, er zijn immers zoals je zegt andere Simyo apps die wel zijn te installeren. Ik ben blij dat mijn normale toestel een iPhone is, want hoewel de iOS versie van de app ook een landenbeperking heeft is die gemakkelijk te omzeilen als je een account bij de Nederlandse App Store hebt.
Hoi tddekker,



Goed dat je dit aangeeft. Het was voorheen zo dat dit niet was gebonden aan de plek waar je zit, maar aan de Nationaliteit van je Google profiel. Dit hebben we voornamelijk gedaan om de Simyo ES en Simyo DE apps niet in de weg te zitten en boze reacties te vermijden van klanten die de verkeerde app hadden gedownload.



Nu merk ik toch dat het aan de locatie ligt waar je bent. Tenminste, ik neem aan dat jij een Nederlandse Samsung en een Nederlands google profiel hebt?



Groetjes, Tiury
Hi Tiury,



Ja ik heb een Nederlands google profiel. Mijn telefoon heb gekocht in Spanje (omdat daar mijn andere samsung was gestolen) maar er stond op dat het om een Europees model ging (niet specifiek Spaans).



Verder heb ik voornamelijk Nederlandse Apps op mijn telefoon dus het is gaat bij andere apps wel goed.



Groetjes,



Tobias

Reageer