.

Beantwoord

Huawei: melding doorschakeling naar voicemail gaat niet weg

  • 26 January 2014
  • 17 reacties
  • 4058 Bekeken

Badge +2
Wanneer een gesprek niet word opgenomen en die persoon spreekt de voice mail niet in dan komt er een schermpje met daarop de tekst:
 gesprek word niet opgenomen en doorgestuurd. (dit moet je beantwoorden met oke) anders vald het scherm niet in slaapstand.
Gebeurd dit in de nacht is wel je telefoon zo goed als leeg.
Heb een Hauwei Y300 kan er nergens iets over vinden. Heb instellingen voice mail afgeluisterd etc.
Heb toch het idee dat het in voice mail zit want als ik mezelf bel en ik wacht tot voice mail nog niet inschakeld dan is er niets aan de hand.
Maar zodra voice mail inschakeld gaat het fout.
Heeft iemand een tip heb nu voice mail uitgeschakeld kan toch zien wie er gebeld heeft.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Charlene 27 January 2014, 16:06

Bekijk originele reactie

17 reacties

Badge +8
Hoi Daf 25,

Dat is inderdaad een mysterieus probleem. Het lijkt erop dat je toestel de melding van doorschakeling naar de voicemail, laat staan tot jij op ok hebt gedrukt. Dat lijkt mij ook niet wenselijk. Is dit echt niet uit te schakelen in de instellingen?
Ik heb op Tweakers nog 1 zo'n geval gevonden. Maar die had ook nog geen oplossing.. :(
Ik ben ook geen toestel expert, maar ik vond wel dit. Lijkt me iets anders als wat jij ervaart, maar wie weet heeft het er toch mee te maken. Kom je weer een stapje verder.
Ik hoop dat de hardcore technische jongens op het forum hier, een oplossing voor je hebben.

Groetjes, Charlene
Badge
Ik heb dit toestel ook. En hoewel ik die meldingen niet hoef, krijg ik wel. Ik heb dan alleen niet wat jij heb.

Ik vermoed echter dat dit met je slaapstandinstellingen (mooi scrabble/wordfeud woord) te maken heeft.
Badge +2
Heb gekeken in de afstelling slaapstand maar die staat al vanaf het begin op 1minuut.
Het hele probleem is weg als ik voice mail uitschakel.
Je ziet toch of er iemand heeft gebeld of bericht heetf achter gelaten.
Dus ik hou het zo want ook op de site van Huawei is er geen oplossing.
Badge +8
Hoi daf 25,

Toch wel vervelend, dat je zo de keus niet hebt om de Voicemail in te schakelen, mocht je daar wel een keer behoefte aan hebben. Ik hoop dat ze bij Huawei snel met een update komen om dit te verhelpen. Je zou toch ook eens kunnen proberen om hem daar ter reparatie aan te bieden.
Dit moet toch op te lossen zijn?

Groetjes, Charlene
Badge
Kan je anders eens een foto van je scherm maken en hier plaatsen zonder je persoonlijke gegevens uiteraard. Ik ken het venstertje niet en heb toch echt hetzelfde toestel.
Reputatie 5
Badge +11
Kan je anders eens een foto van je scherm maken en hier plaatsen zonder je persoonlijke gegevens uiteraard. Ik ken het venstertje niet en heb toch echt hetzelfde toestel.

Goed plan! @Daf 25, gaat dit lukken?
Badge +2
Kan je anders eens een foto van je scherm maken en hier plaatsen zonder je persoonlijke gegevens uiteraard. Ik ken het venstertje niet en heb toch echt hetzelfde toestel.

Goed plan! @Daf 25, gaat dit lukken?

Sorry maar heb al 2x geantwoord maar deze zie ik niet geplaatst{mijn fout denk ik }
Kan helaas geen foto maken maar wel goed omschrijven.
Als de voicemail is ingeschakeld: Dan word ik gebeld en neem niet op als dan mijn voice mail inschakeld dan is mijn scherm als volgd.
Er is een cirkel met een witte telefoon in het midden de cirkel rand knippert en er staat een rode en groene telefoon in. Als mijn voice mail inschakeld dat je kan inspreken op dat moment komt er een schermpje gesprek doorgeschakeld en oke kan ik nu niet opnemen of oke aantippen dan blijft dat scherm als boven omschreven knipperen zolang ik niet oke indruk of tot de battery leeg is.

Groetjes Piet
Badge +8
Hoi Daf 25,

Bedankt voor de omschrijving 🙂 Ik hoop dat Raytje of een ander Huawei-gebruiker een tip heeft die tot de oplossing leidt.

groetjes,
Charlene
Dit topic is een beetje in de vergetenheid geraakt. Mede omdat ik eerst inlogde via m'n oude nummer. 
Maar ben er tot op heden nooit achter gekomen waar het probleem zit en hoe op te lossen. De omschrijving zegt me ook weinig helaas.
Komt misschien ook omdat ik geen voicemail gebruik. Maar zelfs toen ik dat wel deed had ik dat wat Daf omschreven heeft niet. En we hebben toch dezelfe telefoon.. 

Je kan met de Y300 trouwens schermafbeeldingen maken. Ben bang dat Daf dat op dat moment niet wist en zodoende aangaf geen foto te kunnen maken. Jammer, want had denk ik een hoop opgehelderd.

Misschien dat Daf zelf de oplossing heeft gevonden.. ?  
Badge +2
Dit topic is een beetje in de vergetenheid geraakt. Mede omdat ik eerst inlogde via m'n oude nummer. 
Maar ben er tot op heden nooit achter gekomen waar het probleem zit en hoe op te lossen. De omschrijving zegt me ook weinig helaas.
Komt misschien ook omdat ik geen voicemail gebruik. Maar zelfs toen ik dat wel deed had ik dat wat Daf omschreven heeft niet. En we hebben toch dezelfe telefoon.. 

Je kan met de Y300 trouwens schermafbeeldingen maken. Ben bang dat Daf dat op dat moment niet wist en zodoende aangaf geen foto te kunnen maken. Jammer, want had denk ik een hoop opgehelderd.

Misschien dat Daf zelf de oplossing heeft gevonden.. ?  
Nou heb niet de oplossing heb ook in het Huawei forum.Ook geen resultaat en heb nu gewoon geen voice mail maar zie toch wie er gebeld heeft. Vind het prima zo ben eraan gewend. Maar toch bedankt en vind het erg attent dat jullie erop terugkomen. Groetjes
Nog een vraagje.. Wat jij bedoelde zag je dat in je unlock scherm? Het scherm dus voor je startscherm. 

Die kun je namelijk aanpassen bij profielen / thema's.. Mocht dat zo zijn kun je daar even zoeken want heb die Huawei launcher niet meer dus weet niet uit m'n hoofd of het nou profielen of thema's is. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Daf 25,

Jammer om te lezen dat het probleem niet verholpen is.

Ben nu ook benieuwd waar het door komt.

Mocht je tijd hebben om een een screenshot te maken van de melding, dan zien we het wel hier op het forum verschijnen 🙂
Hoi Daf 25,

Jammer om te lezen dat het probleem niet verholpen is.

Ben nu ook benieuwd waar het door komt.

Mocht je tijd hebben om een een screenshot te maken van de melding, dan zien we het wel hier op het forum verschijnen :)



Ik heb het probleem van zomaar lege batterij ook. Toestel is ineens erg warm. Dit gebeurt als de voicemail in actie komt. Hangt de beller op dan blijft toestel steeds door "bellen"of zo. Dit kun je pas stoppen als je op het "ok"schermpje drukt.
Kan doorschakelen niet uitzetten en heb mn voicemail ook nodig. Lastig probleem.
Heb een Huawei G525. Andere toestellen van Huawei hebben zelfde menu maar niet dit probleem. 
Heb vraag ook bij Huawei neergelegd maar nog geen antwoord.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi sjimmie69, welkom op het Simyo forum!


Heb vraag ook bij Huawei neergelegd maar nog geen antwoord.

Wil je het ons laten weten wat ze bij Huawei hierover melden, alsjeblieft? Hopelijk kunnen we dan anderen met hetzelfde probleem ermee helpen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Huawei Y300. Super  vervelend daar ik hem voor zakelijk telefoonverkeer gebruik. Mijn telefoon zit in een hoesje dus als ik een keer mijn telefoon niet heb over horen gaan zit ik met de gebakken peren want na een tijd loop ik dan tegen een bijna lege accu aan. Of erger nog, mijn accu isv helemaal leeg en klanten kunnen mij niet meer bereiken.
Ik heb het internet al afgestruind en nog geen oplossing gevonden dus als er iemand is die de oplossing weet, Heel graag!
Hoi Ernst en Lian1966,
Al meerdere keren gemaild naar Huawei en nog steeds geen antwoord. Niet zon beste service moet ik zeggen.
Mocht er wel antwoord komen laat ik het weten.
Tis en blijft een super vervelend probleem en misschien ook nog gevaarlijk als telefoon te warm word.
Gr. sjimmie69
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lian1966, welkom op ons forum!

Misschien kun jij ook contact opnemen met Huawei, net als sjimmie69.
Laten we dan hopen dat wanneer er meer en meer mensen hierover vragen, er een reactie komt.

Neem overigens niet weg dat ik het heel vervelend voor je vind.

Reageer