Skip to main content
Ik heb sinds vorige week een Huawei Ascend G510 met simkaart van Simyo. Simkaart heb ik al jaren, maar dus nu een nieuw toestel bij jullie aangeschaft. Ik heb echter het probleem dat ik niet bereikbaar ben de eerste keer bellen, pas nadat iemand mij voor de tweede keer belt dan gaat de telefoon pas over. Dit is structureel wanneer ik weer een tijdje niet gebeld ben. Ik heb de simkaart in mijn oude toestel gedaan en daar heeft hij het niet. Het ligt dus echt aan het toestel. Ik kan het in de instellingen nergens terugvinden dus begin te vermoeden dat het hier om een hardware fout gaat. Kennen jullie dit probleem? Wat kan ik doen?
Hoi jacobpost,



Welkom op het forum 🙂

Dat is inderdaad vreemd, wat je omschrijft. Ik vermoedde eerst dat je met een soort niet storen functie te maken had, zoals die op de iPhone voorkomt. Het gekke is dus, dat Android niet zo'n functie heeft. Er zijn wel apps die dit kunnen instellen, maar ik neem aan dat je dat nog wel zou weten, als je er zo 1 zou gebruiken ;)

Nu zou het nog kunnen dat er een soort doorschakeling is ingesteld? Die kun je op de volgende manier verwijderen.

Kun je dat eens proberen? Dan hoor ik graag of dat iets heeft opgeleverd.



Groetjes, Charlene
Helaas, dit heeft niet gewerkt. Ook reset naar fabrieksinstellingen werkt niet.
Hoi jacobpost,



Terugzetten naar de fabrieksinstellingen is als het gaat om softwarefouten dé probleem oplosser. Als het daarna niet werkt, is het vaak een hardware probleem. Ik zou in dit geval contact opnemen met Huawei om te zien of zij nog tips hebben.



Ik zou wel graag willen weten waar het uiteindelijk aan gelegen heeft, zou je dat hier kunnen vertellen?
Hoi jacobpost.



Eigenlijk wil ik me niet mengen.

Maar wat ik zou doen is naar een telecomspeciaalzaak gaan.

Dan kunnen ze met een andere sim je toestel testen.

En ook direct naar de instellingen kijken.



Via internet kunnen moderatoren, forumleden niet direct je toestel controleren.

Normaal gesproken moet je gewoon te bereiken zijn.



Dat is mijn persoonlijke mening.



Lukt dat niet dan is het iets voor Huawei.

Je hebt immers 2 jaar garantie op de telefoon.



Groet,

Friesian.



p.s. Laat weten of dit helpt.
Je hebt immers 2 jaar garantie op de telefoon.


Vergeet dat inderdaad niet, jacobpost!
Hallo,



Mijn vrouw en ik hebben allebij sinds enige tijd ook dit toestel.

Ook wij moeten soms 2x bellen of krijgen te horen van anderen dat we onbereikbaar zijn.

Die weten dan weer niet dat ze direct een 2de keer moeten bellen.

Is er iemand die inmiddels een bruikbare oplossing weet?



Dank voor jullie reacties.



grt



Peter
Hoi Peter123,



Welkom op het forum :)



Wellicht heeft jacobpost of een andere forumgebruiker daar antwoord op? Als jij dezelfde problemen ervaart zou ik ook even contact opnemen met Huawai 🙂 Zou je willen laten weten wat daar uitkomt?

Reageer