.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: portalmmm.nl
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt staat. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.
Reputatie 3
Badge +5
Hierbij de beloofde screenshots + uitleg:


  • Begin bij je homescreen (hoofdscherm) van je mobiel, dit is het scherm als je je telefoon opstart altijd. Druk Menu (fysieke knop op je toestel), kies ''Draadloos en Netwerken'' Zie afbeelding 1.
  • TIk ''Mobiele netwerken'' Zie afbeelding 2. TIk ''Namen toegangspunten'' Zie afbeelding 3.
  • Druk de menu knop, tik ''Standaard instellingen herstellen'' Zie afbeelding 5. Ga weer terug naar ''Namen toegangpunten'' menu.
  • Druk menu, tik nieuwe APN.

Als het goed is krijg je nu afbeelding 6, neem alle gegevens over zoals Alex hieronder aangeeft.


    Druk menu en tik dan opslaan als je klaar bent. Tik dan eventueel nog het rondje rechts aan zodat ie groen wordt.
  • Druk op de Home knop op je toestel, tik Internet, Druk menu en tik dan Meer. Zie afbeelding 9 & 10. Tik instellingen en dan startpagina instellen. Voer in de pop-up: http://mobiel.simyo.nl/ in. Druk op Ok. (zie afbeelding 11,12 en 13)
  • Druk op Home en ga dan weer naar instellingen door op menu te drukken. Je krijgt dan weer afbeelding 1. Ga naar draadloos en netwerken (afbeelding 2). Zorg ervoor dat Gegevensverbinding aangevinkt is.
  • Doe je toestel helemaal uit en dan weer aan.

Als het goed is heb je nu een werkende internetverbinding. Zo niet, volg dan afbeelding 7 & 8.

Mocht dit ook geen verbinding opleveren neem dan even contact op met Simyo via e-mail/twitter of telefoon om bijv. op een internetstoring te controleren.

Deze handleiding is gemaakt op deze versie van Android, afbeelding 17.

Veel succes!

Het is niet toegestaan deze afbeeldingen verder te verspreiden zonder toestemming van Simyo en/of mij.
Reputatie 3
Badge +5
Screenshots
Reputatie 3
Badge +5
En de laatste screenshots.
Reputatie 3
Badge +5
Je moet wat bij screenshot 5 staat negeren, dat moet internet ipv basicinternet zijn. Volg de tekst en niet rechtstreeks via screenshots, alleen als daar naar verwezen wordt.
Hoi
Ik heb net nieuw mobiel HTC
Heb ik internet erop gekocht.
pakket van 9,99 heb ik in het openbaar nog geen internet
ik heb wel wifi thuis
Wat moet ik doen om toch internet te krijgen op openbare plekken
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Stefan,

Maak je gebruik van een HTC met het Android besturingssyteem? Zo ja, dan ben ik benieuwd of de uitleg van hierboven heeft gewerkt. Het is van belang dat je 'internet' als toegangspunt (APN) gebruikt. Graag hoor ik van je of het is gelukt.

Groetjes,

Alex
Hoi

Als ik bij APN ben dan zie ik niks



Groetjes Stefan habing
Reputatie 5
Badge +10
De APN moet je zelf invoeren.

Als je via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten terecht komt bij het APN overzicht, moet je op de menu knop van je telefoon drukken. Vervolgens kun je kiezen voor nieuwe APN of standaardinstellingen herstellen. Het is altijd handig om de standaardinstellingen eerst te herstellen voordat je een nieuwe APN aan maakt. Als je instellingen zijn hersteld moet je kiezen voor 'nieuwe APN'. Vervolgens moet je de Simyo instellingen invoeren:

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).

Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).

Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten. Graag hoor ik van je of het werkt.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Deze handleiding is volledig voor het "het instellen van Internet". Echter moet voor het versturen en ontvangen van MMS berichten, nog een tweede APN worden ingesteld! Misschien is het handig om ook deze APN in deze handleiding mee te nemen.
Hoi

Helaas is het niet gelukt

Groetjes Stefan Habing
Hallo

Zou u tijd hebben om het even over msn uit te leggen.

Want met berichten gaat het overleggen zo sloom.

Morgen ben ik hele dag vrij

Groetjes Stefan Habing
Hoi
Helaas ben ik slecht horend recht helemaal doof en links hoor ik 30 % dus via bellen zou het niet lukken
Groetjes Stefan Habing
Hoi
mijn email is * verwijderd vanwege openbaar emailadres.
Groetjes Stefan Habing
Badge +4
Hoi Stefan,

Ik heb je mailadres verwijderd, omdat deze voor iedereen zichtbaar was.
In het vervolg kun je dergelijke gegevens beter in een privé bericht naar de moderator sturen.

Groetjes Kim
Badge
Voor mensen die Android 2.3 gebruiken (galaxy S I9000 bvb) ff dit:
Ik kon mijn toestel ook niet voor internet geschikt krijgen.
Heb oop de site van Phonehouse gelezen dat de APN was ingesteld op:
Naam toegangspunt (APN): basicinternet
en... HET WERKT.

Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.
Badge
Hoi! Hier heb ik erg veel aan gehad! Heb een HTC Cha Cha en van het één op het andere moment had ik geen internet verbinding meer 😞. Nav onderstaande info is alles weer gefixt! Thanks dus!

Nu nog voor elkaar krijgen dat ik ook mail kan versturen ipv alleen ontvangen

Reputatie 3
Badge +5
Erg leuk om te horen dat mijn handleiding je probleem heeft opgelost, graag gedaan!
Badge
Erg leuk om te horen dat mijn handleiding je probleem heeft opgelost, graag gedaan!


Beste simyo members & admins,
Ik heb namelijk een vraag.. ik heb nu een htc desire 2.2 lopen.. bij een harde reset moet ik opnieuw door de cconfiguratiescherm opnieuw doorlopen.
wat me namelijk opviel.. bij 2.3 ( gingerbread ) kon je Simyo als provider aanvinken.
nu bij 2.2 heb ik een selectie uit:
- AH mobile
- Hi
- Debitel
- KPN
- ect ect
Nu mijn vraag... Is 't OOK goed als ik KPN selecteer dat die dan ook automatische configreer met de internet?
Of moet ik 't alsnog aanpassen in de instellingen?
Hoor 't graag .

* Want heb gewoon internet als ik KPN selecteer...

Het enige verschil is:
Poort : (geen) ( niks )
Server : ( geen) (niks)

verder is alles de zelfde als op de 1 pagina vermeldt is ( optie )
+
Bij apn's heb ik ook 1 MMS settings erbij..

hoor 't graag.
Badge +2
Hi aygul12345,

Het KPN profiel werkt dus kan dit gewoon blijven gebruiken. Wel verzoeken wij je ons te voorzien van wat nadere informatie. Wat staat er bij het KPN profiel ingesteld als APN?

Groetjes,

Arie
Badge
Hi aygul12345,

Het KPN profiel werkt dus kan dit gewoon blijven gebruiken. Wel verzoeken wij je ons te voorzien van wat nadere informatie. Wat staat er bij het KPN profiel ingesteld als APN?

Groetjes,

Arie


Ik heb gewoon internet.
Nadat ik KPN geselecteerd heb, wordt de naam automatisch naar Simyo veranderdt.
Bij Apn's heb ik 2 punten erbij gekregen.
1. Kpn mobiel internet ( waar achter een groenbolletje is geselcteerd ) als ik daarop klik krijg ik deze settings:
Naam: KPN Mobiel internet
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: [nietingesteld]
MMS proxy: [nietingesteld]
MMS-poort: [nietingesteld]
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: default
en de 2de toegangspunt is : KPN MMS

Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
proxy: [nietingesteld]
Poort: [nietingesteld]
Gebruiksnaam: [nietingesteld]
wachtwoord: [nietingesteld]
Server: [nietingesteld]
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
Mms-protocol: wap 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN type: mms

Dit zijn de automatische settings op android 2.2 als je 1e x android opstart / Fabrieksinstellingen van KPN, ( je selecteert KPN pas als je geen simyo in de lijst ziet staan !!!! )
Anders selecteer je ( bij android 2.3. heb je keuze uit simyo als provider ) '' simyo '' aan, dan heb je zowieso internet!

hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Mvg Aygul
Badge +2
Hi aygul12345,

Dit zijn de juiste internetinstellingen die je in je toestel hebt staan. Beide APN's zijn ook juist. Alles werkt ook naar toebehoren.
Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie
Badge
Hi aygul12345,

Dit zijn de juiste internetinstellingen die je in je toestel hebt staan. Beide APN's zijn ook juist. Alles werkt ook naar toebehoren.
Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

Groetjes,

Arie


Het rare ervan is als ik bij 2.3 Simyo selecteer heb ik bij apns alleen maar 1 blokje van plaats 2 bij kpn,

bij simyo gewoon 't internet zelf... bij kpn heb ik dan 1 voor mms en 1 voor internet.
Badge +2
Hi aygul12345,

Wij adviseren u in dit geval gewoon het KPN profiel te gebruiken.

Groetjes,

Arie
Badge
Hi aygul12345,

Wij adviseren u in dit geval gewoon het KPN profiel te gebruiken.

Groetjes,

Arie

Ookal als er Simyo bijstaat?

Reageer