.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

@Natascha

Toestel dochter: Samsung Galaxy Advanced.
Mijn chip in haar toestel geeft melding bij openen internet:
Geen netwerkverbinding
Kan geen verbinding maken met internet. Controleer de verbindingsinstellingen en probeer het opnieuw.

----

Haar SIM in mijn toestel: Werkt meteen op de aangegevens settings.

----

Je hebt mijn E-mail en weet zo mijn nummer. Voor haar e-mail vervang Hans door Emma.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat het niet aan mijn instellingen ligt, als haar sim zomaar werkt op mijn toestel.

mvg Hans
Badge +8
@Natascha

Toestel dochter: Samsung Galaxy Advanced.
Mijn chip in haar toestel geeft melding bij openen internet:
Geen netwerkverbinding
Kan geen verbinding maken met internet. Controleer de verbindingsinstellingen en probeer het opnieuw.

----

Haar SIM in mijn toestel: Werkt meteen op de aangegevens settings.

----

Je hebt mijn E-mail en weet zo mijn nummer. Voor haar e-mail vervang Hans door Emma.

Ik heb heel sterk het vermoeden dat het niet aan mijn instellingen ligt, als haar sim zomaar werkt op mijn toestel.

mvg Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Ik heb de internetoptie opnieuw aan jouw aansluiting gekoppeld.
Zou je je toestel daarom eens helemaal kunnen uitschakelen? En dan na een paar minuutjes weer aanzetten, dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.

Ik hoor graag van je of dit het heeft opgelost,

Groetjes,

Charlene
@Charlene

Dat was voor mij de oplossing. Mobiel internet functioneerd nu.

Bedankt.

Hans
Badge +8
@Charlene

Dat was voor mij de oplossing. Mobiel internet functioneerd nu.

Bedankt.

Hans


Hoi Ice-Rabbit,

Daar ben ik blij om, dat het nu allemaal werkt. :)
Jij bedankt voor de uitgebreide informatie en het testen in een ander toestel aan jouw kant. Dat maakt het een stuk makkelijker om iets op te lossen.

Groetjes,

Charlene
Badge
Bedankt ik ben zo blij met jullie
Groetjes Marian
Badge +6
Bedankt ik ben zo blij met jullie
Groetjes Marian


Hoi Marian44,

Dat maakt mij/ons heel blij dat je tevreden bent met ons. 🙂
Hallo Allen,

Na wat priegelen heb ik internet aan de praat gekregen. Ik bleek 1 stap verkeerd te interpreteren. Wellicht dat anderen daar ook instellingsprobelemen mee hebben.

bij de laaste instelling is dit de gegeven instelling.

"APN-type: Internet of default"

Ik vulde dus keuring "internet of default" in. Dat werkt niet.
Daarna probeerde ik alleen "default" en woila, interwebz.

Gr,

Evert
Ik geef het op. Ben ondertussen bij een andere aanbieder en was daar binnen 2 minuten online en goedkoper ook nog.  Bij het enorme aantal mensen die problemen hebben met deze instellingen , vraag ik me af waarom Simyo niets doet om dit te veranderen, of is Simyo door de verplichtingen tegenover KPN  zich aan de slechte klantenservice van KPN aan te passen ?
Badge +6
Hallo Allen,

Na wat priegelen heb ik internet aan de praat gekregen. Ik bleek 1 stap verkeerd te interpreteren. Wellicht dat anderen daar ook instellingsprobelemen mee hebben.

bij de laaste instelling is dit de gegeven instelling.

"APN-type: Internet of default"

Ik vulde dus keuring "internet of default" in. Dat werkt niet.
Daarna probeerde ik alleen "default" en woila, interwebz.

Gr,

Evert


Hoi E van Zanten,

Welkom op het forum!
Fijn te horen dat het probleem is opgelost en dat je gebruik kan maken van het internet.
Fijne dag.
Badge +6
Ik geef het op. Ben ondertussen bij een andere aanbieder en was daar binnen 2 minuten online en goedkoper ook nog.  Bij het enorme aantal mensen die problemen hebben met deze instellingen , vraag ik me af waarom Simyo niets doet om dit te veranderen, of is Simyo door de verplichtingen tegenover KPN  zich aan de slechte klantenservice van KPN aan te passen ?

Hoi Jan2013,

Simyo kan niet zien welke smartphone een klant gebruikt en als het geen smartphone is welk toestel de klant gebruikt.
Simyo is niks verplicht aan de KPN en wij leiden zelf onze klantenservice.
Krijg mobiel internet niet aan de praat. Gisteren geactiveerd, in Mijn Simyo ook aan gezet.
Snel daarna een sms ontvangen van 1300, maar geen config bericht. Met 1300-Ja instellingen opgevraagd. die berichten spreken over WAP?

Heb samsung galaxy s advance (android 2.3.6). Pakketgegevens aangezet, toestel alleen op alle netwerk modussen geprobeerd (GSM/WCDMA, WCDMA)

Handmatig toeganspunt toegevoegd en geactiveerd zoals in dit forum beschreven (wel veel verschillende zeg). Ook een keer de standaardinstellingen hersteld, ook de KPN.com instelling geprobeerd, ook de instelling via website simyo klantenservice. Telkens toestel herstart. En toestel de tijd gegeven verbinding te kunnen maken (15min.).

Nog tips?
Tja - beetje geduld doet ook wat. Vanmiddag toestel eens uit en aan gezet en warempel: Internet op mobiel doet het.

Dus: "een dagje geduld na het aanvragen" toevoegen aan de lijst met instellingen?

🙂
Badge +8
Krijg mobiel internet niet aan de praat. Gisteren geactiveerd, in Mijn Simyo ook aan gezet.
Snel daarna een sms ontvangen van 1300, maar geen config bericht. Met 1300-Ja instellingen opgevraagd. die berichten spreken over WAP?

Heb samsung galaxy s advance (android 2.3.6). Pakketgegevens aangezet, toestel alleen op alle netwerk modussen geprobeerd (GSM/WCDMA, WCDMA)

Handmatig toeganspunt toegevoegd en geactiveerd zoals in dit forum beschreven (wel veel verschillende zeg). Ook een keer de standaardinstellingen hersteld, ook de KPN.com instelling geprobeerd, ook de instelling via website simyo klantenservice. Telkens toestel herstart. En toestel de tijd gegeven verbinding te kunnen maken (15min.).

Nog tips?


Tja - beetje geduld doet ook wat. Vanmiddag toestel eens uit en aan gezet en warempel: Internet op mobiel doet het.

Dus: "een dagje geduld na het aanvragen" toevoegen aan de lijst met instellingen?

:)


Hoi js684,

Welkom op het forum :)
En fijn om te horen dat het zichzelf heeft opgelost. Ik snap ook wel dat geduld niet het makkelijkste ingrediënt is, als je lekker wilt internetten. Wat er precies is gebeurd, waardoor het opeens wel werkte, kan ik niet zeggen. Misschien heeft de laatste keer uit en aanzetten je optie goed op het netwerk gezet.

In ieder geval veel plezier ermee 🆒

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo,
Ik heb met ingang van 1 juli mobiel internet tot mijn beschikking. Het bovenstaande heb ik uitgevoerd. Bij mijn gegevens staat internet binnenland op aan.
En toch kan ik geen verbinding maken met internet en geeft hij ook geen 3G tekentje. Wat doe ik fout?

Groet Illi
Reputatie 3
Badge +9
Zet je instellingen eens hier neer Illi.
Badge
 Hallo Martijn,

Mijn instellingen van de Samsung Galaxy S2

APN: internet, ook basicinternert geprobeerd
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0 ook (geen) geprobeerd
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet ook defaultgeprobeerd
APN-protocol staat op IPv4 en kan ik niet veranderen
APN staat ingeschakeld.
Drager staat niet gespecificeerd

Mobiele gegevens op telefoon staat aan. Wifi uit
Roaming aan of uit maakt geen verschil.
Op internet staat mobiel internet aan.

Heb de telefoon aantal keren opnieuw opgestart, zelfs batterij en Sim er even uit gehad.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen. In het begin heeft hij wel een keer op 3 G gestaan

Groetjes Ilse
Hallo,

Ook hier doet internet het niet. Heb een Huawei Ascend G615. Welke instellingen moet ik ingeven? Zowel de standaard die erop staan als degene volgens jullie handleiding werkt niet.

Groeten,
Reputatie 3
Badge +9
Illi probeer verificatietype geen. Kijken of dit werkt.
Ik hoor het graag.
Badge +6
 Hallo Martijn,

Mijn instellingen van de Samsung Galaxy S2

APN: internet, ook basicinternert geprobeerd
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0 ook (geen) geprobeerd
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet ook defaultgeprobeerd
APN-protocol staat op IPv4 en kan ik niet veranderen
APN staat ingeschakeld.
Drager staat niet gespecificeerd

Mobiele gegevens op telefoon staat aan. Wifi uit
Roaming aan of uit maakt geen verschil.
Op internet staat mobiel internet aan.

Heb de telefoon aantal keren opnieuw opgestart, zelfs batterij en Sim er even uit gehad.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen. In het begin heeft hij wel een keer op 3 G gestaan

Groetjes Ilse


Hoi lli72,

Heeft de tip van Martijn® geholpen? Wij zijn erg benieuwd. :)

@ Martijn® bedankt voor het meedenken
Badge +6
Hallo,

Ook hier doet internet het niet. Heb een Huawei Ascend G615. Welke instellingen moet ik ingeven? Zowel de standaard die erop staan als degene volgens jullie handleiding werkt niet.

Groeten,


Hoi SanderSpinder,

Welkom op het forum!
Van welk besturings systeem maakt je toestel gebruik?
hallo simyo team..

ik heb vanmorgen een sony xperia z gekocht, maar krijg het internet niet aan de praat..  het werkte op mijn oude telefoon prima..
ik heb al jullie stappen stappen minimaal 10 x geprobeerd..  het werkt nog steeds niet.. 

ik heb andriod 4.2.2

bij netwerk providers staan simyo 3g en kpn 2g..

graag jullie hulp..
Badge +6
hallo simyo team..

ik heb vanmorgen een sony xperia z gekocht, maar krijg het internet niet aan de praat..  het werkte op mijn oude telefoon prima..
ik heb al jullie stappen stappen minimaal 10 x geprobeerd..  het werkt nog steeds niet.. 

ik heb andriod 4.2.2

bij netwerk providers staan simyo 3g en kpn 2g.

graag jullie hulp..


Hoi Doofy420,

Welkom op het forum!

De instellingen voor het internet voor je toestel vindt je in dit topic. Kan je laten weten of het gelukt is het internet werkend te krijgen.
Hallo,

Ik heb sinds kort internet op mobiel geactiveerd voor mijn abonnement maar het werkt niet.

Hieronder de technische gegevens van mijn toestel en instellingen:

Toestel: Samsung S3 mini
Android versie: 4.1.2

Mobiele gegevens: aangevinkt

APN Settings:
Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord:niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy:  10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default,mms,supl
APN-protocol: IPv4
APN in-/uitschakelen: APN ingeschakeld
Drager: niet gespecificeerd

Ik heb alle voorgestelde instellingen in voorgaande reacties al geprobeerd maar geen enkele van de settings werken. Ook de settings die ik via 1300 binnenkrijg werken niet. Bij mijn Simyo staat internet echt aan. Ook in de mail die ik kreeg werd vermeld dat internet direct zou werken.

Mijn man heeft ook Simyo en wanneer ik zijn simkaart in mijn toestel plaats dan werkt internet prima (met bovenstaande APN settings).

Het lijkt dus aan de simkaart te liggen. Kunnen jullie wellicht in jullie systeem zien of er wellicht iets verkeerd is ingesteld voor mijn simkaart?

Bij voorbaat dank !
Badge +6
Hallo,

Ik heb sinds kort internet op mobiel geactiveerd voor mijn abonnement maar het werkt niet.

Hieronder de technische gegevens van mijn toestel en instellingen:

Toestel: Samsung S3 mini
Android versie: 4.1.2

Mobiele gegevens: aangevinkt

APN Settings:
Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord:niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy:  10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default,mms,supl
APN-protocol: IPv4
APN in-/uitschakelen: APN ingeschakeld
Drager: niet gespecificeerd

Ik heb alle voorgestelde instellingen in voorgaande reacties al geprobeerd maar geen enkele van de settings werken. Ook de settings die ik via 1300 binnenkrijg werken niet. Bij mijn Simyo staat internet echt aan. Ook in de mail die ik kreeg werd vermeld dat internet direct zou werken.

Mijn man heeft ook Simyo en wanneer ik zijn simkaart in mijn toestel plaats dan werkt internet prima (met bovenstaande APN settings).

Het lijkt dus aan de simkaart te liggen. Kunnen jullie wellicht in jullie systeem zien of er wellicht iets verkeerd is ingesteld voor mijn simkaart?

Bij voorbaat dank !


Hoi Vlinder,

Welkom op het forum!
Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Ga naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Instellingen.
Kies Meer instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Mobiele gegevens en vink deze aan.
Kies Namen toegangspunten.
Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APNÂ’s te verwijderen dan ANP van bewerken).
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij Type toegangspunt, voer default in. (let op: in kleine letters)
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.
Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Startscherm.

Kies Apps.
Kies Internet.
Kies de menu-toets en kies Instellingen.
Kies Algemeen.
Kies Startpagina instellen.
Kies Overige en vink deze aan.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S III Mini uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Als je niet weet waar je deze instellingen terug kam vinden in je toestel, verwijs ik je door naar http://qelp.kpn.com/.
Hier wordt je voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.
Let op: de website wijst je alleen de weg naar de plaats van de instellingen.
De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op je aansluiting van toepassing.

Kan je laten weten of het gelukt is om het internet werkend te krijgen.
Het zegt toch wel iets dat de overduidelijke meerderheid van de stemmen in deze poll aangeeft dat het totaal niet lukt. Ik ben heus wel handig met telefoons en ik kan deze kinderlijk eenvoudige stap-voor-stap uitleg echt wel volgen en goed instellen, maat het werkt gewoonweg niet! Maar jullie zijn er wel als de kippen bij om die paar MB van mn bundel in te houden omdat mijn SIM-only ingaat op de 5e van de maand en niet de 1e. Als het zo gaat heb ik op de 31e van de maand nog steeds die 400zoveel MB staan

Reageer