.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

Badge +2
Beste Lars123,

Dat is fijn om te horen. Laat ons even weten als je verder nog vragen hebt.

Groetjes,

Arie
Ik heb een HTC Explorer met Android 2.3, heb nu al 3 keer alle instellingen op dit panel ingesteld, maar nog steeds geen internet toegang. Ik heb met de telefoon al met diverse providers in binnen en buitenland gebruikt o.a. voor internet toegang, nooit enig probleem gehad. Tot ik gisteren dus mijn Simyo kaart probeerde, internet aangezet, belbundel voor 24 uur gekocht. Het werkt gewoon niet met alle instellingen die in het forum vermeld staan.
Hieronder staat stapgewijs uitgelegd hoe u de internet instellingen moet invoeren op uw Android toestel.

Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:
Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie ‘gegevensservices tijdens roaming’ en pakketgegevens (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt zijn. Deze twee opties kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’

Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.



Hoi Hoi,

na deze stappen te hebben doorlopen werkt het bij mij nog steeds niet?!
wat doe ik dan fout ;-)

heb een htc wildfire S
groetjes marina
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb een HTC Explorer met Android 2.3, heb nu al 3 keer alle instellingen op dit panel ingesteld, maar nog steeds geen internet toegang. Ik heb met de telefoon al met diverse providers in binnen en buitenland gebruikt o.a. voor internet toegang, nooit enig probleem gehad. Tot ik gisteren dus mijn Simyo kaart probeerde, internet aangezet, belbundel voor 24 uur gekocht. Het werkt gewoon niet met alle instellingen die in het forum vermeld staan.

Welkom op het forum ericvl,

Volgens onze gegevens heb je verbinding gehad met internet via ons netwerk. Netwerk technisch staat alles goed ingesteld. Klopt het dat je verbinding hebt kunne maken met je HTC Explorer?

Hoi Hoi,

na deze stappen te hebben doorlopen werkt het bij mij nog steeds niet?!
wat doe ik dan fout ;-)

heb een htc wildfire S
groetjes marina


Hoi marina,

Ook jij hebt verbinding gemaakt met internet via ons netwerk zie ik. Je aansluiting staat technisch ook goed op het netwerk. Dat verklaart ook de al geregistreerde verbindingen. Klopt het dat het inderdaad werkt?

Groetjes,

Alex
Ik heb een HTC Explorer met Android 2.3, heb nu al 3 keer alle instellingen op dit panel ingesteld, maar nog steeds geen internet toegang. Ik heb met de telefoon al met diverse providers in binnen en buitenland gebruikt o.a. voor internet toegang, nooit enig probleem gehad. Tot ik gisteren dus mijn Simyo kaart probeerde, internet aangezet, belbundel voor 24 uur gekocht. Het werkt gewoon niet met alle instellingen die in het forum vermeld staan. Welkom op het forum ericvl, Volgens onze gegevens heb je verbinding gehad met internet via ons netwerk. Netwerk technisch staat alles goed ingesteld. Klopt het dat je verbinding hebt kunne maken met je HTC Explorer? Hoi Hoi, na deze stappen te hebben doorlopen werkt het bij mij nog steeds niet?! wat doe ik dan fout 😉 heb een htc wildfire S groetjes marina Hoi marina, Ook jij hebt verbinding gemaakt met internet via ons netwerk zie ik. Je aansluiting staat technisch ook goed op het netwerk. Dat verklaart ook de al geregistreerde verbindingen. Klopt het dat het inderdaad werkt? Groetjes, Alex


Zo zit ik mooi op 2 topic's ;-)
nee snap er niks van wat ik fout doe dan???
groetjes marina
Reputatie 5
Badge +10
Hoi marina,

Het is inderdaad overzichtelijker om in 1 topic dezelfde vraag te bespreken. Ik heb je vraag daarom in dit topic beantwoord.

Groetjes,

Alex
[QUOTE=Alex;19982]Welkom op het forum ericvl,

Volgens onze gegevens heb je verbinding gehad met internet via ons netwerk. Netwerk technisch staat alles goed ingesteld. Klopt het dat je verbinding hebt kunne maken met je HTC Explorer?

Nee, mijn HTC Explorer kon geen verbinding maken via Simyo.
Ik heb nog een paar andere SIM kaarten uitgeprobeerd (Tele2 en Kruidvat), die werken vlekkeloos net als vorige SIM kaarten.
Jammer dat het bij Simyo gewoon niet werkt, ondanks alle mogelijke instellingen aan te passen zoals vermeld.
Ik kan dus iedereen alleen maar aanraden Simyo niet te gebruiken voor mobiel internet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ericvl,

Netwerk technisch staat je aansluiting goed. Anders zou ik helemaal geen geregistreerde verbindingen zien. Ik raad je daarom aan even naar een telefoonwinkel te gaan en de Simyo instellingen mee te nemen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op je toestel goed te zetten. Kan je dan laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Hallo.
Na lang wachten kreeg ik iemand aan de lijn die mailde mij instellingen om internet
op mijn telefoon te zetten.
Na minstens 3X proberen lukt het nog steeds niet. Wie kan mij helpen??
Anders moet ik weer wachten tot maandat voordat de klantenservice open is.
Het gaat om een telefoon merk Android, een chinese galaxy 3.
En zeg nou niet dat het daar aan ligt want op de simkaart van mijn man werktte die wel.
Die heeft een kpn abo dus mag ik er toch vanuit gaan dat het met simyo ook moet kunnen.
Gr. Petra
Hallo,

Ik heb een HTC Desire C met Android Ice Cream zonder werkend internet. Ik heb alle aanwijzijngen van dit topic gevolgd zonder succes. Wij heeft er nog een tip voor mij?

Vriendelijk groet
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum pesjak en Jazz1974,

Volgens onze gegevens hebben jullie beide gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Is jullie vraag nog steeds van toepassing?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum pesjak en Jazz1974,

Volgens onze gegevens hebben jullie beide gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Is jullie vraag nog steeds van toepassing?

Groetjes,

Alex

Hallo.
Het is ons inderdaad gelukt om internet op het toestel te krijgen, alleen niet volgens jullie beschrijving. Hoe het mijn zoon gelukt is weten we niet....hij had maar es ergens op zitten drukken en opeens deed ie het???? Maar hoe dan ook het werkt.
Gr.Petra
Mij is het ook gelukt, systeem update did the trick.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor jullie terugkoppeling pesjak en Jazz1974.

Groetjes,

Alex
Hoii,

Ik heb net een abonnement afgesloten bij simyo en mijn nummer is ook over gezet.
Ik heb alleen geen sms ontvangen met internetinstellingen. Dit kwam omdat ik een htc wildfire heb met android, dus heb ik alle stappen gevolgd
van de APN etc. Maar, het werkt nog steeds niet; geen sms ontvangen en als ik ja stuur naar 1300 dan blijf ik het bericht krijgen
'Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren'

Is er iemand die me kan helpen?
Ik heb een Desire HD en probeer al een paar dagen mobiel internet op mijn toestel te krijgen. Heb het hele forum doorgespit en resultaat: nihil. Het ligt niet aan mijn toestel want met mijn vorige provider ging dat probleemloos en snel (instellingen via sms opgevraagd). Wat een gedoe zeg!!!! Ik hoop dat de klantenservice me via dit forum snel helpt anders zeg ik meteen op. Ik ga niet bellen, kost me straks een fortuin aan belkosten....
Heb alle stappen gevolgd maar bij mij staat er profielselectie ipv server.
heb ook mobiel.simyo.nl als startpagina ingesteld op de standaard browzer van de telefoon,
niet bij google crome waqnt dat lukt mij niet. 3g en gegevens verbinding ingeschakeld telefoon uitgeschakeld en opnieuw opgestart maar mijn internet werkt nog steeds niet.
Hallo,

Ik ben overgestapt van Vodafone naar Simyo. In de tijd dat ik een abonnement had bij Vodafone werkte internet zonder extra instellingen. Echter werkt dit bij Simyo niet (mijn internet bij simyo staat op aan). Daarom heb ik de handleiding gevolgd die op dit forum staat met de volgende instellingen:

Naam: Mobiel Internet
APN: Internet
Apn-type: default
proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
wachtwoord: Niet ingesteld
Profielselectie: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MmS-Proxy: Niet ingesteld
MmS-Poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-Protocol: ipv4
APN inschakelen/uitschakelen: Ingeschakeld
Drager: Niet gespecificeerd


Mijn telefoon: Wolfgang AS45SE (aldi)


Mis ik iets? Heb namelijk helaas nog geen internet. Internet heb ik wel nodig.

BIj voorbaat dank!

Groet
Hallo, Ik ben overgestapt van Vodafone naar Simyo. In de tijd dat ik een abonnement had bij Vodafone werkte internet zonder extra instellingen. Echter werkt dit bij Simyo niet (mijn internet bij simyo staat op aan). Daarom heb ik de handleiding gevolgd die op dit forum staat met de volgende instellingen: Naam: Mobiel Internet APN: Internet Apn-type: default proxy: Niet ingesteld Poort: Niet ingesteld Gebruikersnaam: Niet ingesteld wachtwoord: Niet ingesteld Profielselectie: Niet ingesteld MMSC: Niet ingesteld MmS-Proxy: Niet ingesteld MmS-Poort: Niet ingesteld MCC: 204 MNC: 08 Verificatietype: PAP APN-Protocol: ipv4 APN inschakelen/uitschakelen: Ingeschakeld Drager: Niet gespecificeerd Mijn telefoon: Wolfgang AS45SE (aldi) Mis ik iets? Heb namelijk helaas nog geen internet. Internet heb ik wel nodig. BIj voorbaat dank! Groet


bij poort trouwens 5080!
Ik heb de gebruiksaanwijzing nogmaals gevolgd (kwam erachter dat ik bij poort 5080 moest neerzetten, had ik eerst niet gedaan). Nadat ik mijn telefoon opnieuw heb opgestart werkte internet. Het is gelukt dus!

Dank.
Op de een of andere duistere reden kan ik mijn reactie niet wijzigen. Echter is mijn vorige reactie niet van toepassing, aangezien ik pas daarna merkte dat mijn wifi tijdens het opstarten weer automatisch verbinding maakte. Dus helaas nog geen internet. Wie kan mij helpen?
Het is wel een beetje vermoeiend dat het bijna onmogelijk wordt gemaakt om de klantenservice te bellen (oudjaarsdag 50 minuten in de wacht, toen maar opgegeven, net in mijn pauze 15 min in de wacht toen ook opgegeven). Gezien de bereikbaarheid van de klantenservice vraag ik mij af of er nu wel een antwoord komt via het forum?
Badge +6
Hoi Haasten,

Ik raad je aan naar een telefoon winkel te gaan wellicht kunnen de medewerkers je in de winkel je helpen met het instellen van het internet.
Hallo!

Ook ik heb problemen met het instellen van mijn internet, ben nu al ruim een week aan het puzzelen maar wat ik ook probeer.. internet werkt niet!

Ik heb een HTC Wildfire. Als APN heb ik KPN geselecteerd en heb nu twee APN's staan. Aan die van de MMS heb ik niets veranderd en die is ook niet geselecteerd. 
Instellingen voor KNP internet zijn op dit moment:
naam: Mobiel Internet
APN: internet
Poort: 5080
Server: 0.0.0.0
MMS protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APNtype: default

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! 

Groetjes, Jitske

De rest is leeg
Ik heb een Desire HD en probeer al een paar dagen mobiel internet op mijn toestel te krijgen. Heb het hele forum doorgespit en resultaat: nihil. Het ligt niet aan mijn toestel want met mijn vorige provider ging dat probleemloos en snel (instellingen via sms opgevraagd). Wat een gedoe zeg!!!! Ik hoop dat de klantenservice me via dit forum snel helpt anders zeg ik meteen op. Ik ga niet bellen, kost me straks een fortuin aan belkosten....

Ik heb inmiddels een reactie gehad van Simyo en het werk eindelijk. Dankzij een link naar de website van KPN! http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/htc/a9191-desire-hd/
 

Reageer