Skip to main content
Beste,



Sinds een paar dagen heeft mijn moeder problemen met haar telefoon. ( samsung galaxy S3)

De problemen zijn dat als ze aan het bellen is er geen geluid is. Geen beltoon maar ook geen geluid, de ontvanger hoort ook niks.

Het bereik van de telefoon is erg onstabiel. Van volledig naar niks ( mobiel netwerk niet beschikbaar )



Ik heb de telefoon opnieuw opgestart, en in de fabrieksinstellingen terug gezet. Dit helpt niet.

Simkaart schoongemaakt, enzovoort.



De microfoon en luidspreker doen het wel gewoon. Ik kan muziek afspelen maar ook voice search.



Wie weet waar dit aan kan liggen,



Ik hoop zo snel mogelijk wat te horen.



Gr Razaatje
Door de simkaart in een andere telefoon uit te proberen kom je erachter of het probleem bij de telefoon ligt of bij de simkaart. Ik heb een vermoeden dat het eerste het geval is maar zeker weten doe ik niet.
Ik heb de sim kaart in een andere telefoon geprobeerd en dat gaf geen problemen. En ook een andere sim in eigen toestel geprobeerd dat gaf het zelfde probleem. Dus het ligt aan het toestel, denk ik dan.
Even een vraag van mij. Hoe oud is de telefoon?

Meestal zit er 2 jaar garantie op.......



Groet,

Friesian
Hoi Friesian,

Hij is 2,5 jaar dus dat gaat helaas niet op. Had ik ook al aan gedacht.
Heb je al geprobeerd met Samsung Kies, systeemherstel of firmware update?

Voordat je dat doet maak eerst een backup van je contacten, ook m.b.v. Kies. (pc... laptop of desktop)



Groet,

Friesian.
Hoi Razaatje,



Zo te zien heb je al redelijk achterhaald waar het probleem 'm in kan zitten, met behulp van de heren Scotsman en Friesian.



Het lijkt mij inderdaad ook in je telefoon te zitten, gezien je sim het wel doet in een ander toestel! Mijn advies is even langs een reparateur te gaan en vragen wat ermee is. Vaak (ik weet niet hoe handig je bent) kun je vervolgens met behulp van YouTube, zelf de reparatie uitvoeren 🙂



Laat je ons weten hoe het verder verloopt?

Reageer