Skip to main content
Vraag

4/5 G in Frankrijk

• May 24, 2026
  • 8 reacties
  • 61 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben allebei het zelfde simyo abonnement. Mijn gsm maakt in Frankrijk contact met Orange en heb redelijke 4g ontvangst. Mijn vrouw met het zelfde abonnemt kan geen  contact maken met Orange. Zij krijgt automatisch F-Bouygues en heeft zeer slechte tot geen internet. Als we handmatig Orange selecteren is er helemaal geen ontvangst. Zetten we deze weer op automatisch krijgt ze F-Bouygues met zeer slechte tot geen ontvangst. Hoe kan dit en hoe kunnen we dit verhelpen?

8 reacties

JanD
  • May 25, 2026

Beste ​@60penc , als je een kruistest doet, dus de sims verwisselt met elkaars toestel, verhuist het probleem dan mee?

• auteur
  • Beginner
  • May 25, 2026

Bedankt voor je reactie maar we hebben beide dezelfde toestel. Dus die test betwijfel ik .

JanD
  • May 25, 2026

Bedankt voor je reactie maar we hebben beide dezelfde toestel. Dus die test betwijfel ik .

Ik zou het toch maar proberen, niet geschoten is altijd mis.

@60penc 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 25, 2026

@JanD  wil juist dat er gecontroleerd wordt of het niet aan het toestel ligt, of ergens aan de instellingen. Doen dus.

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • May 26, 2026

Welk toestel hebben jullie?

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • May 26, 2026

Hoi ​@60penc,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat ​@JanD je al van een goede reactie heeft voorzien, bedankt daarvoor! Een kruistest is inderdaad een handige manier om te controleren of het probleem in het toestel of bij de simkaart zit zoals ​@wimj12 al heel handig aangaf (bedankt!). Daarnaast wil ik je aanraden om voor de zekerheid nog even te controleren of ‘Internet in het buitenland’ aanstaat in Mijn Simyo. Controleer ook op het toestel van je vrouw of mobiele data en roaming zijn ingeschakeld.

Mocht dit allemaal goed staan ingesteld, dan raad ik aan om de APN-instellingen opnieuw in te stellen. Via onderstaande pagina vind je hiervoor de juiste stappen: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen

Hopelijk helpt dit om de verbinding weer goed werkend te krijgen. Mocht het probleem daarna nog steeds aanhouden, stuur mij dan gerust een privébericht met je persoonlijke gegevens en het type toestel dat je gebruikt, zoals ​@XTF  ook al vroeg (bedankt!). Dan kijk ik graag verder met je mee.

Groetjes,
Khadija

• auteur
  • Beginner
  • May 26, 2026

Het toestel is  een motorola G84 5G.

Hebben de kruisbestuiving gedaan en de settings nagelopen zoals in de toestelhulp is beschreven. Het probleem blijft. Nu las ik ook op dit forum dat het met de leeftijd van de sim kaart te maken kan hebben. De kaart die problemen geeft is grofweg terug gerekend ruim 10 jaar oud. Mijn sim zonder problemen is iets van 4 of 5 jaar oud. Zou dat in ons geval ook de oplossing kunnen zijn?

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • May 26, 2026

In ieder geval heb je, als ik het goed begrijp, nu vastgesteld dat het probleem in de Sim zit, en niet in het toestel.

Opties zijn nu:

• Reset van de sim door Simyo laten doen.
  • Vragen om een nieuwe Sim. Kost normaal 5 euro, maar volgens mij is die gratis als hij inderdaad niet meer 100 procent is. Maar geld uitgeven van een ander is makkelijk, dus daar ga ik niet over.