Skip to main content

Afscheid moeten nemen van Lady....

• June 1, 2026
  • 3 reacties
  • 25 Bekeken

Friesian

Vandaag heb ik een verschrikkelijke rotdag, ook al wist ik dat het eraan zat te komen. 

Ik heb afscheid moeten nemen van Lady. Het ging niet meer langer, de klik was er niet... Te veel is er gebeurt en de bekende druppel in combinatie met een emmer.…

3 reacties

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 1, 2026

Hoi ​@Friesian,

Jeetje, wat vind ik dit ontzettend jammer om te lezen! Wat balen dat de klik er niet was..

Ik ga ervanuit dat je de beste keuze hebt gemaakt voor jullie beide. Ik kan me voorstellen dat je dit als een rotdag ervaart 😔.

Mocht je nog iets kwijt willen erover of even willen praten doe dat vooral! 

Groetjes,
Amy

Friesian
  • auteur
  • Forum Expert
  • June 2, 2026

Ik was naar een hondencursus gegaan met Lady. Drie lessen van de 8 geprobeerd maar het ging niet, combinatie van drukke hond en mijn slecht gehoor gaf problemen. Ook een hondentherapeut gehad maar individueel drong ik niet tot haar door, te eigenwijs.

Nadat ze was weggelopen zonder dat we het wisten was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen.... 

Moeilijk, verdriet, tranen maar wel afscheid kunnen nemen. Weten dat ze een goede thuis kreeg was voor mij doorslaggevend.... Het blijft moeilijk, steeds weer die herinnering, die foto's,.... mijn gedachten. 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 2, 2026

@Friesian Je hebt er in iedergeval alles aan gedaan om het wel te laten werken tussen jullie! Dat vind ik mooi om te zien. 

Ik ben ook heel blij om te lezen dat je haar een fijn nieuw thuis hebt kunnen bieden en dat je haar met een gerust hart hebt kunnen meegeven wat dat betreft al snap ik dat dit natuurlijk erg lastig blijft zo een afscheid. Je zit nog middenin dit proces, dat heeft tijd nodig en iedereen doet dat op zijn of haar eigen manier! 

Heel dapper van je dat je deze keuze hebt gemaakt.

Groetjes,
Amy