.

Windows 10 Mobile Anniversary Update

  • 27 September 2016
  • 13 reacties
  • 402 Bekeken

Reputatie 7
Als inmiddels verstokte iOS gebruiker blijf ik de ontwikkeling van Android, mijn vrouw heeft een (nagenoeg) Stockdroid toestel en Windows Mobile, omdat mijn vader sinds enkele maanden de Lumia 650 heeft met Windows 10 Mobile, volgen.

Inmiddels kan Windows 10 Mobile, net als de Windows 10 desktopeditie die ik bij mijn zoon heb geïnstalleerd en bij mijn vader nog te doen staat, worden geupdated naar Windows 10 Mobile Anniversary (Edition).

Om te kunnen lezen wat de update nu behelst, kan hier een aardig uitgebreide review worden gelezen: https://tweakers.net/reviews/4845/1/windows-10-mobile-anniversary-inleiding.html

Ondanks dat Windows 10 Mobile eigenlijk niet heeft gebracht wat Microsoft ervan dacht, is het naar mijn mening wel een goed in elkaar stekend OS en is het zeer sterk ondergewaardeerd. Dit laatste blijkt wel uit het feit dat er nauwelijks apps, in vergelijking met Android en iOS, voor worden uitgebracht. En die apps die er al voor worden uitgebracht worden niet zo regelmatig onderhouden als de apps voor de eerder genoemde concurrentie.

Ik persoonlijk vind dit zeer jammer. De markt wordt nu feitelijk gedomineerd door Android en iOS. Ik hoop werkelijk dat Windows 10 Mobile wordt (her)ontdekt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ik heb me eerlijk gezegd nog nooit echt verdiept in een windows phone, laat staan in de OS. Het feit dat er geen tot weinig apps zijn, houdt mij sowieso tegen om het eens te proberen. Daarnaast ben ik goed verknocht aan mijn iPhone en zal ik niet gauw gaan overstappen.

Leuk je dat je jouw mening hierover met ons deelt 🙂
Hoe mooi ik Windows Mobile ook vind, heb zelf ook een toestel met Windows, ben ik bang dat dit OS een langzame dood tegemoet ziet. Of Microsoft heeft ergens nog zo'n hoge hoed met een verrassing erin..
Reputatie 7
Ik deel(de) je mening, maar het tegendeel schijnt toch waar te zijn: https://tweakers.net/nieuws/116159/microsoft-bevestigt-smartphones-te-blijven-maken.html
Zal dit dan het konijn uit de hoge hoed zijn? :)

Reputatie 5
Badge +9
Laten we het afwachten! Hopelijk komen ze met iets leuks. Hoe meer (sterkere) concurrentie, hoe meer de consumenten (wij) ervan kunnen genieten 😃
Reputatie 7
Laten we het afwachten! Hopelijk komen ze met iets leuks. Hoe meer (sterkere) concurrentie, hoe meer de consumenten (wij) ervan kunnen genieten :D

Helaas Caspar, het heeft er alle schijn van dat MS zich niet meer op 'ons', de consument, gaat richten......
https://nl.hardware.info/nieuws/49469/microsoft-ziet-alleen-in-zakelijke-markt-toekomst-voor-windows-phone
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RicoK,

Wat jammer, zeg! 😞 Het zal dan gewoonweg niet rendabel geweest zijn voor Microsoft om de Windows Phone levend te houden.

Groetjes,
Jihane
Badge +1
Mijn ega heeft de WinPhone Nokia 830 nu ruim een jaar en is super tevreden met de meeste zaken, op NL-alert na...
Doorslag gaven de diverse testen, incl de Iphone meegenomen, waarbij voor haar een goede foto kunnen maken een heel belangrijk punt was. En wat uit de test kwam klopte, het is in die prijs klasse (toen ca 250 euro) een van de beste!

Ik had een Nokia E72 (erg robust/duurzaam, heb er bijna 6 jaar mee gedaan!) waarvan dit jaar de Whatsapp ondersteuning ophoudt, niet handig met de volwassen kids die er veel gebruik van maken oa richting ons.
Het had best een Android (alleen de laatste versie! dus V4 viel af V5 alleen indien up te daten naar V6) mogen zijn of een WinPhone. Bij mij was de hoofdzaak : ca net zo groot als mijn E72.
Wel... als je dat als criterium instelt... en je houdt vast aan de Android versie, heb ik geen geschikte kunnen vinden..
Bleef alleen de Iphone 5S over. Tweede hands vond ik hem te duur, maar in combi met een kortingsbundel op een pakket via mijn werk kon ik hem voor 240 euro, vaste prijs, kopen. Dus werd het die.

Zo zie je maar ... het niet alleen het OS dat belangrijk is.....

PS:Ongelofelijk hoe groot al die mobieltjes tegenwoordig zijn, erg lastig als je hem in jouw broekzak wilt doen.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi andrer,

Ik heb meerdere goede verhalen gehoord over de Nokia 830. Mooi dat die bij haar ook goed is bevallen en dat de prijs/kwaliteit verhouding als het gaat om de camera heel goed is!

De mobieltjes worden inderdaad erg groot. Soms kijk ik in de spiegel en zie ik m'n telefoon (iPhone 6) zo in m'n broekzak zitten. Vind het er niet uitzien haha :P

Groetjes,
Caspar
Gelukkig is ie rechthoekig, anders ziet het er helemaal raar uit 🆒
Reputatie 7
Badge +10
Hahaha Raytje ;)

Zie, daarom ben ik blij met mijn relatief kleine telefoon.

Groetjes,
Jihane
Maar bij een dame zou het nog gekker staan 😃
Badge +7
Ja zeg dat wel. In de meeste damesbroeken van tegenwoordig past er niet eens een telefoon in je broekzak. Vandaar dat wij dames altijd wel een tas(je) bij ons hebben 🙂

Reageer