.

Beantwoord

Waarom ontvang ik een berichtje om Windows Phone te activeren, zonder dat ik een Windows Phone heb?

  • 16 June 2016
  • 4 reacties
  • 401 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Mijn telefoon maakte een geluid alsof er een bericht binnenkwam. Het was geen sms, geen whatsapp, wel een melding op het scherm met de vraag een code voor Windows telefoon te bevestigen. Ik heb op annuleren geklikt, waarna het bericht verdween. Ik heb geen code gevraagd en heb bovendien geen Windows telefoon. Direct daarna kwam weer een meldingstoon, maar geen bericht. Ik heb de telefoon uitgezet om 19.43 uur en hoop nu maar dat ik niet de problemen krijg die ik in Trosradar gezien heb. Daar waren mensen die niet gebeld hadden, maar waarvan wel telefoongesprekken geregistreerd waren en het heeft hen heel veel geld gekost.
Ik durf nu mijn telefoon niet meer aan te zetten.
Kan iemand mij raad geven?
icon

Beste antwoord door Jihane 17 June 2016, 10:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Heb je jezelf ergens voor aangemeld of een app. gedownload die zoiets kan veroorzaken?

Ik zou voor de zekerheid een virusscanner op je telefoon zetten..
Reputatie 7
Badge +10
Hi Alouette,

Wat vervelend dat je een bericht kreeg waarvan je de bron niet kunt identificeren! Als eerste wil ik je geruststellen door je te vertellen dat ik niets raars zie op jouw aansluiting. Er zijn geen buitenbundelkosten gemaakt, en ook je bundels zien er prima uit. Geen reden tot paniek dus 🙂

Omdat het niet helemaal duidelijk is waarom je dit bericht in de eerste instantie kreeg, is het lastig om tot een concrete oplossing te komen. Het lijkt me het belangrijkst nu om te kijken of het vaker gebeurt. Het kan immers zo zijn dat dit slechts een eenmalig voorval is! Wil jij je telefoon aandoen en laten weten of dit vaker gebeurt?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 2
Badge +2
Dank voor de reacties. Ik heb gisteren toen de telefoon uit stond geprobeerd mezelf te bellen en kreeg een melding dat dat niet lukte. Daarna heb ik de telefoon weer aangezet, nog een keer gebeld en ik kreeg gewoon verbinding. Dat stelde me al wat gerust. Ik heb ook zelf nog een keer met de mobiel gebeld, ik dacht dat, mocht het toestel vanzelf aan het bellen zijn gegaan, dat dan niet zou lukken, maar dat werkte ook. Ik ben er nu wel weer wat geruster op. Ik heb toch daarna weer WiFi en mobiele gegevens uitgezet. Toen ik het vanochtend weer aanzette zag ik dat een voor mij onbekend nummer een mms bericht heeft gestuurd, ik ga dat maar ongelezen verwijderen. Het is overigens een bericht van 8 juni, dat ik pas gisteren ontving.
Ik zal erop letten of het vaker gebeurt, dan meld ik me wel weer.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Alouette,

Wat goed dat je alles netjes en stapsgewijs hebt gecontroleerd! 🙂 Fijn dat je gewoon kon bellen. Ik hoop dat alles nu lekker normaal verloopt.

Laat je het weten als er iets verandert?

Groetjes,
Jihane

Reageer