.

Beantwoord

Waarom is mijn Nokia Lumia geblokkeerd?

  • 6 December 2016
  • 4 reacties
  • 2384 Bekeken

Ik kan mijn Lumia-Phone niet meer starten..
Links-boven staat een klein slotje en ik kom niet eens bij het pincode-invoeren..
Aan-uitzetten, zelfs de batterij verwijderen en weer terugzetten helpt niet..
Het symbool v/h slotje kan ik ook NIET aanklikken..

Wie weet wat hier aan de hand is..???
icon

Beste antwoord door Ray 7 December 2016, 10:09

Bekijk originele reactie

4 reacties

Start hij wel volledig op zodra je hem aanzet?
Reputatie 5
Badge +6
Hey Corry,

2 dingen:
1. welk type telefoon heb je precies? Nokia lumia...?
2. Kun je misschien een screenshot sturen of in jouw geval misschien wel mogelijk een foto. Heb je een zwart scherm of zwart met tijd of zie je cijfers om je pin in te vullen maar kan je er niet op klikken?

Als ik dit weet kan ik beter zoeken naar de oplossing.

Groet Paul.
Ik heb mijn Windows Phone even uit de kast gepakt. En zie nu meteen wat je bedoelt Dat slotje bovenin is alleen een indicatie dat je op het scherm bent waar je de simpincode moet invoeren. Maar er is geen toetsenbord schreef je.




Er zijn 2 mogelijkheden, te weten de soft reset en de hard reset. De laatste is de telefoon terug brengen naar fabrieksinstellingen.

1. De soft reset is je powerknop en volume laag knop gelijktijdig in te drukken en ingedrukt houden tot het toestel gaat trillen en het scherm uit gaat. Je toestel start opnieuw op. Heeft dit gewerkt.? Top :)

2. Mocht optie 1, de soft reset, niet werken dat is er een optie tot hard reset / terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Voor deze stap heb je de recovery tool nodig en je usb kabel om je telefoon te verbinden met je pc / laptop. Het is wel belangrijk dat je telefoon automatisch back ups maakt anders ben je alles kwijt. Mocht je dit niet hebben ingesteld dan is er een mogelijkheid dit alsnog te doen maar daarvoor heb je een andere telefoon nodig waar jouw simkaart in past. In deze telefoon zet je dan namelijk de optie uit voor het vragen van de simpincode. Dit doe je in de beveiligingsinstellingen van de telefoon. Als je dit hebt gedaan dan plaats je de simkaart terug in je Nokia en start je op. Je Nokia zal niet om je pincode vragen en je ziet meteen het startscherm.

Een back up maken doe je zo;
Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Back-up > Meer opties > Nu back-up maken.

Als je dat hebt gedaan gaan we verder met stap 2. Je telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen met behulp van de recovery tool. . Lees de info op deze pagina en volg de instructies.

Succes 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Corry52,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat ontzettend lastig dat je geen toegang krijgt tot je mobiele telefoon! Ik zie dat Raytje hierboven al heel uitgebreid heeft uitgelegd hoe je een soft reset en een hard reset uit kunt voeren 🙂 Ik heb daar weinig aan toe te voegen! Ik ben vooral benieuwd naar

Laat je ons allemaal weten hoe het verloopt met deze tips van Raytje?

@ PaulH en Raytje, dank voor de hulp!

Groetjes,
Jihane

Reageer