.

Beantwoord

[Lumia 830]Waarom krijg ik geen melding op het scherm bij SMS ontvangst?

  • 2 September 2016
  • 8 reacties
  • 1716 Bekeken

Badge +1
Aanvulling op titel
* Lumia 830 met Win10, tot voor kort probleemloos werkend
* SMS ontvangen lukt wel.. maar:
* Geen melding op het scherm bij SMS ontvangst
* Dus ook niet op het aanmeldingsscherm (switch ik nl naar Whatsapp dan wel op aanmeldingsscherm, maar die is er ook op het normale scherm, na aanmelding).
* Bij meldingen op het aanmeldingsscherm staat Berichten wel aan
* Overal verder staan de meldingen van Berichten ook aan

Tja..... kan dus wel meteen een reset doen nadat er weer een backup gemaakt heb, maar dat komt me nu een beetje slecht uit, ben nogal van de meervoudige zekerheden, zeker bij een andere telefoon, heb hem nu ca 1 jaar, had eerst een Nokia E72, super robuust....

Wat gedaan? Deels tips die ik op diverse forums gevolgd...
* helemaal uit en weer aan
* andere simkaart erin gehad, kon helaas geen sms sturen van mijn andere telefoon, die is simlocked... moet ik nog even op een andere manier doen (kreeg het toestel toch even een ander sim kaart voor zijn kiezen..)
* batterij savings optie uitgezet
* berichten icoon weggehaald en weer teruggeplaatst....
* een serie smsjes aan jezelf sturen... zou helpen... mooi niet bij mij (provider tip soms??? 😠 )
* .... ben vast nog iets vergeten

Wie heeft er nog een suggestie zonder de complete reset....

tnx...
AndreR
icon

Beste antwoord door PaulH 2 September 2016, 23:16

Bekijk originele reactie

8 reacties

Je kunt wel sms ontvangen maar krijgt geen melding. Voorlopig zou ik gewoon niets doen alhoewel ik goed begrijp dat je de meldingen graag hebt. Het zou kunnen dat een nieuwe update deze fout corrigeert

Een andere, misschien nog beter.
Je vraag stellen op een lumia forum.
Voorbeeld...https://tweakers.net/serie/2363/lumia/forum/
Badge +1
Dank, we zitten op dezelfde lijn.. was idd voorlopig niet van plan verder te gaan alleen als er een goede tip is.
Ben trouwens lid van Tweakers forum, maar zag hier ook wel goede oplossingen links en rechts...
Morgen even op Tweakers zetten....
Reputatie 3
Badge +2
Dit probleem of melding had ik op me android ook, geen melding bij bericht alleen icoontje.
dit hielp niet bij een volledig reset trouwens, dus kun je dat beter ook niet doen.

er schijnt ook een paar foutjes in win10 te zitten (ook pc win10), dit zal worden hersteld
in de tijd van updates.

win8.1 doet het wel goed, maar kijk wat je kunt vinden of gewoon rustig afwachten 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Hoi iedereen, Nokia lumia heeft hier meer last van.

Dit is wat ik zo snel vind.
Zie voor meer info:http://forums.windowscentral.com/microsoft-lumia-950-xl/401100-text-message-notifications-no-longer-working.html
I had this problem after an update and it disabled the Messaging app running in the background. Once it was re-enabled, I was getting notifications again

Groetjes Paul.
Badge +1
Paul, die was het! Die stond uit, waarom????
Was iig nog niet in mijn gedachten gekomen of eerder op het web tegengekomen.

Opgelost en everybody happy hier.... ook om geen reset te hoeven doen.....

Bedankt iedereen voor de feedback! 🆒
Reputatie 5
Badge +6
Paul, die was het! Die stond uit, waarom????
Was iig nog niet in mijn gedachten gekomen of eerder op het web tegengekomen.

Opgelost en everybody happy hier.... ook om geen reset te hoeven doen.....

Bedankt iedereen voor de feedback! 🆒


Hey andreR,

fijn dat dit het antwoord is. Het had wel met een update te maken want na die update gebeurt dat dus dat de sms app alleen op voorgrond staat. Hopelijk lost dit bij de anderenook het probleem op.

Met vriendelijk groet Paul.
Badge +1
Ik had het focus op de melding zelf en dan zie je dat je even vergeet dat Berichten blijkbaar als background proces loopt. Blijkbaar wordt dit meer als een systeem optie gezien ipv van een app optie en dan zou dan bij de app zelf of bij de meldingen staan.

Kan iid door een update komen, maar dat kan ik me niet terug halen, het is Win phone van mijn ega....die dus ook weer super blij is. Verder werkt Win10 prima is mijn indruk, alleen NL-alert is niet aan te vinken... moet nog een keer een aparte vraag voor maken. Hoe het zou moeten weet ik wel... http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/microsoft.aspx alleen die "Instellingen voor noodberichten" staat er niet bij.....
Reputatie 3
Badge +5
Hoi andrer,

Enorm goed dat onze toppers op het Forum je hier verder bij hebben kunnen helpen.

PaulH, enorm scherp van je dankjewel!

Detijger en Friesian, dank jullie wel voor het meedenken!

Groetjes,
Ilias

Reageer