.

Beantwoord

[Lumia 830] Geen NL-Alert

  • 4 September 2016
  • 7 reacties
  • 442 Bekeken

Badge +1
Veel minder belangrijk dan de sms meldingen maar kreeg door die actie nu toch weer even aandacht.
Zo zou het moeten werken:
http://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/microsoft.aspx
alleen die "Instellingen voor noodberichten" staat er niet bij op deze 830.

Was dus even blijven liggen, maar ondanks dat we een 830 in een NL winkel gekocht hebben (klein jaar geleden) lijkt het een BE toestel te zijn. Als dat de trigger is waar de firmware de NL-alert weglaat... dan kan het dus niet....
Kwam eea hier tegen:
http://answers.microsoft.com/nl-nl/mobiledevices/forum/mdlumia-mdsettings/nl-alert-werkt-niet-op-de-lumia-650/6d6c0fe0-92a7-4f0e-843e-0e595f99ca65?page=2

Ik heb wel een aantal keer een bios van een moederbord geflasht, maar nog nooit een telefoon.
Bij een moederbord kun je vaak nog de bis chip tegen redelijk prijzen vervangen (als het mis zou gaan, nooit gelukkig), dat zie ik met een mobiel niet 1-2-3 zo gebeuren....

Iemand die er nog meer van weet of andere suggestie.

PS: had dus veel sneller bij de winkel moeten reclameren... (uiteraard..)
icon

Beste antwoord door andrer 4 September 2016, 22:53

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey andrer,

ik ben geen kenner van windows telefoons en heb er zelf geen maar kun je ergens zien welke firmware hij heeft voor welk land. Bij instellingen over de telefoon of iets dergelijks met een afkorting zoals be of nl of de.
Als de code iets anders dan NL is, is het zo niet mogelijk alleen als je een andere firmware erop zet, wat in de meeste gevallen best moeilijk en soms een beetje gevaarlijk is omdat je de telefoon kan bricken(onbruikbaar maken).

Groet Paul.
Badge +1
Het is dus een Belgische, 000-BE (volledige firmware code nu niet even bij de hand)

Met de gevaren van flashen ben ik aardig goed bekend (ook hoe je zoiets kunt uitvoeren met een pc/laptop e.d.)
Reputatie 5
Badge +6
Hey Andrer,

Dan is dus de enige oplossing opnieuw flashen met nl firmware. Dat zou ik dan wel dubbel checken. En hou er rekening met dat het gevaarlijk is.
Het beste is ook een back up maken van belangrijke dingen als je die hebt op je telefoon.

Groet Paul.
Je koopt een toestel in Nederland maar er staat Belgische Firmware op? Jammer dat je daar niet eerder mee aan de slag bent geweest, had je misschien kunnen claimen dat je er 1 wilde met Nederlandse firmware,

Heb in ieder geval al een site gevonden met instructies hoe te flashen.. Good luck :)

PS.. Bij Nederlandse toestellen staat het standaard aan maar is geen garantie dat je ze ook krijgt. Dat claimt de overheid dan weer.
Link vergeten :D

http://www.lumiafirmware.com/info
Badge +1
Je koopt een toestel in Nederland maar er staat Belgische Firmware op? Jammer dat je daar niet eerder mee aan de slag bent geweest, had je misschien kunnen claimen dat je er 1 wilde met Nederlandse firmware,
Tja het is het toestel van mijn ega.... de drempel voor haar om in deze materie te kruipen is veel te hoog....
Je hebt dat toestel ook maar beperkt bij de hand en het natuurlijk een optie die niet bovenaan de dagelijkse zaken staat. Nu had ik al redelijk snel door dat het wrs daar door kwam, ik denk dat 99+% v/d gebruikers amper weet wat firmware is... en die hebben al geen enkel idee waar je dat moet zoeken. Je kunt ze het niet kwalijk nemen, idem voor mijn ega.....die behoort ook tot die groep en op een bepaald moment komt ze dan bij mij.

De flash/Lumia link kende ik al. Als ervaren Linux/Win thuisnetwerkbeheerder (richting de 20 j al hier een netwerk met een groep in de buur) ... kom je hier in de pieken op het netwerk en van de hardware van de gebruikers wel eea tegen waaronder het flashen van biossen 😉
Zoals ik reeds schreef, nog geen mobiel geflasht, ook al is het theoretisch in principe vergelijkbaar dat je iets in een chip wilt flashen acht ik de risicos voor een mobiel groter.. dan voor een pc.
Niettemin bedankt.

PS.. Bij Nederlandse toestellen staat het standaard aan maar is geen garantie dat je ze ook krijgt. Dat claimt de overheid dan weer.
Dat kwam inderdaad op diverse forums al naar boven.... maar geen optie beschikbaar ...dan wordt het so wie so lastig..

Mss ga ik als er over ruim een week wat meer tijd is, toch een mailtje sturen naar de NL-winkel....
Reputatie 3
Badge +5
Hoi andrer,

Welkom op 't Simyo Forum!

Enorm vervelend dat je een toestel hebt gekocht met Belgische Firmware. Dat is enorm onhandig.

Ik ben niet de meest technische thuis (lees: 'wel de minst technische'). Ik lees echter dat je wel weet hoe je dit kunt oplossen. Is er nog iets waarbij ik kan helpen of waarbij een ander je kan helpen? Het lijkt er echter op dat de winkel je hier het best bij kan helpen. Op dit soort momenten doet het pijn niet technisch te zijn :(

Ik verneem graag van je!

Iedereen, enorm bedankt voor jullie bijdrage!

Groetjes,
Ilias

Reageer