.

Sticky

Hoe stel ik de Nokia Lumia 800 in, om te kunnen Internetten.

  • 20 December 2011
  • 49 reacties
  • 22012 Bekeken

Badge
Indien je geen verbinding krijgt met internet, kan dit liggen aan de instellingen in je telefoon.

Werkt internet op je mobiel niet? Dan kan het zijn dat je internetinstellingen verkeerd ingesteld staan.
Bij Simyo is het mogelijk om je internetinstellingen eenvoudig stap voor stap in te stellen. Dat kan via toestelhulp. Je kunt dan per merk nagaan of jouw type telefoon er tussen staat. Volg vervolgens de instructies voor jouw telefoon.

Lukt het niet met behulp van toestelhulp, controleer dan op Mijn Simyo of je de optie 'Internet op je mobiel' aan hebt staan, anders is internet geblokkeerd op je simkaart. Je vindt deze optie onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.

Veel plezier ermee!

49 reacties

T lukt mij niet om internet weer te activeren nadat mijn oud nummer in gebruik is. Ook onderstaand op mijn Nokia Lumia 800 werkt niet. Ander advies? Dank.
Badge +2
Hi Simyo2,

Graag vernemen wij of het inmiddels is gelukt. Als dit niet het geval is vragen wij je ons een privéberichtje te sturen met je mobielnummer zodat wij dit voor je kunnen nakijken.

Groetjes,

Arie
Beste Arie, naar welk emailadres kan ik mijn tel.nummer sturen? Inmiddels alle advies van dit forum uitgeprobeerd. Dank.
Uiteindelijk gelukt door mobiel internet en G3 uit te zetten, apn verwijderen,telefoon uit en weer aan en vervolgens mobiel internet weer aanzetten. Geen apn ingevoerd, hopen dat t werkt anders maar een andere provider?
Reputatie 5
Badge +10
Werkt het internet inmiddels Simyo2? Je kunt mij of Arie een privé berichtje sturen door op ons profiel te klikken. Als je vervolgens je Simyo telefoonnummer aan ons door geeft, kunnen we kijken of het netwerktechnisch allemaal goed staat.

Groetjes,

Alex
Ja Alex, alles werkt. Dank.
Badge
Hartstikke bedankt! Ik begon me al stiekem een beetje zorgen te maken! 😛
Bij mij is het niet gelukt om op die manier internet te activeren. Voor degenen met een Nokia Lumia 800 en hetzelfde probleem, zie hieronder.


Ik heb al de vele manieren geprobeerd om het APN aan te maken maar het heeft niet gewerkt. Op mijn oude Symbian mobiel heb ik geverifieerd dat ik daadwerkelijk wel een werkende internetverbinding had, maar de APN settings waren beveiligd dus ik kon ze niet bewerken.


Vervolgens heb ik de helpdesk gecontacteerd, maar die verwezen naar de tekst in de start van dit topic. Het is gelukt, maar niet op die manier. Ik heb die manier al een aantal keer geprobeerd en ook deze keer werkte het niet.Hoe ik het heb opgelost is als volgt: Ik heb de 'Netwerk instellen' of 'Network Setup' app van Nokia gedownload. In die app worden de instellingen gedetecteerd. Bij mij vond ie 'Rabo Mobiel' en 'KPN'. Ik heb vervolgens zelf een APN toegevoegd, maar zonder succes. Vervolgens heb ik 'KPN' geprobeerd, dit werkte ook niet.
Als laatste heb ik 'Rabo Mobiel' geselecteerd. Dit werkte wel, maar waarom het werkt weet ik niet. Ik heb in ieder geval internet nu!
Ik heb een nokia 710; instelen lukt op geen van de in het forum aangeleverde oplossingen. Graag hulp
Badge +6
Beste Jacoma

Welkom op het forum!
Elk toestel heeft zijn eigen instellingen voor het internet. Ik heb je een privé bericht verstuurd met de instellingen voor je toestel.
Ook ik heb een Lumia 800, en ook mij lukte het niet om mobiel te internetten met Simyo. Ook niet met de instructies hierboven in het forum. Ondanks tientallen keren m'n telefoon opnieuw opstarten. Maar na dagenlang prutsen is het bij mij  tóch gelukt. Met behulp van deze site: http://www.gadgettest.nl/2011/11/17/nokia-lumia-800-en-simyo-niet-door-een-deur 

Voor wie dat niet allemaal wil lezen. Ik heb bij de instellingen voor mobiel netwerk bij de naam van de apn Mobiel Internet ingevuld. En verder alle invulvelden leeggelaten. Hoe het kan weet ik ook niet, maar voor mij werkt het. Ik hoop dat deze truc bij anderen ook succes heeft!
Reputatie 2
Badge +1
Beste Biem,

Bedankt voor het delen van deze tip en de instellingen. Op deze manier kunnen meerdere klanten hier iets aan hebben.

Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt om het internet actief te krijgen op jouw Nokia Lumia 800.
Om te kunnen Internet op je Nokia Lumia 800 moet je het volgende doen.
  • Log eerst in op de website van Simyo en ga daar naar je instellingen, en zet internetten aan!
  • Ga hierna op je Nokia WP7 toestel naar instellingen en kies voor de optie; "Mobiel netwerk".
  • Kies vervolgens onderaan voor APN.
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
  • APN: internet
  • Gebruikersnaam: niets invullen
  • Wachtwoord: niets invullen
  • Proxyserver/URL: 0.0.0.0
  • Proxypoort: niets invullen
Nadat je de instellingen opslaat met het Vinkje, zal hierna bij de Proxypoort, poortje 80 ingevuld staan, dat is verder in orde.
  • Schakel je toestel echt uit, door de uit/aan knop lang ingedrukt te houden, en het scherm naar beneden te swipen. De tekst "Tot ziens" is dan zichtbaar.
  • Schakel hierna je toestel weer in, door de uit/aan knop lang ingedrukt te houden.
  • Hierna word de pincode gevraagd, die je beter ook op de Simyo site kan opzoeken dan elk papiertje wat je hebt gekregen. Dit kan inmiddels gewijzigd zijn.
  • Wacht nu ongeveer 15 minuten en je kan nu Internetten.
Veel plezier ermee!


Het is niet gelukt ! ik heb telefoon nummer 0610354559.
kan je de instellingen niet smsen ?
Badge +2
Beste Ferdi71,

Wij hebben bij deze de inernetinstellingen van je simkaart op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat de simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je als het goed is gebruik maken van het internet.

Groetjes,

Arie
Ls,

Bovenstaande heb ik allemaal al diverse keren tevergeefs uitgevoerd. Helaas nog steeds geen internet.
Iemand nog ideeën?

please help.

Jasper
0615060178
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum jjanssen,

Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Hierdoor is het technisch gezien niet mogelijk om te internetten via ons netwerk. Ik raad je daarom aan deze optie aan te zetten. Je kunt de optie aanzetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen. Als je daarna het toestel uit/aan zet en de juiste instellingen ook hebt ingevuld zou het moeten werken. Kun je laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum jjanssen, Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Hierdoor is het technisch gezien niet mogelijk om te internetten via ons netwerk. Ik raad je daarom aan deze optie aan te zetten. Je kunt de optie aanzetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen. Als je daarna het toestel uit/aan zet en de juiste instellingen ook hebt ingevuld zou het moeten werken. Kun je laten weten of het is gelukt? Groetjes, Alex


Dag Alex,

Deze heeft eerder wel aangestaan. Gisteren is ook mijn internet gereset kreeg via twitter door. Misschien gevolg daarvan? Ik heb deze nu weer aangezet. Echter geen internet of moet ik nog wachten? Mijn APN is leeg. Moet ik deze weer vullen met:
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
•APN: internet
•Gebruikersnaam: niets invullen
•Wachtwoord: niets invullen
•Proxyserver/URL: 0.0.0.0
•Proxypoort: niets invullen

Jasper
Dag Alex,

Komt er nog reactie of blijft het zo stil? Ik heb er maar een slecht gevoel over dat jullie niet weten wat de oplossing is.
Zowel via twitter, forum als KS geen reactie.

Jasper
Badge +2
Beste jjanssen,

Je hebt de optie internet inmiddels weer ingeschakeld.

Vervolgens dien je onderstaande inderdaad opnieuw in te voeren:
•APN: internet
•Gebruikersnaam: niets invullen
•Wachtwoord: niets invullen
•Proxyserver/URL: 0.0.0.0
•Proxypoort: niets invullen

Let wel op dat je het opslaat. Hierna zou je moeten kunnen internetten. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Beste jjanssen, Je hebt de optie internet inmiddels weer ingeschakeld. Vervolgens dien je onderstaande inderdaad opnieuw in te voeren: •APN: internet •Gebruikersnaam: niets invullen •Wachtwoord: niets invullen •Proxyserver/URL: 0.0.0.0 •Proxypoort: niets invullen Let wel op dat je het opslaat. Hierna zou je moeten kunnen internetten. Laat ons even weten of het is gelukt. Groetjes, Arie


Beste Arie,

Helaas moet ik je en mezelf ook teleurstellen. Ik heb de instructies gevolgd. Automatisch wordt na oplsaan porrt 80 ingevuld bij proxypoort. Ook na uit/inschakelen van de telefoon geen internet. Het enige wat ik af en toe krijg zijn whatsapp meldingen. Verder zegt elke app dat internet niet beschikbaar is. Dat is al vanaf het begin helaas. Nog meer opties?

Actief netwerk staat op simyo.
Roamen staat op toesteaan.
Hoogste snelheid staat op 3G
Netwerkselectie staat op automatisch

Al van alles geprobeerd maar tot nog toe zonder resultaat helaas. :-(

Ik hoor graag van je.
Groeten, Jasper
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jjanssen,

Het is voor ons nu lastig om je verder te helpen. Het netwerk staat een internet verbinding in ieder geval wel toe. Ik krijg het idee dat misschien meerdere toegangspunten staan ingesteld op je toestel. Ik raad je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op de juiste plek in te voeren. Graag hoor ik wat hiervan het resultaat is.

Groetjes,

Alex
Hoi jjanssen, Het is voor ons nu lastig om je verder te helpen. Het netwerk staat een internet verbinding in ieder geval wel toe. Ik krijg het idee dat misschien meerdere toegangspunten staan ingesteld op je toestel. Ik raad je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op de juiste plek in te voeren. Graag hoor ik wat hiervan het resultaat is. Groetjes, Alex


Alex,

Na reactie van jullie KS heb ik met die instellingen en de speciale netwerkinstellingen app van nokia alles aan de gang gekregen. Ik gebruik dus een APN wat hier nog niet naar voren gekomen is. Eentje van KPN. Dit dus ic.m. de speciale app voor netwerken van nokia werkt het nu.

Bedankt voor de moeite.

Jasper
Badge +6
Beste Jjanssen,

Blij te horen dat het gelukt is met het instellen van het internet.
Internet op mijn Nokia 710 werkt niet meer. Heeft t/m half oktober wel gewerkt (volgens verbruik), maar krijg nu niet meer aan de praat. Met WiFi werkt internet wel.

Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).

Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.
Badge +6
Internet op mijn Nokia 710 werkt niet meer. Heeft t/m half oktober wel gewerkt (volgens verbruik), maar krijg nu niet meer aan de praat. Met WiFi werkt internet wel.

Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).

Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.


Hoi Bart F,

Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Startscherm.
Kies het pijl-symbool.
Kies Instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies mobiel netwerk.
Kies dataverbinding en schakel deze in.
Scroll naar beneden.
Kies apn toevoegen.
Bij APN, voer internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in
Bij Proxyserver/URL, voer niets in.
Bij Proxypoort, voer niets in.
Kies het vinkje.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Nokia Lumia 710 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Kan je laten weten of het internet werkt met deze instellingen. 🙂

Reageer