.

Beantwoord

Geen uitgaande email via 3G. Waarom lukt dat niet?

  • 23 October 2015
  • 33 reacties
  • 1802 Bekeken

Badge
Heb een Lumia 800 en kan geen emails verzenden via 3G. Via eigen/andermans Wifi wel. Uitgaande mailserver die ik heb ingesteld: smtp.kpnmail.nl:25:0. Verificatie vereist: aangevinkt, zelfde accountgegevens: aangevinkt, SSL in-/uit- : niet aangevinkt.
What am I missing?
icon

Beste antwoord door Ray 23 October 2015, 14:52

Bekijk originele reactie

33 reacties

Hoi het kan zijn dat de info uit onderstaande link ook voor jouw van toepassing is...

https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/uitgaande-e-mails-sturen-niet-meer-mogelijk-29492
Badge
Hallo Raytje,
Dank, zou zomaar kunnen. Heb ook een vaste internetaansluiting van KPN/Planet. Heb nu als SMTP: smtp.kpnmail.nl:587:0 ingevoerd op mn Lumia. Opnieuw opgestart maar no luck... (+Verificatie vereist: aangevinkt, zelfde accountgegevens: aangevinkt, SSL in-/uit- : niet aangevinkt. ) Rara..??
Hoi,

Ik adviseer je stappen te volgen uit onderstaande link.

KPN adviseert IMAP te gebruiken voor KPN mail

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/nokia/lumia-800/choice/e-mail/handmatig-instellen/kpn-planet-hetnet-imap-geadviseerd
Badge
Dank, stappenplan gevolgd (dat overigens zelf nog wel POP3 aangeeft) en daarmee een 2e account aangemaakt (geen oude schoenen weggooien..) maar nu blijft hij in het synchroniseren hangen. Dus dat maar weer eraf gegooid. Pfff.. Wie het weet mag t zeggen
Eerste keer even syncen met Wifi. Kijk ook even tot hoever hij mag syncen. Hoe verder hoe langer het duurt.
Badge
Was via wifi en hij lag al een kwartier... lijkt me eg nie goe
Dat kun je het beste even de synchronisatie instellingen van je mail app bekijken. Zoals k al zij, tot hoe verder je laat syncen hoe langer het duurt. Als je bijv. alles heb geselecteerd en je mail box + eventuele mappen zijn extreem vol dan kan het eeuwig duren.
Reputatie 7
Badge +9
Als alternatief kan je een gmail of hotmail account openen en uitgaande mail via dit account laten lopen!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Guusiootje,

Wat onhandig dat het niet lukt om e-mails te versturen! De instellingen uit het stappenplan van Raytje, zijn de enige tips die ik je had kunnen geven in dit geval. Volgens mij zit je nu op de goede weg, maar stopt je telefoon met het inladen van de e-mails. Ook hier geeft Raytje weer een goede suggestie. Heb je die al kunnen testen?

Wil dit niet werken, is de tip van franswon ook een optie 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt Raytje en franswon 🙂!
Badge
Hallo,
Excuus voor de radiostilte. Probleem bestaat nog steeds. Vandaag nogmaals een 2e account aangemaakt via stappenplan Raytje maar bleef weer hangen in de synchronisatie (haalt mails van 7 dagen op, en heb 45 min laten synchroniseren...). Wil daarom truuk van Franswon uit gaan halen. Hoe doe ik dat? Ik heb een hotmail.nl account. Wat vul ik precies waar in?
TIA
Reputatie 7
Badge +9
Als je kiest voor een Hotmail account zal volgens mij alles vrijwel automatisch gaan, http://www.windowsphoneaanbiedingen.nl/windows-phone-informatie/windows-phone-faq/15-hoe-kun-je-een-email-account-toevoegen-op-windows-phone.html

Als uitgaande mail kies je dus voor je Hotmail of Windows-live account.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Guusiootje,

We kregen het gevoel dat je alweer een tijdje blij e-mails aan het versturen was 😞. Kom ik toch mooi bedrogen uit! Laat je ons weten of het is gelukt met de aanwijzing van franswon?

Groetjes, Tiury
Badge
Mmmm, ben wellicht niet duidelijk geweest of snap t niet.
Wat ik zou willen is mails van mn @planet.nl account binnenhalen en dan versturen via mn @hotmail account (omdat via @planet dus niet kan). Ik kan mn inkomende servergegevens van planet wel vinden maar de uitgaande servergegevens van mn hotmail account kan ik nergens vinden. Het hotmail account op mn phone kent maar 1 server (m.hotmail.com)??
Overigens mijn dank voor het wederom oppikken van de draad. Ben af en toe digispuugzat, vandaar..;o)
Reputatie 7
Badge +9
Probeer deze eens:

Hotmail & Outlook.com – Pop3

SMTP-server: smtp.live.com (LET OP: live.com, dus geen hotmail.com!)
Beveiligingstype: STARTTLS
Poort: 587

Uiteraard moet je gebruikersnaam en wachtwoord ook nog ingesteld worden.

Succes
Badge
Franswon, dank voor je hulp. Wat ik gedaan heb is in mn lumia de synchronisatieinstellingen van mn planetaccount gewijzijgd.
inkomend heb ik laten staan: pop.planet.nl:110
uitgaand heb ik veranderd van smtp.kpnmail.nl:587 in smtp.live.com:587. Daaronder heb ik de twee vinkjes laten staan bij 'voor uitgaande server is verificatie vereist' en 'zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mails'. Daarna (via 'geavanceerde instellingen') kan ik alleen maar vinkjes zetten/niet zetten bij 'SSL vereist voor uinkomende, resp uitgaande email'. Heb ik niet gedaan (want is immers geen TLS??). Als ik dan wil synchroniseren vraagt de lumai om bevestigen accountgegevensn vooor de smtp.live.com server. Als ik daar mn hotmailgegevens invul en opslaan klik en dan weer ga synchroniseren komt dezelfde vraag weer..
What am I missing.
Tenks again.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Guusiootje,

Helaas durf ik hierin niet te zeggen wat je nog zou kunnen proberen. 😞 Onze ondersteuning in deze gaat helaas maar tot zover. Ik ga wel voor je rondvragen of iemand hier nog tips heeft. Dan kom ik er uiteraard op terug.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Guisootje,

'zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mails' is uiteraard niet goed, voor je uitgaande moet je de Hotmail gegevens gebruiken, nu probeert de telefoon met de gegevens van het inkomend verkeer ook het uitgaand verkeer te regelen, dit is uiteraard niet de bedoeling.
Ik heb het geprobeerd met mijn ziggo mail en het is mij gelukt om uitgaande mail te versturen met met m'n @live.nl account vanuit m'n Ziggo mail box.

Ik wil van Guusiotje graag weten welke windows versie hij nu op zijn Lumia 800 heeft zodat ik hem kan helpen.
Badge
@franswon: aangepast: vinkje weg bij 'zelfde accountgegevens..', vinkje laten staan bij 'voor uitgaande server verificatie vereist'. Heb geen vinkjes staan bij 'SSL vereisen voor inkomende/uitgaande email'. Zelfde probleem echter als vorig keer: als ik wil synchroniseren vraagt hij mn hotmail-wachtwoord keer op keer zonder resultaat.Moet ik nog andere vinken zetten/weghalen? Tnx alvast.
@Raytje: Windows Phione 7.8. Ook al mijn dank.
Heb jij hem nooit naar 8.1 geüpdatet? Ik zal morgen middag de uitleg plaatsen. Zit nu mobiel.
Kan het niet laten :D

Laten we beginnen vanaf het begin. Verwijder eerst je oude, voorkom conflicten.

Stap 1: Ga naar de locatie waar je nieuwe mail accounts aan maakt, die weet je wel te vinden.

Stap 2: Tik in Geavanceerde configuratie op Internet-e-mailaccount.

Stap 3: Bij account naam type je de naam van de mailbox (bijv. Planet mail).

Stap 4: Bij "uw naam" typ je je eigen naam die ontvangers moeten zien.

Stap 5: Bij "Server voor inkomende e-mail " typ je: imap.kpnmail.nl

Stap 6: Bij "Accounttype" kies je voor IMAP4.

Stap 7: Bij "Gebruikersnaam" typ je de gebruikersnaam van je planet mailbox.

Stap 8: Bij "Wachtwoord" typ je het wachtwoord van je planet mailbox.



Nu gaan we je uitgaande mailserver instellen. Ik kan echter geen voorbeeld vinden van WM7.8 dus doe het uit mijn hoofd.

Waar je na Stap 8 de gegevens van de uitgaande mailserver moet instellen vul je onderstaande in.

Uitgaande SMTP server
Server: smtp-mail.outlook.com
Server poort: 587
Encryption: TLS of STARTTLS

Waar word gevraagd om je gebruikersnaam en wachtwoord vul je die van je hotmail account in.

Bij "Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail" kies je voor nee of haal je het vinkje weg.

De vinkjes bij SSL aanlaten. Ik heb ze ook gewoon aangelaten en bij mij werkt het.

_____________________________________________________________________

Na deze stappen moet het werken. Anders adviseer ik je eerst te updaten naar WM8.1, daarvan is een betere uitleg te vinden.
Maar ik geloof dat dit moet werken..

Ik duim voor je :D

Ps. Succes 😛
Reputatie 6
Badge +10
Raytje is ontketend! Met de Windows Phone kennis op zak, moet het denk ik lukken. We horen het van je, Guusiootje!

Groetjes, Tiury
Badge
Hallo Raytje,
Helaas..weer geen succes. Mystery, mystery..
De routing op mijn Lumia loopt wel tikkie anders dan jij aangeeft. Ik moet meteen na Stap 1 al mn account/ww opgeven en kom dan in jouw stappenplan. Dat ben ik helemaal afgelopen tot aan uitgaande server. Ik kan dan in mijn scherm geen aparte poort opgeven (doe dat door smtp-mail.outlook.com:587 in te geven). Daarna kan ik ook nergens de encryption aangeven maar moet meteen door na Verificatie vereisen (Vinkje), uitgaande dezelfde gegevens (geen vinkje) en SSL voor in/uitgaande (2x vinkje gezet waar ze niet stonden in mn oude configuratie.) Hij begon meteen te synchroniseren (en even later begonnen ook mn andere mailboxen op de Lumia te synchroniseren) en dat feest heb ik 45 min laten gebeuren zonder enig resultaat. Daarna na restart dit nieuwe account eraf gegooid en na invullen eerste regel van "nieuw account aanmaken/POP/IMAP) heeft hij kennelijk zelf gegevens gehaald (??). De SMTP server had ik altijd staan op smtp.kpnmail.nl:587 maar die staat nu op mail.planet.nl:25:0. Schiet mij maar lek...

Ik vind op internet alleen maar meldingen dat een WP 7.8 niet geupgrade kan worden naar 8 (kernel?)
Als jij nog een list weet... tnx
Gek dat je vanaf het begin al wat anders ziet.. Ik heb de info van Microsoft zelf.
Laatste optie. Kun je zelf kiezen voor pop3 of Imap... Open onderstaande link en volg de stappen bij Een e-mailaccount van een internetprovider instellen (ISP)

http://www.windowsphone.com/nl-NL/how-to/wp7/people/set-up-an-email-account

Dan bij uitgaande server instellingen die van Hotmail invoeren..
Die vind je hier http://www.eigenwijsheid.nu/mailserver-instellingen/
Badge
Nabrandertje: kan het te maken hebben met feit dat ik nog 3 account op de lumia heb lopen die ook mail.planet.nl als uitgaande servers hebben. MAW moet ik die eigenlijk ook eerst verwijderen voordat ik Raytjes stappenplan kan doorlopen? Als ze op gegeven moment alledrie aan het synchroniseren slaan, lijkt dat immers eindelooos te duren..
??

Reageer