.

Efficiënt omgaan met je Data-verbruik bij Windows Phone (Lumia Demin)

  • 15 April 2015
  • 4 reacties
  • 584 Bekeken

Er zijn vele manier gedeeld hier op het forum om slim en efficiënt om te gaan met je Data-verbruik.
Ook voor de Windows Phone is dit mogelijk. Hieronder lees je hoe je dit kunt doen bij Windows Phone / Lumia Demin.

Ga naar Instellingen >>>> data-inzicht.

Daar zie je dat je een limiet kunt instellen. Deze optie werkt in combinatie met de kalender van je telefoon dus elke eerste van de maand staat je limiet weer op de door jouw ingestelde keuze.

Even daaronder kun je "Achtergrondgegevens beperken" inschakelen. Ook kun je kiezen of dit altijd moet of alleen als je limiet bijna bereikt is (Als je dit ingesteld heb).

Let wel: Bij "Altijd" krijg je ook geen push berichten binnen. Ook niet als je op wifi zit.

Daaronder heb je de keuze om "Achtergrondgegevens beperken tijdens roamen" in te schakelen.

En tot slot kun je er voor kiezen om "Databesparing voor browser" in te schakelen. Je kunt dan kiezen voor Standaard, Hoog of Automatisch. Hoe hoger hoe meer de afbeeldingen gecomprimeerd zullen worden. Dit kan behoorlijk wat data schelen.

De getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de eigen telefoon. Voor de uitleg is de Lumia 535 met Demin gebruikt. Werken deze tips ook op andere modellen dan verneem ik dat graag in een reactie hieronder.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi Raytje,

Wat tof dat je je zo verdiept in je kennis over Windows Phone wilt delen :D
Ik heb wel je topic even verplaatst naar het subforum Windows Phone 😉
Geen probleem 🙂
Reputatie 3
Badge +7
😳 Heel tof Raytje, fijn om zo'n ervaringsdeskundige in ons midden te hebben:)
:$ Heel tof Raytje, fijn om zo'n ervaringsdeskundige in ons midden te hebben:)

Deskundige wil ik ook niet zeggen, ben ook nog in de uitvindfase 😃 Maar als ik iets vind wat het delen waard is dan deel ik het 😛

Reageer