.

Beantwoord

Data sense windows phone 8

  • 8 February 2013
  • 29 reacties
  • 21291 Bekeken

Badge
Hallo,

Wanneer komt de data sense app voor windows phone 8? deze is van microsoft zelf en is er al maar moet ''geactiveerd'' worden of toegevoegd worden door de provider.

Dus dit gelieve te doen :)

~Hans
icon

Beste antwoord door Alex 12 February 2013, 10:13

Bekijk originele reactie

29 reacties

Ik vindt deze discusie fantastisch.
Het is volgens mij een gevalletje zelf het wiel uit willen vinden terwijl Microsoft/Nokia je gratis een fiets aanbiedt.

Oftewel informeer eens serieus bj Microsoft naar de mogelijkheden.
Het kan best zijn dat ze gewoon een serverplugin leveren die comuniceert met de database. En dat ze een app hebben waar je als provider je eigen branding overheen gooit. Scheelt weer heel wat programmeren en dus ook ontwikkelingskosten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi DarkHunterNL,

Zou je wellicht kort uit kunnen leggen wat je precies met de data sense app kunt?

Groetjes,

Alex
Badge
Beste alex,

Met data sense kan je precies zien hoeveel mb verbruik je hebt maar ook het aantal belminuten dat je hebt verbruikt.

Omdat voor windows phone 8 nog geen vergelijkbare app is, heeft microsoft / nokia er zelf een uitgebracht maar dat moet ''geactiveerd'' worden door de provider.

Het dient ook door de provider ondersteund te worden.

informatie:

http://www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp8/start/use-data-sense-to-track-data-usage

~Hans
Reputatie 5
Badge +10
Hoi DarkHunterNL,

Ok bedankt voor je uitleg. Heb even contact gehad met de technische dienst hiervoor. Nokia zal het verzoek bij ons moeten indienen met de vraag of wij dit willen ondersteunen. Dit verzoek hebben we nog niet binnen gekregen. Overigens zullen wij zeer binnenkort onze eigen app lanceren. Deze app is ook beschikbaar voor Windows mobile.

Groetjes,

Alex
Momenteel is er de app Simmiestatus, ook een goede app met live tile. Gratis trial beschikbaar die ongelimiteerd is, als je notificaties wil kost het je 0,99 cent. Zelf gebruik ik hem momenteel.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi CokeZero,

Bedankt voor de tip. Wij hopen zelf ook onze eigen app te lanceren.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Wanneer kunnen wij die eigen app ongeveer verwachten?
Ik ontdek als nieuweling op de windowsphone ook net dat er nog geen app is voor ING bankieren; toch wel een gemisop een OS van dit kaliber.

Groet, Dick
Badge +6
Hoi Dima,

Welkom op het forum!
Simyo streeft ernaar de app voor het einde van de maand te lanceren.
Hallo Alex,

Wanneer kunnen wij die eigen app ongeveer verwachten?
Ik ontdek als nieuweling op de windowsphone ook net dat er nog geen app is voor ING bankieren; toch wel een gemisop een OS van dit kaliber.

Groet, Dick

Trouwens ING app komt er aan, ze zijn hem nu aan het testen. Komt in Mei als het goed is.
Badge +6
Trouwens ING app komt er aan, ze zijn hem nu aan het testen. Komt in Mei als het goed is.

Hoi CokeZero,

De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld.
Ik vrees dat die van de ING ook iets later zal komen.
Badge +8
Ik vrees dat die van de ING ook iets later zal komen.

Hoi Dima,

Daar weet ik dan weer niks van. Dat weten ze bij de ING klantenservice misschien?
Misschien dat ze dat beter even laten, met al die cyberaanvallen..

Groetjes,
Charlene
"De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld.  "

Zomer 2013? Of zomer 2014? 2015? Nog steeds geen enkele datacontrole met windows 8. Dan toch maar de concurrent.

^vind t raar dat jullie zo traag programmeren, 1 regel per dag?^
Badge +6
"De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld.  "

Zomer 2013? Of zomer 2014? 2015? Nog steeds geen enkele datacontrole met windows 8. Dan toch maar de concurrent.

^vind t raar dat jullie zo traag programmeren, 1 regel per dag?^


Hoi Thomaz,

Welkom op het forum!
De Simyo app is al te downloaden voor de gebruikers die een Anroid toestel hebben en een iPhone. Wanneer de app voor de Windows phone beschikbaar zal zijn is nog niet bekend.
"De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld. " Zomer 2013? Of zomer 2014? 2015? Nog steeds geen enkele datacontrole met windows 8. Dan toch maar de concurrent. ^vind t raar dat jullie zo traag programmeren, 1 regel per dag?^ Hoi Thomaz, Welkom op het forum! De Simyo app is al te downloaden voor de gebruikers die een Anroid toestel hebben en een iPhone. Wanneer de app voor de Windows phone beschikbaar zal zijn is nog niet bekend.


Hallo Natascha,

Ik lees geen goede verhalen over de app van Simyo zelf,
Bovendien is deze nog steeds niet verkrijgbaar voor een windows 8 phone.
Er is verder geen enkele goede app te vinden. Ik kan er in iedergeval geen vinden.
Waarom niet gewoon Data sense van microsoft akkoderen.
Als je je klanten goed wil bedienen laat je dit niet  af hangen van een verzoek van Nokia of een zelf te ontwikkelen app.

Vriedndelijke groet,


Inno
Badge +6
Hallo Natascha,

Ik lees geen goede verhalen over de app van Simyo zelf,
Bovendien is deze nog steeds niet verkrijgbaar voor een windows 8 phone.
Er is verder geen enkele goede app te vinden. Ik kan er in iedergeval geen vinden.
Waarom niet gewoon Data sense van microsoft akkoderen.
Als je je klanten goed wil bedienen laat je dit niet  af hangen van een verzoek van Nokia of een zelf te ontwikkelen app.

Vriedndelijke groet,


Inno


Hoi Inno,

Welkom op het forum!
Helaas is het niet mogelijk om alle klanten tevreden te houden 😞. Er komt nog een update voor de app waarbij er meer functies beschikbaar zullen zijn dat kan je hier lezen.
Het gekke is dat als je op de nokia site kijkt ze daar zeggen dat data sense door de provider gewoon geactiveerd moet worden.
Nokia hoeft daat geen speciaal verzoek voor te doen.
Kom op Simyo beetje  actie voor je klanten
en gewoon actief maken die hap  dat hoeft toch niet van nokia af te hangen tot dat die naar jullie toekomt.
Wij zijn de klant en wij doen het verzoek.
een beetje voor je klanten wat proberen mag best.
Mijn vrouw heeft inmiddels een lumia zelf heb ik nog een oude telefoon.
Maar met een databundel beginnen we pas asl simyo zijn zaakjes voor elkaar heeft of bij een ander provider.
Voorlopig alleen wifi en gewoon bellen.
Waar blijft touwens die wp app van simyo
het duurt allemaal zo lang?
Hopelijk komt tele 2 de markt hier eens goed wakker schudden
Reputatie 5
Badge +10
Hoi nikontom,

Het enige wat we kunnen doen is het intern doorgeven binnen Simyo. Er wordt uiteraard wel gekeken naar suggesties, maar er wordt natuurlijk ook gekeken naar hoeveel vraag er naar iets is. De Windows app is daar een goed voorbeeld van. Er is veel vraag geweest naar een Simyo app. De Android en iOS app zijn inmiddels al beschikbaar. We zijn momenteel druk bezig met de Simyo app.

Groetjes,

Alex
Ik vindt deze discusie fantastisch.
Het is volgens mij een gevalletje zelf het wiel uit willen vinden terwijl Microsoft/Nokia je gratis een fiets aanbiedt.

Oftewel informeer eens serieus bj Microsoft naar de mogelijkheden.
Het kan best zijn dat ze gewoon een serverplugin leveren die comuniceert met de database. En dat ze een app hebben waar je als provider je eigen branding overheen gooit. Scheelt weer heel wat programmeren en dus ook ontwikkelingskosten.

Inderdaad, helemaal gratis kost jullie niks. Wordt ook nog eens real-time geupdate door de telefoon zelf, dus ook nog eens geen serverkosten. 

Inderdaad, helemaal gratis kost jullie niks. Wordt ook nog eens real-time geupdate door de telefoon zelf, dus ook nog eens geen serverkosten. 


Dit is ook niet geheel waar. Er dient wel een serverside datacompressie toegepast te worden, dus servercapaciteit zal het sowieso kosten. En als we het dan over serverside compressie hebben. Dit zal misschien wel een downside voor Simyo zijn. Want ja, de buiten bundel MB's leveren natuurlijk veruit het meeste op. Dus het voorkomen daarvan zal wel niet een prioriteit hebben.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Graafie,

Dit is natuurlijk niet onze insteek. Om klanten zoveel mogelijk op de hoogte te houden van hun verbruik, zullen we binnenkort ook de Windows app beschikbaar stellen.

Groetjes,

Alex
Hoi Graafie,

Dit is natuurlijk niet onze insteek. Om klanten zoveel mogelijk op de hoogte te houden van hun verbruik, zullen we binnenkort ook de Windows app beschikbaar stellen.

Groetjes,

Alex

Oke, maar wordt je MB verbruik binnenkort wel wat sneller upgedate. Soms duurt het gewoon twee dagen eer dat je MB verbruik wordt bijgewerkt. En na een dag actief 3G te gebruiken is het wel fijn om te weten wat je de volgende dag nog hebt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi CokeZero,

Over het algemeen wordt je internet verbruik 1 keer per dag ge-update. Helaas krijgen we sommige gegevens iets later binnen waardoor het kan zijn dat het verbruik later wordt verwerkt. Het staat nog niet op de planning om meer richting real-time rating te gaan.

Groetjes,

Alex
Goed nieuws!
De Data Sense app is bij mij bij het installeren van de laatste Windows Phone 8 update zomaar spontaan ineens meegeïnstalleerd :-D
Hij geeft volgens mij ook precies weer wat ik ongeveer verbruikt heb de laatste maand.
(Heb het Lowlands weekend een oude telefoon gebruikt, en volgens mij daar 16mb verbruikt, en dat is ook precies de huidige afwijking)
Dus een data teller hebben we nu sowieso 😃 En de door de provider geactiveerde serverside compressie zou hier misschien nog een extra bonus zijn.
Of hebben jullie toevallig al contact gehad met Microsoft? Dat de Data Sense app dus daarom meegeïnstalleerd is?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Graafie,

Heb geen contact met Microsoft gehad. Ben wel even op onderzoek uitgegaan. Ook even contact opgenomen met forumlid brvandoorn. Ik weet niet of het bij andere NL providers wel werkt, maar in dit artikel staat dat er een update zou moeten plaats vinden. Aangezien het nu bij jou werkt, zou het wel eens kunnen dat je telefoon een update heeft gehad.

The useful Data Sense feature is now being deployed more broadly to users who upgrade to the GDR2 update.

Zou dat kunnen?

Groetjes,

Alex

Reageer