Weekopdracht 3: Vat jouw ervaringen met 4G in 4 steekwoorden samen en geef ze een cijfer.

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Het is alweer tijd voor de derde en laatste weekopdracht van de 4G Test! De tijd gaat sneller dan je denkt met zulk snel internet (het mooie weer van de afgelopen dagen helpt hier natuurlijk ook bij!😊).

De opdracht

Geef in 3 steekwoorden aan wat je van 4G vindt en geef een cijfer tussen 0 en 10 om aan te geven hoe je 4G in zijn geheel hebt ervaren.

Wil je nog meer over 4G te weten komen, kijk dan in dit topic. Daar kun je al jouw vragen over 4G kwijt.

Heb je nog suggesties voor ons? Voel je dan vrij om deze te delen in je reactie onderaan deze pagina.

Ik kijk deze week regelmatig rond in dit topic om al jullie ervaringen te lezen en vragen te beantwoorden.

Groetjes,
Thomas

37 reacties

Bewust heb ik nu op andere plaatse ge internet en het gaat echt heel vlug. Ik geef een 9
Reputatie 1
Snel, verleidelijk en chill!
Ik geef een 9 voor deze test, omdat het een fijne mogelijkheid was om 4G uit te kunnen testen.
Reputatie 1
Badge
De test een 9, de 4G ook een 9.
alleen jammer dat het zoveel meer GB verbruikt
Reputatie 1
Snel, ideaal en handig! Jammer dat je mb's sneller gaan, ik geef een 8.
Badge +1
Voor mij niet aantrekkelijker dan 3g. Cijfer: 7.

Ik ervaar weinig verschil in snelheid en probeer sowieso mijn dataverbruik te beperken. Ik laat 4g waarschijnlijk nog wel aan staan, omdat het bereik misschien beter is dan met 3g.

Ik vond het in ieder geval mooi om aan deze test mee te kunnen doen!
Ik laat 4G op de achtergrond aan staan. De overgang van Wifi naar 4G is zeer soepel. Je merkt nauwelijks verschil. Applicaties zoals Buienradar reageren wel beter, gelijk op het eerste scherm de gevraagde informatie.

Het MB-verbruik valt erg mee, daarom laat ik de instellingen waarschijnlijk gewoon zo. Alleen tijdens autorijden zet ik 4G uit, omdat ik onderweg off-line wil zijn.
Snel internet, zelfs in de ondergrondse metro super bereik, maakt ietsjes meer gebruik van je mbs. Een 8
Snel, betrouwbaar, veel dataverbruik.

Ik merk geen verschil met 3G, geef een 6.
Reputatie 1
Snel, makkelijk en overal. Nu na 3 weken eerst in Spanje en nu in Duitsland alles snel kunnen vinden. Dingen om te bezoeken enz. zeer snel kunnen vinden en het extra verbruik valt reuze mee. Ben er zeer tevreden over en geef een 9
Snel stabiel en daardoor veel vrije tijd over...om nog meer te kunnen internetten 😀😀 ik geef 4g een 8.
Het is me goed bevallen, niet sneller door mijn bundel heen. Al ben ik wel minder buitenshuis dan een jaar geleden en toen had ik het gevoel wel sneller door mijn bundel heen te zijn.

Maar tot nu toe een 8. Blijf op 4g en zien wel hoe het is als ik meer onderweg ben..
Snel, betrouwbaar, betaalbaar.

Ik ben positief verrast over het verbruik en de dekking met 4g. Ik blijf het gebruiken.

Als cijfer geef ik het een 8 1/2, er moet altijd wel iets ruimte zijn om beter te kunnen worden 😉😉
Veel dataverbruik, snel, ik wil er van af

Cijfer 6
Reputatie 1
Veel dataverbruik, beter bereik, snel.
Ik geef het een 7,5. Als het dataverbruik evenhoog zou blijven zou het super zijn!
Reputatie 1
Al weer de laatste week, wat is het snel gegaan! Ik vond het allereerst super dat ik mee heb mogen testen, bedankt.
Ik heb wel gemerkt dat ik meer data heb verbruikt dan normaal, ondanks ik vrijwel hetzelfde heb gedaan met de telefoon als met 3G. Verder zeer tevreden met 4G, overgang van wifi naar 4G gaat soepel en snel, maar andersom wilt het wel eens trager gaan omdat de wifi misschien wat minder 'goed' is.
Als ik door een tunnel ga, wilt de 4G wel eens overgaan op 3G, maar lijkt alles niet trager te werken.
Verder merk je als je gaan internetten, online muziek luisteren, op social media gaat surfen dat het inderdaad sneller laad dan bij 3G.
Dit allemaal bij elkaar opgeteld blijf ik 4G nog even behouden, mocht het dataverbruik teveel worden, ga ik wel terug naar 3G. Ik heb veel geduld 😉

Cijfer geef ik een 7,5 👍🏻 Als er aan het dataverbruik kan worden gewerkt en eventueel aan de overgang in tunnels dat het op 4G ook blijft (ik weet niet of meerdere hier 'last' in ervaren), dan is het top!!
Badge
Drie steekwoorden:
Snel
Betrouwbaar
Dataverbruik valt mij erg mee als je er normaal mee omgaat.

Erg leuke actie van SIMYO. Ik geef een 10
Reputatie 1
Ik geef een 8 voor 4g. Laden gaat lekker snel. Heb niet veel gemerkt van dat MB snel op gaat.

Fijn dat ik ook 4g mocht testen. Ik denk als je eenmaal de snelheid gewend bent van 4g, wil je niet eens terug naar 3g.
Ben er blij mee....cijfer 8!!
bedankt dat ik mocht testen en ik ga zeker door met 4G
Reputatie 6
Badge +4
Hi Allemaal,

Wow wat een hoop mooie cijfers en reacties. We zijn er nog niet natuurlijk, maar ik wil jullie graag alvast bedanken!

@Elma Ik heb nog even je gegevens bekeken en ik zie dat je ietsje meer MB's hebt gebruikt tot zover. Gelukkig heb je nog wel ruim 1200 MB over tot het einde van de maand 😉

@Riannehk Een 8 is nog steeds een heel mooi cijfer! Ik zie dat je nu nog een oude 500 MB bundel gebruikt, als je in Mijn Simyo op 'Bundels aanpassen' klikt kun je voor hetzelfde bedrag 1000 MB per maand krijgen. Goed om te weten lijkt me! 🙂

@Shan1009, @elleke en @mirthexdancelove Jullie geven aan mee dataverbruik te hebben, waar merken jullie dat precies aan? Is dat een gevoel of meer dan dat? Ik zie dat jullie alle drie nog heel ruim in de MB's zitten dus voor nu kunnen jullie nog gerust internetten over 4G! 😃

@MMdeGier Leuk dat je zo uitgebreid antwoordt! In een tunnel kan het signaal even minder sterk zijn inderdaad, dit wordt natuurlijk alleen maar beter in de nabije toekomst. Wat je verbruik betreft hangt het echt af van hoe je telefoon staat ingesteld en hoe je mobiel internet gebruikt, je hebt het dus grotendeels zelf in de hand. Wel zo fijn! 😀

@lon Zo dacht ik er zelf ook over! Geen 3G meer voor mij. Op naar 5G? 😅

Valt je nog iets op, of heb je een van de eerdere weekopdrachten nog niet gedaan? Blijf dan vooral je ervaringen delen!

Groetjes,
Thomas
Weinig verschil gemerkt ,maar zit dan ook niet vaak zonder wifi online !
groet kluspapa
Reputatie 1
Thomas schreef:

Hi Allemaal,

Wow wat een hoop mooie cijfers en reacties. We zijn er nog niet natuurlijk, maar ik wil jullie graag alvast bedanken!

@Riannehk Een 8 is nog steeds een heel mooi cijfer! Ik zie dat je nu nog een oude 500 MB bundel gebruikt, als je in Mijn Simyo op 'Bundels aanpassen' klikt kun je voor hetzelfde bedrag 1000 MB per maand krijgen. Goed om te weten lijkt me! 🙂

Heel goed om te weten inderdaad!
Bedankt!!

Snel betrouwbaar, iets meer verbruik?

Tot nu toe zeer tevreden. Pagina's lijken sneller te laden. Bereik is zeer goed. Soms vliegt je over op 3g maar daar kan ik mee leven.
Het lijkt wel iets meer mb te verbruiken. Maar dit ga ik toch zelf wat langer testen. Om dat ik deze maand veel op internet heb gezeten dus kon het niet goed testen. Want normaal zit ik er niet veel op
Maar tot zo ver geef ik een eind cijfer 8. Blijkt gebruikt toch ongeveer zelfde zijn word wel hoger! Ik test dus nog gezellig verder.
Reputatie 1
Overal, snel, luxe.
Cijfer 9.
Ik vond het een goede test. En ik ga bij mijn nieuwe abonnement zeker 4G overwegen, mits de prijs acceptabel is, want in vergelijking met 3G (wat ook werkt) is 4G is wel een luxe-dingetje.
@Baart 4G is gratis.
Reputatie 1
Lekker snel , goede ontvangst ,data verbruik prima!
leuke test, een 9 !!

Reageer