Weekopdracht 1: 4G aanzetten op Mijn Simyo en in je telefoon

Toon eerste bericht

46 reacties

Reputatie 1
De uitleg was duidelijk, waardoor het activeren simpel was. 4G is actief, alleen de 1000 MB zijn nog niet toegevoegd.
4 g is aangezet. Ben benieuwd.
jaaah hij doet het! Dat ging makkelijk. Leuk ben benieuwd hoe snel die nu is.

Groetjes Anouk
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Wat fijn om te lezen dat het activeren van 4G vaak soepel is verlopen! 🙂

Hebben jullie nog aanvullende informatie gezocht op onze website, bijvoorbeeld omdat je telefoon niet in onze toestelhulp voorkomt zoals de OnePlus van @GeenIdee ?

@Ray en @Friesian bedankt voor de hulp!

@Hermanger Jammer dat je niet mee kunt doen, goed dat je zelf al ontdekt hebt dat je Acer Liquid Zest niet 4G-ready is. Voel je vooral vrij om lekker rond te struinen op het forum!

@rutgerth Wat @Esther64 en @Friesian al aangeven, klopt. Je kunt 4G gewoon uit en aan zetten. Zolang je geen andere internetbundel kiest, behoud je jouw huidige bundel gewoon. Dat scheelt weer.

Zijn je 1000 MB's nog niet toegevoegd aan je account zoals bij @Baart dan wordt dit vandaag nog gedaan. Mocht je hem gelijk willen gebruiken dan kun je hem ook zelf uitpakken via Mijn Simyo door te klikken op 'Pak je MB's uit', het ziet eruit zoals op de afbeelding hieronder.

Valt je iets op aan het internetten met 4G? Dan horen we het natuurlijk graag!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 1
Blij dat ik ook 4g mag testen. Het aanzetten was een makkie en kreeg al meteen de 1000 mb gratis erbij. Altijd fijn. En na herstarten stond er al vrij snel 4g ipv 3g. Dus alles werkt top meteen vanaf de start. Nu eens kijken of 4g echt veel sneller is dan 3g.
Reputatie 1
Ik had nog niet in mijn mail gekeken, vandaag mocht ik een uitslaapdag houden.. Ineens een berichtje op de mobiel.. 1000mb bijgeschreven! Super dat ik de 4G zo mag uitproberen.
Gelijk de opdracht gelezen, 4G aangezet en de telefoon opnieuw ingesteld, maar mijn telefoon had een kleine vertraging om de 4G aan te zetten, maar daar stond het 'LTE+'. Top! Easy as can be.
Ik ben heel benieuwd of ik verschil zal merken met 3G.
Badge +1
Net 4g geactiveerd. Voor de instelling op mijn telefoon heb ik geen informatie gezocht, dit was eenvoudig te vinden.

Ik ben benieuwd of ik de extra snelheid ga merken, want ik heb eigenlijk nog nooit het idee gehad dat mijn verbinding traag was. Heb meestal dan ook wifi en ben voorzichtig met datagebruik via mobiel netwerk.
Ik kan overigens niet op mijn telefoon zien met wat voor type netwerk ik verbonden ben, dus ik weet ook niet wanneer hij 4g gebruikt.
Het aanzetten van 4g ging soepel via de app. Daarna telefoon opnieuw opgestart en binnen 5minuten had ik 4g.
Ik ben heel benieuwd hoe deze weken gaan verlopen.
Wel is me vandaag opgevallen dat bepaalde plekken toch word terug gezet op 3g en als ik uit die regio(volkel/uden) ben weer terug verspringt op 4g.
Overschakelen van 3G naar 4G ging erg makkelijk. Anders heb je ook nog genoeg hulp lijnen. Je merkt het verschil.
Het aanzetten was eenvoudig, 4G werkt prima! Benieuwd of het beter en sneller werkt!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Allemaal,

Zo te horen gaat het activeren van 4G vrij soepel. Dat is goed om te horen! 🙂

@Stewie92 Wanneer er even geen 4G beschikbaar is op locatie, dan kan je telefoon inderdaad overschakelen naar 3G. In de buurt van Volkel en Uden zie ik op de dekkingskaart wel veel 4G bereik, maar de kaart geeft natuurlijk een schematisch overzicht.

@rutgerth Ik ben ook erg benieuwd of je veel verschil merkt. Voor degenen die er al vroeg bij waren met mobiel internet is 3G natuurlijk al flink snel. Wat voor telefoon gebruik je precies, op de meeste telefoons kun je namelijk wel (ergens) terugzien van welk type netwerk je gebruik maakt.

@lleonie Welke hulplijnen heb je allemaal gevonden en/of gebruikt? Had een van deze tools jouw voorkeur?

@Geerdt Je schrijft dat je ook benieuwd bent of 4G beter werkt. Betekent dit dat je wel eens problemen hebt met 3G?

😉 4G is in mijn persoonlijke ervaring echter sneller dan de meeste wifi netwerken waar ik gebruik van maak! Hoe ervaren jullie de snelheid van 4G tot zover?

Groetjes,
Thomas
Badge +1
Thomas schreef:

@rutgerth Ik ben ook erg benieuwd of je veel verschil merkt. Voor degenen die er al vroeg bij waren met mobiel internet is 3G natuurlijk al flink snel. Wat voor telefoon gebruik je precies, op de meeste telefoons kun je namelijk wel (ergens) terugzien van welk type netwerk je gebruik maakt.

Ik heb een Nokia 8. Inmiddels zie ik wel een 4g symbooltje bovenaan het scherm. Misschien heb ik het eerder niet goed gezien of was het toen nog niet zo.
Reputatie 6
Badge +4
rutgerth schreef:

Thomas schreef:

Ik heb een Nokia 8. Inmiddels zie ik wel een 4g symbooltje bovenaan het scherm. Misschien heb ik het eerder niet goed gezien of was het toen nog niet zo.

Ah kijk! Toch fijn dat je nu kunt zien dat je van 4G gebruik maakt! 😉

Als er andere deelnemers zijn die nog vragen hebben of als er iets niet duidelijk is, dan horen we het graag! 🙂
Heel vreemd... als ik thuis ben zet ik mobiele data altijd uit omdat ik dan op de Wifi zit. Toch had ik vanochtend rond 05:30 uur 20 MB verbruikt terwijl mobiele data uitgeschakeld waren. Heb het eerder gehad, maar dan slechts 1 MB verbruikt. Mobiele data stonden uit.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi @EstherH,

Goed dat je aangeeft dat je verbruik ziet dat je niet kunt verklaren. In je gegevens zie ik de 20 MB verbruik ook terug zo rond 05:36. Wat het precies is geweest kunnen wij natuurlijk niet zien, dat is afgeschermd vanuit privacy wetgeving. Als je een iPhone gebruikt dan heb je grote kans dat het gaat om updates. iPhones halen namelijk vaak 's nachts systeemupdates binnen.

Je geeft ook aan dat mobiele data uit heeft gestaan op dat moment. Bedoel je dat je mobiele data op je telefoon uit had staan of op Mijn Simyo? Ik raad je sowieso aan om even te kijken of je wifi assist (iPhone) of slimme netwerkwissel (Android) aan hebt staan. Deze instelling zorgt er namelijk voor dat je telefoon zelf schakelt tussen wifi en mobiele data. Hierbij kijkt je telefoon naar de beste internetverbinding. Omdat het 4G signaal soms beter is dan het wifi signaal, kiest je telefoon dan soms voor 4G.

Als je wilt dat je telefoon helemaal geen mobiele data kan gebruiken, dan kun je via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uitzetten. Zolang deze optie aan staat kan je telefoon opdracht geven aan je simkaart om verbinding met mobiel internet te maken.

Laat je weten of je wifi assist/slimme netwerkwissel aan had staan en of je nog vragen hebt?

Bedankt voor het delen!

Groetjes,
Thomas
Hoi Thomas! Ik heb nog even naar de instellingen gekeken. Slimme netwerkwissel staat uit en in de Playstore staan geen apps die rond die tijd op mijn telefoon geupdated werden. Ook weet ik zeker dat ik rond 05:30 uur nog heb geslapen 🙂 Ik had mobiele data op de telefoon uitgeschakeld en alleen Wifi aan. Mobiele data zet ik alleen aan als ik uit huis ga. Zodra ik ergens ben waar ik Wifi heb (op mijn werk bijvoorbeeld) zet ik mobiele data op de telefoon weer uit om MB te besparen. Dus het verbruik van vanochtend is niet verklaarbaar. Mobiele data via Mijn Simyo helemaal uit te schakelen is niet handig, omdat ik het in principe wel wil gebruiken, maar dan alleen als er geen Wifi is.
Reputatie 1
Het instellen van 4G op mijn telefoon ging gemakkelijk, maar hij springt vaak automatisch terug van 4G naar 3G, dus het testen gaat nog lastig
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Ben je al nieuwsgierig geworden naar de volgende opdracht? Kijk dan snel hier voor de tweede weekopdracht.

@Esther64 Door je mobiele data uit te zetten wanneer je gebruik maakt van wifi hou je het verbruik in de hand, een goed systeem dus! 😉 Heb je nu ook geen internetgebruik op momenten die je niet kunt verklaren?

@Riannehk Mooi dat het instellen van je telefoon makkelijk is gegaan! Wanneer je telefoon even geen verbinding heeft met een 4G zendmast of bijvoorbeeld als de zendmast het 'druk' heeft kan hij inderdaad overschakelen naar 3G. Kun je thuis of op je werk wel vaak 4G ontvangen?

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Laat het vooral weten als je nog vragen hebt.

Groetjes,
Thomas
Reputatie 1
Thomas schreef:

@Riannehk Mooi dat het instellen van je telefoon makkelijk is gegaan! Wanneer je telefoon even geen verbinding heeft met een 4G zendmast of bijvoorbeeld als de zendmast het 'druk' heeft kan hij inderdaad overschakelen naar 3G. Kun je thuis of op je werk wel vaak 4G ontvangen?

Thuis meestal 3G maar dat is niet erg, heb ook goede wifi. Buitenhuis en op mijn werk werkt 4g goed, ben er tevreden over.

@Esther64 een eenvoudige tip, misschien dat je hem kunt gebruiken.

Zet voor het slapen de telefoon op Vliegtuigstand en daarna WiFi aan. De simkaart is dan geblokkeerd voor alle verkeer.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi @Riannehk,

Daar had ik net even overheen gelezen, oeps! Bedankt voor het verduidelijken. 😉

@Friesian Bedankt voor de goede tip! En wil je toch verbonden blijven via wifi dan kun je natuurlijk ook even via Mijn Simyo of nog sneller, via de Mijn Simyo app via Instellingen>Netwerkinstellingen de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' even uitzetten voor het slapen gaan.Dan kan je telefoon updates binnenhalen, zonder dat je voor verrassingen komt te staan.

Groetjes,
Thomas

Reageer