Weekopdracht 1: 4G aanzetten op Mijn Simyo en in je telefoon

Reputatie 6
Badge +4
Hi Iedereen,

Het is hoog tijd voor de allereerste 4G opdracht. We beginnen bij het begin, het in gebruik nemen van 4G.

De opdracht
Stap 1 is de meest belangrijke stap voor het testen van 4G. Je simkaart en telefoon klaar maken om 4G te gebruiken. Om te beginnen log je in op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app en ga je naar 'Bundels aanpassen'. Hier vink je 'gratis 4G' aan en bevestig je jouw wijziging. Hierna herstart je jouw telefoon. Zie je bovenin je scherm nog geen 4G verschijnen? Zet dan je netwerkmodus op 4G (LTE). Hoe je dat doet staat in de handleiding van je telefoon die je hier kunt vinden.

In dit topic vind je trouwens de meest gestelde vragen over 4G.

Belangrijk: Je gratis 1000 MB's

Elke deelnemer heeft van ons een bundel van 1000 MB gekregen. Zodra we deze bundel voor je hebben geactiveerd krijg je hier een e-mail over. Vanaf dat moment zijn de MB's opgeteld bij jouw huidige internetbundel.

Lekker snel surfen
Zodra je jouw telefoon en simkaart klaargemaakt hebt om 4G te gebruiken kun je gaan genieten van véél sneller mobiel internet. Met 4G laden websites een stuk sneller dan je gewend bent met 3G. Het kan dus zomaar zijn dat je daardoor meer sites bezoekt of meer filmpjes kijkt. Hou daarom goed je verbruik in de gaten via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.

Omdat dit een voorbereidende weekopdracht is, is alle feedback over je ervaringen van harte welkom. Wat vind je van de informatie op onze website, loop je ergens tegenaan bij het activeren van 4G of het instellen van je telefoon? En vooral, wat is jouw eerst indruk van 4G? 🙂

Nog een belangrijke tip
Een speedtest is leuk om te doen, maar dit kost veel MB’s. We raden dit daarom af.

We waarderen het enorm dat jullie de tijd en moeite willen nemen en we gaan een leuke tijd tegemoet! Ik zal dit topic goed in de gaten houden en sta altijd klaar om eventuele vragen te beantwoorden.

Groetjes,
Thomas

46 reacties

Het aanzetten van 4g verliep soepel. Ook had ik al meteen een leuk cadeautje in de simyo app! 1000 mb zijn er al bijgeschreven.
Super dus ! Ik ben benieuwd de komende tijd hoe 4 g gaat bevallen.
Hallo jammer maar het gaat me niet lukken met mijn telefoon. Instellen op mijn simyo ging prima maar mijn toestel heeft niet meer instellingen dan 2 of 3g. Ik heb de instellingen op de site maar weer op 3g gezet. Een nieuwe telefoon kopen vind ik nog niet nodig. Toch bedankt voor het aanbod.
Groeten Herman
Reputatie 7
Badge +11
Hermanger schreef:

Hallo jammer maar het gaat me niet lukken met mijn telefoon. Instellen op mijn simyo ging prima maar mijn toestel heeft niet meer instellingen dan 2 of 3g. Ik heb de instellingen op de site maar weer op 3g gezet. Een nieuwe telefoon kopen vind ik nog niet nodig. Toch bedankt voor het aanbod.
Groeten Herman

@Hermanger
Welke telefoon heb je? Merk en model.
Reputatie 1
Het ging soepel en snel om naar 4G om te zetten. Ben erg benieuwd of ik daad werkelijk verl verschil ga merken de komende tijd.
Ray schreef:

@Hermanger
Welke telefoon heb je? Merk en model.

Ik heb. Acer liquid Zest modelT06
Reputatie 7
Badge +11
Klopt, die heeft inderdaad geen 4G ondersteuning.

Wordt ook gezien als minpunt.

https://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons/acer/liquid-zest
Reputatie 7
Badge +11
Voor hun die toch een indicatie van de snelheid willen.

Maar zoals @Thomas al schreef, doe het maar niet zelf.

Onderstaand is binnen gemeten

.
Hallo
het aanzetten ging goed, ik had meteen 4g. 1000 mb is nog niet bijgeschreven maar dat zal nog wel komen.
Ray ik zie 4G+
Reputatie 7
Badge +11
@Friesian klopt, dat is mijn snelste verbinding.

Klanten die meedoen met deze test en een toestel hebben geschikt voor 4g+ krijgen dat ook.

https://www.androidplanet.nl/spotlight/4g-plus/
Reputatie 1
Het aanzetten was simpel en ging erg snel! Ook mijn 1000 Mn was al toegevoegd! Ben benieuwd ☺️
Aangezet 😁 ging makkelijk. Verschil met 3g duidelijk merkbaar!
Nou, 4g is aangezet. Ben echt benieuwd is alles nu veel sneller gaat
Het aanzetten ging snel en simpel via de app. Ook de 1000mb werd gelijk toegevoegd. Ik hoefde mijn telefoon ook niet opnieuw op te starten. 😁
Badge
Het aanzetten was geen probleem. Alleen zag ik niet direct dat 4G aanstond op mijn mobiel. Het staat er wel HEEL erg klein op. Maar het werkt prima en ga het zeker uitproberen.
De 1000Mb heb ik ook geactiveerd. Bedankt.....
Badge +1
Als ik ga naar 'bundels aanpassen' staat er onderaan een melding dat ik oude bundels heb, die niet meer aangeboden worden. Als ik dan voor een andere bundel kies, kan ik later niet meer mijn oude bundel kiezen.

Ik wil (nog) niet een grotere (= duurdere) bundel nemen. Als ik nu 4g aanzet, kan ik dan nog wel mijn oude bundel behouden? En kan dan 4g later ook weer uitzetten?
Het aanzetten van 4G op de website was zo gedaan. Na herstarten telefoon was het ook gelijk zichtbaar (LTE) in scherm te zien. Als ik schakel tussen Wifi (thuis) en LTE (buiten) gaat het als een speer. Alles wat ik in combinatie met internet gaat gewoon soepel. In één woord: TOP!
Reputatie 1
rutgertenhave schreef:

Als ik ga naar 'bundels aanpassen' staat er onderaan een melding dat ik oude bundels heb, die niet meer aangeboden worden. Als ik dan voor een andere bundel kies, kan ik later niet meer mijn oude bundel kiezen.

Ik wil (nog) niet een grotere (= duurdere) bundel nemen. Als ik nu 4g aanzet, kan ik dan nog wel mijn oude bundel behouden? En kan dan 4g later ook weer uitzetten?

Volgens mij kan dat wel gewoon hoor. 4G aan en uit zetten
Reputatie 1
Ik heb pas sinds kort een telefoon ,die geschikt is voor 4G. Hij stond al ingesteld op 4G . Dus het was slechts een kwestie van 4G aanvinken op mijn simyo en ik had 4G.
De eerste indruk is fantastisch, het openen van sites ,het updaten van Apps. Wat een verschil in snelheid. Ben benieuwd hoe dit verder gaat de komende tijd.
Bij mijn OnePlus 3T moest ik de APN aanpassen, maar inmiddels werkt het. Ben benieuwd of ik het ga merken.
Reputatie 1
4g staat aan en de 1000mb zijn binnen dus ik ben benieuwd!
Esther64 schreef:

rutgertenhave schreef:

Volgens mij kan dat wel gewoon hoor. 4G aan en uit zetten

4G bundel kan gewoon worden aangezet idd, je normale MB bundel blijf je houden.
4G was in een handomdraai aangezet via de Simyo app. Volgende stap was het veranderen van de instellingen van m'n telefoon. Helaas was de handleiding niet beschikbaar (lg Nexus 5x). Uiteindelijk na wat zoeken de instellingen als nog gevonden, stond al aan. Vervolgens telefoon opnieuw opgestart. Het duurde uiteindelijk even voordat m'n telefoon over was, maar na 5 minuten schakelde hij alsnog over. Nu de komende tijd eens kijken of ik het verschil merkbaar.
Reputatie 7
Badge +11
ed maks schreef:

Ik heb pas sinds kort een telefoon ,die geschikt is voor 4G. Hij stond al ingesteld op 4G . Dus het was slechts een kwestie van 4G aanvinken op mijn simyo en ik had 4G.
De eerste indruk is fantastisch, het openen van sites ,het updaten van Apps. Wat een verschil in snelheid. Ben benieuwd hoe dit verder gaat de komende tijd.

Kijk daar mee uit. Er zijn wel eens dagen dat je ineens heel veel updates krijgt en dan kan het aardig oplopen qua MB's.

Updaten kun je beter enkel op Wifi doen.
4G staat erop! Ook het cadeautje al binnen...super vlot geregeld allemaal.
Bedankt....en we gaan hem uitproberen.
1e indruk is in ieder goed!!

Reageer