Weekopdacht 2: Wat zijn jouw ervaringen met 4G?

Toon eerste bericht

43 reacties

Badge
Mijn Internetverbruik is wel wat hoger, maar met mijn standaardbundel kom ik er normaal gesproken wel mee uit.Het is inderdaad lekker snel. Prima dat 4G.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Iedereen,

Weekopdracht 3 staat alweer klaar voor jullie, hier kun je hem vinden! 😉

@Marchientje Goed dat je op die manier je verbruik goed in de gaten houdt! Bevalt de DataEye app een beetje? 🙂

@SusanB Jammer om te lezen dat je niet overal 4G hebt. In principe is er al landelijke dekking, wel zijn er af en toe nog 'blinde vlekken'. Ik zat dat op jouw adres je goed bereik zou moeten hebben, maar als je een stuk richting het westen gaat kom je in zo'n 'blinde vlek' terecht zonder 4G. Gelukkig schakelt je telefoon dan zelf weer naar 3G.

@KousKuch Goed dat je dat aangeeft! Weet je waarom je meer MB's nog hebt? Gebruik je bijvoorbeeld vaker je mobiel of kijk je filmpjes op YouTube in hogere kwaliteit? Ik zie dat je nog heel ruim in de MB's zit, de laatste week van april kom je makkelijk door zo. 😉

Groetjes,
Thomas
Thomas het lukt me helaas nog steeds niet om op 4g over te stappen. Ik krijg steeds een foutmelding als ik mijn bundel wil aanpassen🤔. Wil je mij helpen?
Reputatie 6
Badge +4
Sharky schreef:

Thomas het lukt me helaas nog steeds niet om op 4g over te stappen. Ik krijg steeds een foutmelding als ik mijn bundel wil aanpassen🤔. Wil je mij helpen?

Wat raar zeg. Ik stuur je zo een privéberichtje om dat op te lossen. Zijn er nog anderen waarbij het activeren van 4G nog niet is gelukt?

Groetjes,
Thomas
Badge +1
Ik heb nog niet eerder kunnen reageren, maar bij deze.

Ik merk niet veel verschil aan het gebruik van 4g. Mijn dataverbruik is licht toegenomen, maar dat komt waarschijnlijk vooral doordat ik meer ben gaan doen vanwege de extra databundel.
Ik merk niet zo veel verschil in snelheid van internet, maar m’n dataverbruik vliegt er doorheen. Dit is een van de redenen dat ik niet eerder met 4G ben begonnen...
Reputatie 1
Tot nu toe bevalt 4G prima. Super snelle verbinding, totaal geen problemen ondervonden tot nu toe.
alles werkt naar verwachting. .data verbruikietshoger.
4g bevalt goed. De overgang van WiFi naar 4g is soepel. Vandaag deed onze WiFi het even niet dus maakte ik n hotspot van m’n mobiel. Ik moest écht even op m’n laptop werken. Wauw! De pagina`s laadden met lichtsnelheid😃 T was wel verleidelijk om gewoon op de laptop te blijven maar dan gaan de MB’s wel erg snel.
Onderweg ook even de route checken en spotify laden gaat ook zeer soepel.
Reputatie 6
Badge +4
Goedemorgen Iedereen,

Tof dat jullie ook je ervaringen met 4G delen!

@rutgerth Ik zie dat je normaal gesproken uitkomt met 200 MB (een bundel die we op dit moment niet meer aanbieden). Denk je dat je 4G laat aan staan na de test nu je merkt wat meer MB's nodig te hebben?

@Shan1009 Je hoeft gelukkig niet bang te zijn dat je buiten de bundel komt, je hebt op dit moment nog ruim 1500 van de 2000+1000 gratis MB's over. Merk je dat er bepaalde apps zijn waardoor je meer verbruikt dan je verwacht had?

@ed maks Goed om te lezen dat alles naar verwachting gaat! 😃

@Sharky De snelheid is een van de grote voordelen van 4G, erg handig als je wifi uitvalt bijvoorbeeld! Wist je trouwens dat je ook offline muziek kunt luisteren via Spotify en in Google Maps kaarten thuis kan downloaden via wifi? Erg handig, van de tweede optie maak ik vaak gebruik!

Ben je na het beantwoorden van de tweede weekopdracht benieuwd naar de volgende opdracht? Kijk dan snel hier. 😉

Groetjes,
Thomas
Badge +1
Thomas schreef:

@rutgerth Ik zie dat je normaal gesproken uitkomt met 200 MB (een bundel die we op dit moment niet meer aanbieden). Denk je dat je 4G laat aan staan na de test nu je merkt wat meer MB's nodig te hebben?

@Thomas Ik zal volgende maand nog even kijken hoe snel mijn data erdoor gaat als onnodig verbruik probeer te voorkomen. Maar als dat te lastig is zet ik 4g weer uit, want 3g voldeed prima voor mij.

Kan ik het uitschakelen van 4g gewoon in de instellingen van mijn telefoon doen of moet ik dat dan ook in Mijn Simyo aanpassen?
@rutgerth
Ik zie dat je net als ik een Nokia (Android) hebt. Ken je al de app Dataeye? Daarmee kun je heel veel verschil maken, jij bepaalt welke app data gebruikt.
Badge +1
Friesian schreef:

@rutgerth
Ik zie dat je net als ik een Nokia (Android) hebt. Ken je al de app Dataeye? Daarmee kun je heel veel verschil maken, jij bepaalt welke app data gebruikt.

@Friesian Ik zal het bekijken, maar ben terughoudend met het installeren van dergelijke apps. Via de instellingen in android en in apps zelf kun je al veel doen om datagebruik te beperken. En je kunt zien welke apps veel data gebruiken en daar rekening mee houden.

Met apps als Dataeye vraag ik me altijd of wat deze zelf van mijn telefoon vragen en of ze mijn privacy aantasten. De maker van zo'n zal er op een of andere manier belang bij hebben dat ik het installeer. Dat laatste geldt natuurlijk ook voor android (google), maar daar ontkom je bijna niet aan.
Badge +1
@Friesian nog wel bedankt voor de tip trouwens!
Ik moet eerlijk zeggen dat het me niet opvalt qua snelheid, maar het zal vast wel wat sneller gaan. Wel heb ik soms het idee dat het scherm erg helder is, maar ik weet niet of dat ook aan de 4G kan liggen.
Over het algemeen ben ik tevreden, maar dat was ik ook al met 3G.
Ik vind t heerlijk snel en fijn om te gebruiken.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Iedereen,

@rutgerth Goed plan om het even aan te kijken komende maand. En als je liever gebruik maakt van 3G dan hoef je alleen de netwerkmodus in je telefoon aan te passen naar 3G of WCDMA (de internationale benaming van 3G). Op Mijn Simyo hoef je dan niets te doen. Wat betreft de bescherming van je privacy en het gebruiken van apps als DataEye kan ik daar weinig over zeggen. Je geeft zelf al aan dat de maker van de app er(gens) belang bij zal hebben, dat denk ik persoonlijk ook. Of dat dan in de vorm is van reclame-inkomsten of het te koop aanbieden van (meta)data over verbruiksgegevens durf ik niet te zeggen.

@Beerens Als je niet merkt dat het sneller gaat én niet dat het langzamer gaat dan kom je netto dus gelijk uit. 😉 De helderheid van je telefoon heeft verder niets met je instellingen voor mobiel internet te maken. Wel kan het zijn dat de inhoud van sommige pagina's in hogere kwaliteit laat omdat er herkend wordt dat je 4G gebruikt. In dat geval is het mogelijk dat het beeld 'mooier' oogt.

@KvU Wat vind je naast de snelheid fijner aan 4G dan aan 3G? ☺

Groetjes,
Thomas
@Thomas het start snel op maakt snel verbinding ( sneller dan WiFi ) apps starten sneller op met 4 g dan met 3G aan die dingen merk ik t
Reputatie 6
Badge +4
KvU schreef:

@Thomas het start snel op maakt snel verbinding ( sneller dan WiFi ) apps starten sneller op met 4 g dan met 3G aan die dingen merk ik t

Bedankt voor je toelichting KvU! 😉

Reageer