Weekopdracht 4: Is Play iets voor jou?

• 22 februari 2017
  • 17 reacties
  • 474 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

De tijd vliegt voorbij, want de Simyo & Play test is alweer aan zijn laatste week toe. We zijn er bijna doorheen en natuurlijk hoop ik dat jullie het net zo leuk vonden als wij. Maar na deze week, is het toch echt afgelopen :(

Wat is jouw eindoordeel?
En dan zijn we alweer aangebroken aan het belangrijkste, jouw eindoordeel! Je hebt de afgelopen tijd lekker veel TV kunnen kijken en vrijwel alle functionaliteiten van de app kunnen testen. We zijn daarom benieuwd naar het volgende: is Play iets voor jou? Je hebt de app uitgebreid kunnen testen, dus houd ons niet langer in spanning. Wat vind je van Play en zou het iets voor jou zijn?

We zijn ook benieuwd of je eventueel bereid bent om je vaste televisie aansluiting op te zeggen en Play als vervanger te gaan gebruiken?

Onderaan dit topic vind je een poll. Hier kun je stemmen op het antwoord wat het meeste bij je past. Wil je dit antwoord aangeven in een reactie en je toelichting erbij zetten?

Verrassing!
Iedereen heeft zijn best gedaan en waardevolle feedback en tips gegeven. Als verrassing, verloten wij 3 unieke schermvergroters onder alle testers die meegedaan hebben hier op het forum. We zullen dus loten onder de reacties die jullie hebben gegeven 🙂 En omdat je dan een groter scherm hebt, krijg je ook nog een maand gratis Play 😃 Je kunt je nieuwe scherm dan gelijk uitproberen!

Bedankt allemaal, en ik zie jullie eindoordeel graag terug in dit topic.

Groetjes,
Angela

Is Play van KPN iets voor jou?

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Play van KPN is niets voor mij omdat:

Het aanbod veel te klein is voor deze prijs (o.a. regionale en buitenlandse zenders mis ik).
Er (nog) geen ondersteuning voor Android mediaplayer en Smart TV is.
Het beeld en geluid soms wegvallen (haperingen).
Geen streaming naar Android Smart TV is anders dan via Chromecast, Netflix o.a. ondersteunt direct streamen wel.
Er voor mij geen toegevoegde waarde is omdat ik al een kabelaansluiting, mediaplayer en satellietontvangst heb. Bovendien kan ik mijn satellietontvangst via een app ook op mijn mobiel kijken. De Android mediaplayer software draait ook op de mobiele telefoon.

Het was leuk om aan de test mee te doen en ik hoop dat KPN wat met mijn opmerkingen kan doen.
Play van KPN voegt niet veel toe.
Ik heb zelf Glasvezel van KPN waarin een grot gedeelte van de functionaliteit van play al in zit. Voor dat geld voegt een Netflix Abonnement meer toe dat je rechtstreeks vanaf de TV op kunt starten.
Naar mijn mening kan KPN beter de iTV online APP verbeteren en bijv. Chromecast ondersteuning daarin toevoegen.
Play van KPN is niet vernieuwend. Je hebt al Horizon en Kijk als app en dat is ook heel fijn. Een groot pluspunt is programma's opnemen. Dat is absoluut wel heel fijn.
Minpunten zijn:
- niet terug naar het begin van een programma.
- Veel te weinig aanbod met gemist.
- veel te weinig aanbod on demand (Netflix abonnement is dan veel beter)
- niet vernieuwend of onderscheidend van de apps die er al zijn
Ik zou er dus niet voor betalen.
Wel heel fijn dat ik het kon uitproberen.
Mijn vrouw vind het toch gemakkelijker om de tv met afstand bediening te bedienen dan met de gsm (die niet altijd in de buurt is)
En bij de meeste internet providers heb je voor een tientje ook tv in het pakket.
Allereerst heel erg bedankt dat ik mocht mee doen met deze test.
Echter voor mij is het nog geen GO, want het is allemaal nog te beperkt. Het zender aanbod is erg min, ik mis bijv. de Belgische zenders.
Maar ook het aanbod "gemist" en "on demand" is zeer klein.
De web-player is nog in beta en daardoor is het niet mogelijk om de opgenomen programma's te bekijken via de computer.
In de TV-gids mis is info bij series als seizoen en aflevering en bij films zou ik het fijn vinden om te zien wie er mee spelen en het jaartal van de film. Ook de icoon of plaatje wat op de tijdlijn staat heeft niet altijd met de film te maken.
De functie "opnemen" werk prima en geeft ook de mogelijkheid om de gehele serie in te plannen. Echter staat de zender SBS9 het niet toe om een programma op te nemen. De grootte van je online opslag is voor mij groot genoeg.
Het pinnen van een programma is grappig maar niet echt nodig voor mij.
Verder ben ik erg tevreden over de app zelf. Alles werkt naar behoren, werkt voor mij vloeiend en geluid is prima.
Streamen via Chromecast of Apple TV heb ik helaas niet kunnen testen. Via de pc naar de TV met een hdmi kabel gaat prima.
Om het voor mij aantrekkelijk te maken zou ik het aanbod willen van de standaard zenders van bijv Ziggo, met een mogelijkheid om een los abonnement te nemen op aanvullende zenders met daarnaast een en-demand aanbod van bijv een Videoland (en daarnaast de opname mogelijkheid en tv-gids functies).

Nogmaals heel erg bedankt dat ik mee mocht doen, het was een zeer leuke ervaring.
Ik vind het een fijne App. Op mijn tv heb ik digitenne met een harddisk recorder, dus opnemen had ik er al bij. Ik vind serie opnemen erg fijn en gemist ook, hoewel daar de ene keer iets wel bij zit wat later weer er niet bij zit. Als het mogelijk was play op mijn tv te kijken zou ik er zeker voor kiezen.
Ik krijg een mail van KPN dat mijn gratis maand eindigt op 4 maart 2017 en als ik geen gebruik meer wil maken van Play, dan kan ik op ieder moment opzeggen.
Ik heb de app al verwijderd en zou niet meer weten hoe ik moet inloggen. Ik vind het heel vervelend dat ik deze mail krijg van KPN, heb ik nu automatisch een abonnement?? Dat was toch niet de bedoeling?
Reputatie 7
Badge +9
Maak je maar geen zorgen Paul, Angela heeft beloofd dat ze alle opzeggingen verzorgt.
Dat komt dus goed.
Maak je maar geen zorgen Paul, Angela heeft beloofd dat ze alle opzeggingen verzorgt.
Dat komt dus goed.

dank je wel Frans, ik heb inmiddels de inloggegevens weer gevonden en voor alle zekerheid opgezegd. Pfff....
Reputatie 1
Badge +2
Bedankt voor deelnemen aan deze test, ik ben er wat later mee begonnen de maand maar heb er regelmatig gebruikt van gemaakt, vooral TV gemist vind erg prettig, helaas is het aanbod nog wat beperkt hierin. Handig in deze app is de verder kijken knop, ik stop regelmatig even met kijken en dan is dit heel handig.

Het aanbod vind ik prima en voor mij meer dan voldoende, genoeg keuze. De TV gids zit ook goed in elkaar zodat je snel kunt zien wat er nu op is en een tijdsblok verder aan komt, ik noem het maar de dynamische versie, op bijvoorbeeld de app van Veronica op de telefoon is dat veel minder overzichtelijk.

Een groot minpunt vind ik dat PLAY niet te openen is op een smart TV of te streamen naar een smart TV, ik kijk nu bewust op mijn iPad maar de TV blijft toch fijner, dat is voor mij een verbeterpunt.

Wij hebben nu Ziggo thuis en ik vind dit nog geen vervanger, PLAY is wel leuk om erbij te hebben, mits bovenstaand punt mogelijk wordt. Ik merk dat ik gewoon TV op de TV wil kijken en niet met draadjes of streams van de iPad of PC wil hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor het uitgebreid samenvatten van jullie bevindingen. Wij gaan al jullie feedback bundelen en bekijken waar jullie meningen overeen komen. Hier hebben wij echt wat aan! Ik vind het ook erg leuk om te zien dat jullie allemaal met plezier gebruik hebben gemaakt van Play tijdens de testperiode :)

@PaulaG, je hoeft je geen zorgen te maken over je abonnement. Zoals Franswon aangeeft, verzorgen wij de opzeggingen voor jullie. Dit gebeurt natuurlijk op tijd! Je geeft aan dat je het zelf al opgezegd hebt, dat is ook goed 🙂 Wij zien dit terug in het systeem.

Groetjes,
Angela
Ja, maar...

De app werkt prettig en de manier van TV kijken heeft denk ik de toekomst, maar...als klant van KPN kijk ik op vrijwel dezelfde manier via de KPN TV app (die ik overigens als stabieler heb ervaren) ook al televisie. De zenders en omroepen maken daarnaast zelf steeds meer uitzendingen achteraf beschikbaar via een uitzending gemist-feature. Enkel het vooraf opnemen van een programma vond ik een nuttige optie, omdat ik dat niet in mijn huidige pakket bij KPN heb.
Voor mij al met al niet genoeg om er op korte termijn een abbo voor af te sluiten op Play.

Dank Simyo voor het beschikbaar stellen van de testomgeving. Fijn om op die manier alvast inzicht op de kunnen doen. Leuk dat jullie je klanten hier zo persoonlijk bij betrekken. De gerichte opdrachten helpen daar zeer bij. Deze werkwijze mag van mij behouden blijven voor introductie van toekomstige diensten.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi MKeij,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en helemaal leuk om te zien dat je deze manier van testen als prettig ervaart 🙂 Bedankt! Dit is een groot compliment voor ons!
Nee, want...

Live tv: niet interessant en onhandig
...ik heb al jaren geen live tv en deze test heeft me laten zien dat het qua live tv niet beter is geworden.
Onhandig aan live tv:
- reclames. Content neemt daardoor veel meer kostbare tijd in dan nodig.
- plannen om iets te kijken - niet van deze tijd

On demand is te beperkt.

Opname functie is wel mooi, maar die moet je dan weer instellen.
Helaas zijn er problemen mee.
Ik had een voice of holland opgenomen, maar daarbij liep audio out-of-sync met video en stond het einde er niet op.

Helaas draait play nog niet helemaal super onder linux, mijn favo OS.

Kortom, geen van de mogelijkheden heeft mij overtuigd om Play iets voor mij te maken.
Ik kon helaas niet eerder inloggen omdat ik problemen had met inloggen op mijn gebruikersnaam. Dit hebben ik zojuist telefonisch met Simyo opgelost! Super. :)

Ik heb de app van KPN slechts enkele keren gebruikt. KPN komt met dit nieuwe product, maar apps om tv te kijken bestaan al jaren en is daarom niet vernieuwend. UPC/Ziggo hebben al jaren hun eigen app, en aangezien half Nederland gebruik maakt van deze provider hebben zij ook dezelfde functionaliteit zoals KPN die aanbied. Tevens is er voor mensen die een abonnement hebben bij KPN al een app om live tv te kijken.

Ik ben van mening dat mensen willen geen live tv kijken op hun mobiel. Programma gemist / clips / fragementen zal wel een trend zijn.

Oordeel +/-

+ Live TV kijken;
+ Zelf opnamen inplannen en opnames terug kijken.

- Lay-out is niet functioneel en onhandig;
- Niet vernieuwend;
- Reclames zijn echt een no-go;
- On-demand weinig tot geen aanbod.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Moon300 & MmarkM,

Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie ook gestemd op de poll binnen dit topic?

@MmarkM, gelukkig heb je toch nog kunnen inloggen met hulp van Samantha 🙂 Een kleine wijziging zorgde gelijk voor een makkelijke oplossing! Bedankt voor je reactie :)

Groetjes,
Angela
Hoi Moon300 & MmarkM,

Bedankt voor jullie reacties! Hebben jullie ook gestemd op de poll binnen dit topic?

@MmarkM, gelukkig heb je toch nog kunnen inloggen met hulp van Samantha 🙂 Een kleine wijziging zorgde gelijk voor een makkelijke oplossing! Bedankt voor je reactie :)

Groetjes,
Angela

Jaa, ik heb gestemd op de poll 🙂 Conclusie is misschien wel af te lezen uit mijn reactie, voor mij een 'nee'.

Reageer