Weekopdracht 2: Functionaliteiten en aanbod

• 8 februari 2017
  • 20 reacties
  • 492 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Dat is snel gegaan! De 1e week zit erop en jullie hebben al een aantal mooie suggesties gedaan, veel feedback gegeven en zijn gezellig mee aan het testen. Super! Nu is het tijd om echt van start te gaan en de Play functionaliteiten te testen.

Wat is de bedoeling?
De opdracht voor deze week is opgedeeld in twee delen, namelijk; functionaliteiten en aanbod. We vragen je deze week de volgende functionaliteiten te testen. Als bijllage in dit topic, staan op volgorde van de functionaliteiten ook screenshots toegevoegd:

1. Live: kijk live programma’s van één van de 23 kanalen. Zoals bijvoorbeeld Wie is de Mol as zaterdag om 20:35 uur op NPO 1.
  2. Gemist: heb je net dat ene programma gemist? Dan kun je dat ook terugkijken met de functionaliteit Gemist. Kijk hier welke programma’s je via Gemist kunt terugkijken. Let op: de zenders bepalen zelf welke programma’s er Gemist beschikbaar zijn. Ga hiervoor in de Play app menu naar Gemist.
  3. Opnemen: naast dat je programma’s gemist kunt terug kijken, zijn er ook programma’s die je kunt opnemen. Je kunt hierbij een aflevering of, indien beschikbaar, een hele serie opnemen. Je kunt ook opnames inplannen voor in de toekomst. Je kunt alle zenders opnemen behalve RTL Z, Disney & Discovery ID. Om op te nemen druk je op de rode knop bij de programma beschrijving. Is er geen rode knop? Dan kun je het programma ook niet opnemen. Let op: de zenders bepalen zelf welke zenders er opgenomen mogen worden.
  4. On Demand: met On Demand kijk jij wanneer het jou uitkomt. De zenders die On Demand Content laten zien zijn: KPN Presenteert, MTV, Comedy Central, TLC, XITE, Nickelodeon, Discovery ID, 24Kitchen, NatGeo. Daarnaast hebben we nog exclusieve Lumiere Crime Series die je On Demand kunt kijken. Denk hierbij aan de leuke series als Gomorra.
  5. Verder kijken: dit is onze nieuwste functionaliteit. Om dit te kunnen gebruiken heb je nieuwste app update versie 1.5.0 nodig. Heb je die nog niet? Update dan even je iOS of Android app. Met verder kijken hoef je nooit meer te onthouden waar je was gebleven en kijk je een programma gewoon weer verder waar je was gebleven. Zoals bijvoorbeeld de heerlijke binge-serie Brussel van KPN Presenteert.

Deel je ervaringen in dit topic
Omdat je deze week lekker veel content gaat kijken door het testen van alle functionaliteiten, zijn we erg benieuwd naar jouw mening. Wat vind je van de verschillende functionaliteiten? Welke content mis je nog en welke vind je goed? Wat kijk je wel, wat kijk je helemaal niet? We zijn enorm benieuwd naar jullie reacties :)

Vragen?
Heb je vragen? Lukt er iets toch niet helemaal? Laat het dan gerust weten. We staan voor je klaar en helpen je graag!

Groetjes,
Angela

20 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Goed dat je dit zo duidelijk meldt, Franswon! Ik heb het direct doorgezet naar mijn collega van Play. Hij gaat dit eens checken met de eerdere meldingen die je hebt gedaan.

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
21-02-2017 18:30
Op Android app: Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens.
Op W7 met Chrome - doet niets, geen melding.

Algemeen: ik mis de buitenlandse zenders zoals VRT (België), mensen uit het oostelijk deel van Nederland zullen waarschijnlijk ook de Duitse zenders missen.

Deze prijs voor dit aanbod is veel te hoog, ik zal er dus na de test geen gebruik van maken.
De kwaliteit is goed, alhoewel die op de satellietontvanger nog beter is, zelfs op 30 graden West (deze satelliet staat best ver weg) ontvang ik beter beeld en geluid dan via Play van KPN.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@moon, bedankt voor je uitgebreide feedback en bevindingen 🙂 De optie 'weg-swipe' lijkt me een hele goede toevoeging. Dit neem ik zeker mee naar Play :)

@PTR2409, bedankt! Dat horen we inderdaad vaker in de loopt van deze test. Dit heb ik ook aangekaart bij Play.

@Bernou, Welkom! Het kan inderdaad zijn dat bepaalde programma's maar voor een bepaalde tijd terug te kijken zijn. Dit bepaald de zender zelf en kan ik helaas niet voor je aanpassen 😞 Bedankt voor je feedback.

@Maikel.twinnie, goed dat je dit nog even komt vertellen! Het maakt niet uit dat de week al voorbij is 🙂 Dit is natuurlijk een belangrijke melding. Heb je hier last van in de app op je telefoon? Of via 1 van de andere mogelijkheden om Play te gebruiken (Denk aan webplayer of streamen naar bijvoorbeeld een chromecast).

Het lijkt me wel heel gek! Alsof je een soort 'nasynchronisatie' aan het kijken bent!

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +10
Even nog een reactie ook al is de week al om.

Bij verschillende programma's heb ik soms dat de stem sneller is dan mijn beeld (tot 5 seconden)
Dit is alleen opname. Dus voor de mensen die het niet volgen. Ik hoor Robert Kranenborg bij over de koop wel schreeuwen maar 5 seconden later pas rood worden :P

Met live geen problemen. Ondanks dat gisteren tijdens Flikken Maastricht op een spannend moment Play bij mij 2 minuten stopte. Wel gelukkig in het midden en niet op het einde.

Voor de rest een handige app tot nu toe.
De eerste week kon ik how I met your Mother terugkijken, later niet meer. Ik heb het idee dan er nu minder kan.
Alles werkt perfect, alleen is het gemist aanbod wat beperkt.
Hi Angela,

Live: gaat prima, alleen nu weet ik weer waarom ik geen live tv heb: je moet 'zoeken' naar dingen om te kijken en die moeten er dan ook net op zijn. En dan komt er ook nog reclame tussendoor. Soms wel leuk als achtergrond ruis.

Gemist:
Niet alle dingen kunnen je terugkijken op gemist. Dus alleen geschikt als het net die dingen heeft die jou bevallen (helaas meeste niet mijn smaak)

Opnemen:
Kijk hier komen we in de buurt van wat je wil: gewoon de dingen kijken die je wil, wanneer het jou uitkomt. Handig dat je hele series kunt opnemen of alleen 1 aflevering om te kijken of die leuk is. Eigenlijk creeer je hiermee je eigen 'on demand'. Moet je wel nog 1 keer alle opnames instellen, maar dan heb je ook wat.
200u lijkt me ruim voldoende.
Nu nog wat recommendations op basis van wat je wil opnemen en dan is dit enige functie die je nodig hebt.

On demand:
Aanbod is zeer beperkt. Meeste is niet mijn smaak, gelukkig is er wel redelijk veel cabaret - wel mijn smaak.

Verder kijken:
Functie die ik zo normaal vind dat het ontbreken ervan een minpunt zou zijn, maar verder niet bijzonder. Hoort er gewoon te zijn.

Ik mis in dit alles iets waarmee ik heel snel aan kan geven dat ik het nooit meer wil zien. Een soort 'weg-swipe' functie, zodat een of ander dom spel of sensatie serie geen kostbare ruimte meer inneemt op mijn scherm. Ik hoef niet te zien wanneer die komen.

Ook iets wat snel mijn smaak leert en aanbevelingen doet zou mooi zijn.

Anyways: met opnemen je eigen on demand maken - dat is het. :)

Grt! Moon
Reputatie 7
Badge +9
Vervolg

Vanmorgen een programma opgenomen op NPO1. Het programma begon iets te vroeg of de opname startte iets te laat.
Ik heb geen mogelijkheid gezien om aan te geven dat de opname iets eerder moet beginnen en wat later moet eindigen. Met mijn satellietontvanger en HDD-recorder is dit wel mogelijk.
Kwaliteit was uitstekend.

Verder kijken: Uitstekend. .

On-demand: Ditmaal zonder haperingen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Bedankt dat jullie ook in deze ronde weer scherp zijn en jullie ervaringen met ons delen. Hetgeen wat in jullie feedback vooral naar voren komt, is het aanbod van films en series. Omdat ik dit graag door wil zetten naar Play, is het belangrijk dat ik hierin wat extra informatie van jullie krijgt. Zijn er bijvoorbeeld speciale series of films die jullie missen (denk aan de bekende titels) of bepaalde genres. Hoe specifieker jullie wensen zijn, hoe makkelijker ik dit kenbaar kan maken bij Play :)

@JorgenEngel, zoals debirmaan al vertelt, heb je de pincode gekregen via een e-mail na het aanmelden voor Play van KPN. Daarnaast kun je deze ook terugvinden via jouw persoonlijke account-pagina op de website van Play. Is dit gelukt?

@PaulaG, het klopt dat je Live Tv niet vanaf het begin kunt kijken als je halverwege een programma instapt. In dat geval is het slim om het programma op te nemen of via Gemist te kijken als dit mogelijk is. De link die jij geeft in je bericht, leidt mij naar het aanbod van Play van KPN. Dat is precies wat de bedoeling is van de link. Had jij verwacht ergens anders uit te komen? Zo ja, waar precies?

@Afentoe, wij zijn natuurlijk opzoek naar deelnemers voor een test. Om die reden hebben we aangegeven in de oproep dat er een aantal opdrachten aan vast zouden zitten. Het gaat hem dus niet direct om de 'gratis maand'. Jij mag het gratis testen, ook zonder de opdrachten. Maar dan zien we jouw feedback natuurlijk niet zo terug als dat we deze nu zien. Het is voor ons enorm belangrijk om dergelijke testen uit te voeren.

Wij zijn enorm benieuwd hoe Simyo bellers dit ervaren en zijn nieuwsgierig of het past bij een Simyo klant. Als extra service zorgen wij ervoor dat alle testaccounts op tijd afgesloten worden zodat jullie rekeningen niet onterecht belast worden. Normaal gesproken ben je hier na de testmaand zelf verantwoordelijk voor. Daarnaast hebben jullie allemaal een StickyPlay ontvangen via de post als bedankje voor het meedoen.

@Franswon en Debirmaan, heel erg bedankt voor jullie feedback. Daarnaast vind ik het erg goed om te zien dat jullie met suggesties komen voor hele slimme extra opties. Een knop om verder te spoelen lijkt mij persoonlijk ook erg handig! Ik ga het op de lijst zetten :)

Bij deze wil ik jullie allemaal nog een keer wijzen op het gebruik van jullie wifi. Wellicht ten overvloede, maar het zou zonde zijn als je ineens door je internetbundel heen bent zonder dat je het door hebt 🙂 Let er dus op dat je gebruik maakt van een goede, stabiele wifi-verbinding en zet 'mobiele data' in je telefoon instellingen eventueel uit. Wil je toch gebruik maken van je databundel, houd je verbruik dan extra goed in de gaten zodat er geen kosten berekend worden buiten je bundel 🙂

Groetjes,
Angela
Hi Angela,
1. Live - OpTV kijken gaat prima. Mogelijk dat andere een probleem ondervinden als de internet verbinding/snelheid niet optimaal is.
2. Gemist - Er weinig aanbod vind ik zelf. Het aanbod waarvan melding wordt gemaakt is naar mijn idee niet altijd beschikbaar. Dat de zenders dit zelf bepalen, daar kan ik in komen maar je ziet een duidelijk verschil met het aanbod van bijv. Ziggo (replay tv) en Gemist van KPN play.
3. Opmenen - werkt prima, duidelijke schermen en vragen. Bij een serie wordt meteen gevraagd of je de gehele serie wil opnemen of alleen deze aflevering.
4. - On Demand - Zie ook punt 2, er klein aanbod en als ik een abonnement zou overwegen moet dit wel om hoog, in deze vorm is het voor mij geen aanrader.
5. - Verder kijken, werkt prima. Bij het bekijken van een opgenomen programma werkt het heel goed.

Ik had een keer dat bij het afspelen van een opgenomen programma het beeld en geluid niet overeen kwamen. Daarom heb ik het programma gestopt en weer opnieuw gestart en door gespoeld tot het punt waar ik gebleven was. Toen was alles weer in sync. Er wordt gelukkig een ruime tijd in gepland voor een opnamen om te voorkomen dat je het begin gaat missen. Je kan het niet instellen zo als bij Ziggo, maar het wordt blijkbaar automatisch gedaan.
Wat ook wel handig zou zijn is een knop om verder te spoelen in een uitzending, nu moet je de schuifbalk wat verder zetten maar dat werk minder nauwkeurig.
Samenvattend, over de kwaliteit van het gebodene ben ik wel te spreken maar het zender en on demand aanbod doen ze ver onder bij de standaard TV providers.
@JorgenEngel - de pincode voor het kinderslot ontvang je per mail na het aanmelden.

Tot zo ver deze week 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Werkt maar jammer dat je als simyo tester niet via 3G of 4G kan testen zonder dat het je data kost.
Ik zag ook dat iedereen aan kan melden en zich binnen een werk zich kan afmelden en die kunnen dan net zoveel als de simyo testers zonder dat ze due opdrachten moeten doen.
Wat hebben wij dan extra eigenlijk ?
Ik heb nu programma opgenomen. Prima. Live tv ook prima maar kan helaas niet terug naar het begin. On demand is gewoon veel te weinig aanbod. Ik wil alles kunnen kijken. Bijvoorbeeld films of series die niet (meer) op tv te zien zijn. Tv gemist ook van veel langer terug. Kpn play is nu niet onderscheidend genoeg vergeleken met Ziggo
https://www.playvankpn.nl/het-aanbod.htm dit krijg ik via de link hier
Alleen jammer dat er nu ineens een kinderslot op bepaalde programma's zit. Weet code niet en ook niet KPN ID te achterhalen
Werkt allemaal prima
Aanbod gemist wat beperkt
Werkt allemaal prima
Aanbid gemist wat beoerkt
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PaulaG & P.pass,

@PaulaG, wat vreemd dat je er via de link niet komt! Kun je mij vertellen waar je dan wel precies uitkomt of dat je wellicht een foutmelding krijgt? Verder ben ik erg benieuwd wat je precies mist in het aanbod. We horen graag van je wat je wel wilt zien zodat jouw wensen ook doorgespeeld kunnen worden aan Play. Op het moment dat er meerdere meldingen zijn kunnen zij wellicht kijken naar mogelijkheden voor een groter aanbod. Hier kan ik verder helaas niets in beloven. Laat je het weten?

@P.pass, wat jammer om te zien dat het hem niet gaat worden voor jou! Ik hoop dat je wel verder gaat testen 🙂 Jouw inzichten en feedback zijn enorm belangrijk voor ons en voor Play van KPN! Ik snap dat je het niet leuk vindt dat je nog steeds reclames moet bekijken. Dit vind ik stiekem ook het minst leuke aan Tv kijken, ook al zijn er tegenwoordig wel veel leuke en grappige reclames!

Hoe zou jij het liever zien? Heb je hierin suggesties?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
De eerste 2 delen uitgevoerd: kwaliteit Live TV (RTL4 - Bouwval gezocht) uitstekend, geen haperingen in beeld en geluid.
Gemist NPO - Goedemorgen Nederland.

Het aanbod is inderdaad niet erg groot, ik ben met mijn satellietontvanger met draaibare schotel natuurlijk wel in een bevoorrechte positie.

Het aanbod van de lokale kabelboer is al groter dan dat van KPN-Play.

Ik mis bij live-tv teletekst, ik gebruik dat nog regelmatig tijdens de reclameblokken :)

Ik kijk niet direct op de mobiele telefoon maar ik stream naar de Chromecast, vreemd genoeg ziet de app mijn Samsung SmartTV (LED46) niet om naar te streamen, dit in tegenstelling tot andere apps zoals Netflix.

Wordt vervolgd!
NEE gaat hem niet worden,
10 euro betalen en nog naar reclame blokken gaan zitten kijken, echt niet.:(
De app zelf werk perfect.
Als ik op link hier klik kom ik er niet. Ik moet dan inloggen bij KPN maar zie dan alleen facturen. On demand is heel weinig aanbod, tv gemist kan alleen tot 5 dagen. Tot zover is dit niets voor mij.
Het enige wat handig is, is het opnemen. Maar dat kan ik ook op mijn harddisc recorder.

Reageer