Weekopdracht 1: Aanmelden en lekker rondkijken!

• 11 januari 2017
  • 32 reacties
  • 1173 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Dan is het nu tijd voor de allereerste opdracht. We beginnen lekker makkelijk en algemeen.

De opdracht
Stap 1 is eigenlijk de meest belangrijke stap voor het testen van Play. Het is tijd om je aan te melden voor Play van KPN. Je maakt hier een account aan en download daarna de voor iOS of Android.

Belangrijk: De vouchercode
We hebben in de e-mail die je van ons hebt gehad een vouchercode meegestuurd. Het is belangrijk dat je deze code tijdens het aanmeldproces gebruikt 🙂 We hebben ook een stappenplan gemaakt voor je. Deze vind je hier.

In dit topic vind je de meest gestelde vragen. Van het aanmaken van je KPN ID tot het downloaden van de Play app.

Lekker neuzen
Nu is het tijd om eens lekker een kijkje in de Play van KPN app te nemen. Scroll de menu's rustig door en bekijk hier en daar eens een film, serie of documentaire. Neus op je gemakje door de mogelijkheden van de app en deel je ervaringen gezellig met ons in dit topic.

Omdat het een algemene opdracht is, zijn alle ervaringen uiteraard welkom. Wat vind je van de app, het aanbod en vooral, wat is jouw eerst indruk over Play van KPN 🙂 We waarderen het enorm dat jullie hier tijd en moeite in willen steken en we gaan een leuke 4 weken tegemoet!

Groetjes,
Angela

32 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Oh, wat dommig! Ik zie nu de quote inderdaad staan. Ik moest gelijk denken aan het topic wat Maikel.twinnie had aangemaakt. Vandaar 😉
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Angela,

Het was meer een reactie op estougeriena.
Reputatie 7
Badge +10
Sorry voor mijn late reactie, Franswon! Ik heb je bericht wel gezien maar niet meer gereageerd. Wat goed dat je zo uitgebreid bent geweest in het testen! Was dit na aanleiding van het topic van Maikel.twinnie?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9

Waar ik wel benieuwd naar ben is dat, wanneer ik in de bus naar school zit, ook op de wifi 'tv' kan kijken.

Ik heb vandaag in diverse bussen van Connexxion wat speedtesten gedaan, de hoogste download was 128 Kb/s (0,12 Mb/s), dit is bij lange na niet voldoende op streaming content te bekijken.
Wel viel het mij op dat op alle lijnen dezelfde maximale down werd gemeten, een enkele keer was het slechts 64 Kb/s (ongeveer gelijk aan het oude inbellen voor internet...}, het lijkt er sterk op dat Connexxion een maximale speed per gebruiker levert omdat de bus soms bijna leeg en soms vrij vol was.

Het waren de lijnen 133 Middelburg - Zierikzee, 395 Zierikzee - Rotterdam, 395 Rotterdam - Zierikzee, 132 Zierikzee - Goes en lijn 646 Goes - Middelburg.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jennifermg74,

Welkom op het Simyo forum!

Wat jammer om te zien dat je toch niet mee wilt testen. Natuurlijk hadden we je mening graag gehoord, maar als je aangeeft dat er niets instaat wat je leuk vindt is dat natuurlijk ook een mening! Je testmaand loopt automatisch af en zullen wij voor je stopzetten. Ik zorg ervoor dat je uit de maillijst wordt gehaald voor de nieuwe opdrachten.

Wie weet zien we je nog eens bij andere testen :)

Groetjes,
Angela
Kan ik mij ook ergens afmelden voor het testen van Play van KPN? Ik heb de app bekeken, maar ik zie daar helemaal niets wat mij intresseerd, ik zal het dus ook niet gaan gebruiken. Gr. Jennifer
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Superbes & Maikel.twinnie,

@Superbes, bedankt voor je reactie en je feedback over jouw iPhone Plus model 🙂 Dit ga ik zeker doorzetten. Het is mij eerlijk gezegd nog niet opgevallen, maar toen ik net de app opende, zag ik het ook op mijn telefoon. (Ja, ik test gezellig mee ;))

@Maikel.twinnie, wat lastig! Ik heb het net gelijk geprobeerd, en bij mij werkt het prima. Kun je mij vertellen wat er precies niet werkt. Kun je de hele pagina niet laden, niet inloggen of niets afspelen? Alvast bedankt!

Groetjes,
Angela
Reputatie 5
Badge +10
Even vraagje.
Op de website staat deze link http://player.playvankpn.nl/login .
Werkt alleen niet. Ook niet thuis en op school.

Iemand die het wel werkend heeft?

@Angela/Ernst (play)
Refrest al gedaan. Via chrome (aanbevolen door jullie) en IE.
Internet chase ook geleegd. Cookies verwijderd.
Even voor jullie wat ik al geprobeerd heb om het op te lossen.
De App werkt prima! Ik heb deze zowel op een iPhone als op een iPad geïnstalleerd. De kwaliteit van het beeld is zeer goed. Via AirPlay en TV streamen naar de TV geeft ook een super beeld, vergelijkbaar het Ziggo HD. Ik heb meerdere films gekeken via Play van KPN en heb geen problemen ervaren.

Wel is het jammer dat de App op een iPhone Plus vergroot wordt in plaats van dat deze zich aanpast aan het grotere scherm. Het toetsenbord en andere standaard bedieningselementen worden daarom groter dan het standaardformaat van de bedieningselementen. Het ziet er daarom op een Plus wat minder strak uit dan wat mogelijk is. Dat is jammer want een iPhone Plus is perfect om onderweg TV op te kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor de nieuwe users onder ons, van harte welkom op het Simyo Forum. Goed om te zien dat jullie allemaal zo actief aan het testen zijn 🙂

@PaulaG, wat vervelend dat je de e-mail niet hebt gevonden! We hebben dit gelijk gecontroleerd, en we zien dat hij netjes verstuurd is. Kan het zijn dat hij in je 'ongewenste map' of 'spam inbox' terecht is gekomen? Verder geef je aan dat Play als eerste indruk niets voor jou is. Kun je mij vertellen wat je wel graag had gezien in de app en de manier waarop je deze kunt gebruiken? Bedankt voor je kritische blik!

@allemaal, alle tips die jullie ons nu al meegeven zijn enorm waardevol. Dank jullie wel hiervoor. Uiteraard maken we dit allemaal inzichtelijk samen met Play zodat hier wellicht iets aan gedaan kan worden. Sommige punten kunnen makkelijker uitgevoerd worden dan andere, maar jullie feedback is hierin het meeste van belang :)

@Franswon, jouw specifieke melding heb ik doorgezet naar de helpdesk van Play. Zij hebben een ticket aangemaakt voor de IT-mannen. Het feit dat het geluid wegvalt is natuurlijk niet de bedoeling. Dit wordt uitgezocht en we houden je op de hoogte!

Groetjes.
Angela
Reputatie 5
Badge +10
Eerste indruk goed.
Helaas het eerste help topic met een probleem al moeten aanmaken.
Eerste indruk van de app is goed,al viel mijn signaal wel weg binnenshuis toen de Wifi even iets minder sterk was.
Uitzending werd afgebroken met de melding dat ik niet kon kijken omdat ik geen toestemming had gegeven voor 3g /4g gebruik in mijn instellingen.
Terwijl ik op youtube nooit een een afgebroken uitzending heb.
Verder ziet de app zoals gezegd er wel mooi uit.
Reputatie 1
Badge +1
Hier ging ook alles vlot met aanmelden en het werkt.
Reputatie 7
Badge +9
Ook vanavond - 5 feb - tussen 19:42 en 19:47 viel bij een on-demand kanaal het geluid weg en stond het beeld 6 x stil, maar uitgezet, het was een kanaal dat ik voor de test gekozen heb, dus ik heb niet echt iets gemist,
TLC On Demand - Long Island Medium Seizoen 2 aflevering 5. Speedtest 58,18 Mbps down 22,34 up - provider Telfort (Wi-Fi). Speed iets lager omdat ook andere apparatuur aanstond.
Reputatie 7
Badge +9
Goedenavond estougeriena,

Het via Wi-Fi in het openbaar vervoer kijken zal waarschijnlijk niet echt fijn gaan door de beperkte bandbreedte en bij langere afstanden (dit vooral in de trein) het wisselen van mast door het systeem.
Mij is het bij diverse busmaatschappijen en NS nog niet gelukt om YouTube vlot te laten lopen, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Badge
Goedenavond,

Omdat ik (bijna) alles met mijn mobiel doe, heb ik mij dan ook geregistreerd via mijn mobiel. De website was overzichtelijk en de stappen waren duidelijk tijdens het registratieproces. Echter liep de website vast nadat ik 1 cent had overgemaakt, of het aan mijn internet lag, mobiel of aan de website; daar ben ik niet over uit, mijn registratie heeft er in ieder geval niet onder geleden want die was succesvol afgerond.
Min punt vond ik dat ik wel vier mails in mijn inbox kreeg,

De app vind ik overzichtelijk en vond het erg handig dat, wanneer je een programma niet kent, er een speciale knop voor was, zodat je hem niet meteen hoeft te liken of disliken.

Waar ik wel benieuwd naar ben is dat, wanneer ik in de bus naar school zit, ook op de wifi 'tv' kan kijken.

Wordt vervolgd 😉
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb dit weekend weinig tijd i.v.m. logees, maandag ga ik weer verder met Play!
Ik ontving de brief vandaag maar heb de eerste mail nooit ontvangen. Dus het was voor mij wel even zoeken hoe en wat ik moest doen. Ook de code vond ik niet duidelijk in de brief waar die ingevuld moest worden in het aanmeldproced. Beter had er gestaan vouchercode en hoofdletter gevoelig zodat je weet dat je de code exact moet overnemen. Anders heb je ineens een echt KPN account.
Verder vind ik dat de app niets toevoegt voor mij. het is hetzelfde als Horizon van Ziggo. Er staan gaan aparte films in en terug kijken kan je maar tot een week geleden.
On demand is alleen muziek. Dus eerste indruk, niets voor mij.
Mijn eerste impressie is dat de app redelijk snel werkt en vrij makkelijk is in gebruik op mijn Android telefoon. Live TV kijken gaat soepel en snel, is fijn te filteren en ook de TV gids is makkelijk bereikbaar.

Een minpunt heb ik bij On Demand. Hier kom je automatisch bij de meest populaire series/films/etc terecht, maar op het eerste gezicht lijkt dit alles te zijn. Het filtericoontje is vrij klein, en vervolgens staan daar alle categoriën. Ik vind het persoonlijk fijner als er gewoon ergens een kopje of button staat met de optie om een categorie te kiezen, puur om dit gedeelte gebruikersvriendelijker te maken.

De rest moet ik me nog verder in verdiepen, maar tot nu toe ben ik tevreden over de app.
Reputatie 7
Badge +9
Bij on demand Angela, late namiddag.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi KremlinCardinal & Moon300,

Welkom!

Leuk dat jullie meedoen met het testen van Play van KPN 🙂 Goed om te zien dat jullie al wat goede ervaringen hebben opgedaan en dat jullie ook een kritische blik over de dienst hebben geworpen. Ik ben benieuwd wat er uitgaat komen in de aankomende weken.

Ik heb een vraag aan de users die last hebben van haperingen en vastlopers. Gaat dit om live tv of on demand en op welk tijdstip heb je hier ongeveer last van?

Groetjes,
Angela
Hi all,

aanmelden was makkelijk.
Cool dat ik play mee kan testen.

Aantal dingen die ik tegenkwam:
- playvankpn geeft een melding over cookies, maar je kan geen keuze maken alleen maar accepteren. Voor functionele cookies hoeft een aanbieder geen keuze te geven, maar voor advertentie cookies wel. Omdat advertentie cookies niet nodig zijn voor het aanbieden van de service.

- Voorkeuren aangeven door random dingen voorbij te laten komen is inefficient - vooral als mensen die dingen niet kennen. Sneller zou zijn om mensen naar content te laten zoeken die ze al kennen en die te waarderen.

- Jammer dat Play niet op Firefox werkt (en op Chrome ook niet optimaal - beide onder linux).

Grt!
Het installeren en instellen van de app was erg eenvoudig, maar ik moet toegeven dat ik dit anno 2017 vrij gewend ben.

Tijdens het doorlopen van de app valt het me op dat alles erg overzichtelijk is. Alles is vrij logisch ingedeeld. De startpagina is leuk bedacht, maar ik weet nog niet goed in hoeverre ik daar de toegevoegde waarde in zie. Ik denk dat veel gebruikers toch direct in het zenderoverzicht zouden starten. Maar goed, ik moet zeggen dat de algehele User Experience erg goed is te noemen, zeker vergeleken met vergelijkbare apps van concurrerende aanbieders.

De beeldkwaliteit van de live tv is erg goed te noemen, mits je een goede (en stabiele) internetverbinding hebt. De beeldkwaliteit van het terugkijken van programma's is aanmerkelijk minder, maar vooralsnog stukken beter dan wanneer je bijv. via NPO gemist zou kijken. De geluidskwaliteit kan ik nog weinig over zeggen, daar ik het enkel via de speaker van mijn telefoon (Galaxy S6) heb gehoord, maar ik ga er niet vanuit dat dit snel een issue zou zijn.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Degene die hun eerste reactie geplaatst hebben, welkom op ons forum! Goed je hier te zien en leuk dat jullie actief meedoen aan deze test :)

Bedankt voor de eerste indrukken die jullie hier nu al hebben achtergelaten. Deze zijn voor als al heel erg waardevol. Ik ben blij om te zien dat het aanmaken van het account voor jullie allemaal zo soepeltjes verlopen is 🙂

@Franswon & WilliamvdGroep, bedankt voor deze duidelijke inzichten! Ik ben benieuwd of dit de aankomende dagen vaker gaat voorkomen. Het is namelijk erg belangrijk dat je gewoon goed kunt kijken 🙂

Nog een klein belangrijk punt: vergeten jullie niet vooral je wifi te gebruiken zodat je databundel niet te veel belast wordt 🙂

Groetjes,
Angela
Op het eerste gezicht ziet de app er goed uit. Het aanmelden ging heel gemakkelijk en snel. Het streamen gaat snel en is van goede kwaliteit.

Reageer