Hoe maak ik een account aan voor Play?

• 31 januari 2017
  • 19 reacties
  • 809 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoi allemaal,

Om gebruik te kunnen maken van Play van KPN, heb je een KPN ID nodig. We willen deze aanmelding zo makkelijk en duidelijk mogelijk voor je maken. Daarom vind je hier een overzichtelijk stappenplan met een uitleg over het aanmaken van je account. Heb je vragen? Stel ze gerust in dit topic!

Het aanmaken van je KPN ID

Stap 1
Zoals hierboven aangegeven, heb je een KPN ID nodig waarmee je kunt inloggen op jouw Play-account. Via deze link kom je op de aanmeldpagina van Play en kun je jouw eigen KPN ID aanmaken. Klik op 'ik heb nog geen KPN ID' en je wordt doorverwezen naar de aanmeldpagina op de website van KPN. Je blijft dus niet op de website van Play.

Heb je al een KPN ID? Dan kun je gewoon op de andere button klikken en inloggen met de bij jou bekende gegevens.

Stap 2
Op de website van KPN krijgt je direct te zien dat je in 3 stappen klaar bent. Dat klopt ook 😉 Je krijgt hier de mogelijkheid om je mailadres in te vullen. Dit is ook direct je gebruikersnaam. Zodra je klikt op de knop 'Volgende', wordt er een e-mail gestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. Hierin staat een knop 'Bevestig e-mailadres'. Als je hierop klikt, heb je direct stap 2 uitgevoerd en kom je uit bij stap 3.

Let op! De link in de e-mail is 1 uur geldig. Zorg ervoor dat je voor die tijd je e-mailadres bevestigd hebt.

Stap 3
Dan is het tijd om je aanmelding van je KPN ID af te ronden, de rest van je gegevens in te vullen en een wachtwoord aan te maken. Als je onderaan klikt op 'Aanmaken', krijg je nogmaals een bevestiging per e-mail. Hierin staat "Uw KPN ID is geactiveerd! Vanaf nu kunt u inloggen met uw KPN ID."

Tip: Als je onder je wachtwoord ziet staan: "Sterkte: te zwak", dan kun je niet verder! Kies dus een goed en veilig wachtwoord :)

Je KPN ID is aangemaakt!

Stap 4
Je wordt nu teruggeleid naar de website van Play. Je komt direct in onderstaand scherm terecht. Allereerst is het belangrijk om hier de vouchercode in te vullen die je van ons via een e-mail hebt gekregen. Kies daarna voor de bank waarbij je zit. Het is belangrijk om het 1e vinkje in ieder geval aan te vinken, anders kun je niet verder. Het 2e vinkje is naar wens in te vullen en niet verplicht.

De betaling van € 0,01 is ter verificatie van je rekeningnummer. Je rekening wordt verder niet belast. Mocht je na de testperiode je account willen her-activeren? Dan is je bankrekening al bekend en gekoppeld. Je hoeft dan niet nogmaals € 0,01 te betalen. Nadat je op 'Registreer' hebt geklikt, kom je uit bij de betaalpagina via iDeal van jouw bank, en kun je de betaling in orde maken.

Stap 5 (Klaar is Kees!)
Na de betaling krijg je opnieuw 2 mails. In de 1e mail staat dat Play. Van KPN succesvol is toegevoegd aan je producten binnen je KPN ID. Dit klinkt een beetje gek maar is eigenlijk heel logisch. Zoals je misschien weet, kun verschillende producten afsluiten bij KPN. Alles wat je afsluit wordt ondergebracht onder 1 KPN ID. Zo ook, Play :)

De 2e mail die je krijgt, is een bevestiging vanuit Play. Deze mail is belangrijk, want hier staat namelijk ook jouw persoonlijke pincode. Deze pincode heb je nodig voor het kinderslot in de app en voor het beheren van je instellingen. Ben je de pincode vergeten en heb je de mail al verwijderd? Dan vind je de pincode ook onder 'Mijn Account > Mijn Abonnement' binnen jouw Play-account.

En dat was het 🙂 Je kunt nu gebruik maken van Play. Van KPN. Download de app en ga verder met opdracht 1!

Groetjes,
Angela

19 reacties

Ik heb al een KPN ID en meer dan een jaar geleden al eens getest voor Play van KPN. Kan ik nu wel weer deelnemen aan de test en opdrachten voor Simyo?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Superbes,

Welkom op het Simyo Forum :)

Super goed om te zien dat je mee wilt doen aan de test! In jouw geval is het inderdaad even anders, omdat je al eens een gratis maand hebt gehad van Play. Dit betekent dat jij jouw oude KPN ID account kunt gebruiken om je oude account te heractiveren. Het vervelende hieraan is, dat je dan de vouchercode niet kunt gebruiken.

Heb je nog een 2e e-mailadres waarmee jij een nieuw KPN ID kunt aanmaken? Dit is namelijk de meest makkelijke manier. Je kunt dan alle bovenstaande stappen doorlopen en de vouchercode gebruiken. Laat je weten of dit tot de mogelijkheden behoort voor je?

Groetjes,
Angela
Hallo, ik ben 1 van de 50 testers.

Het is me gelukt om een KPN ID aan te maken, echter het inloggen via de KPN Play App lukt niet. Er staat: "Deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later nog eens opnieuw".

Bij het inloggen via de website van KPN Play komt er het volgende te staan: "Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens".

Werkt de service op het moment niet, of doe ik iets verkeerd. Ik heb de Voucher nog niet hoeven in te vullen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PTR2409,

Welkom op het Simyo Forum en leuk dat je meedoet met deze test!

Als de de vouchercode nog niet hebt hoeven invullen, lijkt het erop dat je stap 4 nog niet hebt uitgevoerd. Tijdens de € 0,01 betaling maak je een account aan voor Play. Zolang dit niet afgerond is, kun je niet inloggen. Ben je na het bevestigen van je e-mailadres voor je KPN ID en het invullen van de rest van je gegevens doorgestuurd naar de website van Play? Daar kom je direct in het scherm van de iDeal betaling.

Ik hoor het graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen :)

Groetjes,
Angela
Hoi PTR2409,

Welkom op het Simyo Forum en leuk dat je meedoet met deze test!

Als de de vouchercode nog niet hebt hoeven invullen, lijkt het erop dat je stap 4 nog niet hebt uitgevoerd. Tijdens de € 0,01 betaling maak je een account aan voor Play. Zolang dit niet afgerond is, kun je niet inloggen. Ben je na het bevestigen van je e-mailadres voor je KPN ID en het invullen van de rest van je gegevens doorgestuurd naar de website van Play? Daar kom je direct in het scherm van de iDeal betaling.

Ik hoor het graag van je zodat we dit samen kunnen oplossen :)

Groetjes,
Angela

Oke, maar hoe kom ik bij het voucher gedeelte?
Tijdens het aanmaken van een KPN ID ben ik dat niet tegen gekomen, en in het dashboard zie ik niets staan.
Reputatie 7
Badge +10
Mm, daar zou je automatisch naar toegeleid moeten worden zodra je een wachtwoord hebt aangemaakt voor je KPN ID. Kun je proberen in te loggen via: https://www.playvankpn.nl/mijnplay/#/login-register ? Als dit niet lukt, wil je mij dan een printscreen sturen van de melding die je krijgt?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes
Angela
De volgende melding krijg ik:
Reputatie 7
Badge +10
Dank je! Ik heb de bijlage even weggehaald omdat je e-mailadres te zien was voor iedereen. Uiteraard heb ik dit gelijk even neergelegd bij mijn collega's van Play om te controleren waar dit nu misgaat. Zodra ik meer weet, hoor je het van mij :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Mijn collega is sneller dan dat ik mijn berichten kan tikken, blijkt 😉 Hij vraagt of je de cookies in je browser wilt wissen en daarna wilt inloggen via deze link. Fingers crossed!

Werkt dit niet? Dan kun je nog een andere browser gebruiken om de volgende stap te voeren. Het liefst Google Chrome.

Het aanmelden wil nog wel eens verkeerd lopen als jij je probeert aan te melden via een tablet of smartphone. Is dit bij jou het geval, dan wil ik je vragen om het ook eens te proberen via een laptop op vaste computer. Laat je het weten?

Groetjes,
Angela
Ik heb vanaf het begin ingelogd op mijn laptop met Google Chrome. Net mijn cookies gewist zonder tabladen open. Chrome afgesloten en opnieuw opgestart. Proberen in te loggen via de gegeven link, krijg opnieuw dezelfde error. 😞
Ik heb het nu via mn iPhone geprobeerd met google chrome. Het werkt!
Echter via mn macbook icm google chrome en safari lukt het niet.
Reputatie 7
Badge +10
Begrijp ik het goed dat je nu wel de activatie hebt kunnen afronden, en de vouchercode hebt kunnen invullen via jouw iPhone? En dat je nu alsnog niet kunt inloggen op jouw laptop?

Groetjes,
Angela
Dat klopt, via mijn laptop (Chrome en Safari) lukt het niet om in te loggen. Ook niet nadat het gelukt is om hem te activeren via mn iPhone. Ik heb via mn iPhone de vouchercode ingevoerd en 1 cent overgemaakt, na het inloggen kwam ik wel in een vage loop terecht door een popup in de site. Hierdoor kwam ik niet verder via Chrome op mn iPhone. Toen heb ik de app gebruikt om in te loggen en dat werkte. De App werkt nu goed, Chromecast werkt en kan alles goed bekijken.

Wat nu werkt is alleen de App op mijn iPhone.
Wat niet werkt is Chrome en Safari op mijn Macbook om in te loggen.
Op mijn iPhone lukt inloggen wel, maar dan kom ik in loop terecht. (pagina laad steeds opnieuw)

Ik ben zover geholpen, bedankt! Als u nog vragen heeft om andere mensen te helpen hoor ik het wel.
Reputatie 7
Badge +10
Goedemorgen!

Wat goed dat het nu in ieder geval gelukt is om de registratie te voltooien 🙂 Dan kun je aan de slag met het testen van de app van Play! Ik heb je bericht nog wel even doorgezet naar de juiste afdeling. Het is de bedoeling dat je gewoon netjes kunt inloggen via jouw computer. Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Ik ben ook een van de 50 testers, heb me aangemeld en de code ingevuld en 1 eurocent betaald.

Het werkt goed zo te zien.

Maar hoe weet ik zeker dat het na een maand stopt en ik niet 9,99 voor de volgende maand hoef te betalen?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo afentoe,

Daar kan je op vertrouwen, je hebt ook geen machtiging verstrekt dus KPN kan ook niet zomaar geld van je rekening halen.
Reputatie 1
Badge +1
Dankjewel Frans,

Maar voor de zekerheid via playvankpn me ook nog afgemeld.

Ga nu op mijn gemak kijken wat ik er allemaal mee kan doen.

Theo
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Afentoe,

Franswon had je al uitleg gegeven en deze wil ik graag aan je bevestigen. Wij zorgen er persoonlijk voor dat alle testaccounts die door jullie aangemeld zijn, door ons worden afgemeld. Je rekening zal verder niet belast worden hiervoor.

Je hebt nu zelf je account al opgezegd, en dit is verder geen probleem. Je kunt nog gewoon mee testen deze maand. Na 1 maand zal jouw account automatisch stopgezet worden door jouw eigen opheffing. Uiteraard controleren wij dit ook nog voor je.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

@Franswon, zelfs hier mag ik je bedanken voor je hulp :D

Groetjes,
Angela

Reageer