FAQ: Play testen & mijn internetverbruik

• 6 januari 2017
  • 0 reacties
  • 425 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Hoe snel moet mijn internet zijn?
Play is een streamingservice: films en series worden via internet gestreamd, niet gedownload. Je moet dus verbinding met internet hebben zolang je kijkt, via wifi of 3G/4G. De kwaliteit van Play past zich aan de beschikbare bandbreedte die jij op dat moment hebt, ongeacht welk netwerk je gebruikt. We adviseren daarom dat dit zo hoog mogelijk is, omdat wij dan in staat zijn om je de hoogst mogelijke kwaliteit te laten streamen.

Het is belangrijk om in de gaten te houden dat als jij via 3G/4G wilt streamen, er MB’s van je internetbundel afgaan. Hoe hoger de kwaliteit, hoe meer data er wordt verbruikt. Om die reden willen wij jullie aanraden alleen te testen op een wifi verbinding. Daarbij is het ook goed om de optie ‘internet op je mobiel’ uit te zetten. Zo weet je zeker dat je alleen gebruik maakt van wifi. Deze instelling is per toestel verschillend. Heb je hier hulp bij nodig? Stel je vragen dan gerust.

WiFi en 3G/4G – maakt het uit hoe ik verbonden ben?
Hoe goed Play werkt, is afhankelijk van je internetverbinding. Hoe stabieler je verbinding is, des te beter is je Play-ervaring. Omdat 4G stabieler is dan 3G, werkt het streamen daarom beter via een 4G-verbinding. Hetzelfde geldt voor wifi: een sterk en stabiel signaal zorgt voor prettig Play-gebruik.

Hierbij willen we je nogmaals herinneren dat wij je sterk aanraden om wifi te gebruiken.

Soms merk ik dat er kleine onderbrekingen zijn in het programma dat ik kijk. Hoe komt dat?
Maak je gebruik van een WiFi-verbinding en kun je niet doorlopend een opgenomen programma bekijken? Controleer dan of je WiFi-verbinding correct werkt.

Wil je de uitgebreide FAQ’s lezen? Dat kan en wel hier . Lees niet de gehele gebruiksaanwijzing door maar ga lekker zelf aan de slag in de app. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen :)

Groetjes,
Angela

0 reacties

Geen reactie

Reageer