FAQ: Gebruik Play van KPN app

• 6 januari 2017
  • 0 reacties
  • 475 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 5116 reacties
Het is natuurlijk super handig als je weet hoe je de app van Play kunt installeren op je telefoon en wat je kunt doen als het niet helemaal goed lijkt te werken. In dit topic vind je de meest gestelde vragen over de Play app. Kom je ergens niet uit? Stel je vragen over de app dan hier :)

Hoe installeer ik de app?
Ga hiervoor naar de iOS Store of Google Play Store met je apparaat en zoek Play van KPN. Download en installeer de app vervolgens op je apparaat.

Waarom vraagt de Android-app toestemming om toegang tot bepaalde gegevens?
De app heeft toegang tot bepaalde gegevens nodig om goed te werken. Deze toestemmingen moet je geven om de volgende redenen:

- Telefoongegevens
Je kunt de app van Play van KPN op maximaal 5 apparaten aanmelden. De toegang tot telefoongegevens zorgt ervoor dat we het aantal apparaten kunnen bepalen.

- Foto's, media en bestanden
We kijken natuurlijk niet in je foto’s en bestanden! Deze toegang is nodig om de opslagcapaciteit op je telefoon te checken. De opslagcapaciteit wordt namelijk gebruik voor het starten van het tv-kanaal.

Heb je per ongeluk geen toestemming gegeven tot deze gegevens? Pas dan je machtigingen aanpassen in het instellingen-menu van je telefoon bij applicatiebeheer. Waar dit precies zit, verschilt per Android versie. Stel je hebt de Samsung Galaxy S7, dan vind je het onder: Categorie –applicatiebeheer - Selecteer de app - Selecteer App - machtigingen. De toestemmingen kun je hier alsnog geven.

De app werkt niet meer. Wat nu?
Krijg je een foutmelding of loopt de app vast, start de app opnieuw op. Werkt de app of client helemaal niet meer, verwijder de app dan en installeer deze opnieuw.

Moet ik in de app nog ergens voor betalen?
Nee, wanneer je een abonnement hebt op Play is alle content is vrij beschikbaar. Verborgen kosten zijn er dus niet.

Hoeveel apparaten kan ik aan mijn Play-abonnement koppelen?
Er kunnen maximaal 5 apparaten tegelijkertijd geregistreerd zijn. Deze apparaten kunnen allemaal gelijktijdig in de app, alleen het streamen kan niet met 5 apparaten tegelijkertijd: je kunt op 1 abonnement 2 gelijktijdige streams hebben.

Wil je de uitgebreide FAQ’s lezen? Dat kan en wel hier. Lees niet de gehele gebruiksaanwijzing door maar ga lekker zelf aan de slag in de app. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen :)

Groetjes,
Angela

0 reacties

Geen reactie

Reageer