.

Beantwoord

Wat zijn de gevolgen van de onbeperkt bundel van 35 euro van T-mobile?

  • 9 January 2017
  • 17 reacties
  • 774 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Ik ben benieuwd wat dit teweeg brengt in telecomland:

http://www.ad.nl/economie/t-mobile-start-prijzenoorlog-met-onbeperkt-bundel-van-35-euro~a22efc76/
icon

Beste antwoord door Samantha 10 January 2017, 14:04

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Ik ben benieuwd.

Ik durf er geen uitspraak over te doen. Laat staan een raming op te maken.
Ik durf hier wel iets over te zeggen. In mijn werk had ik te maken met verschillende bedrijven die dongen om de gunsten van de klant.....maar.

Van de 8 bleven er maar enkelen over, ook door zeer scherpe concurrentie. Elke oorlog geeft slachtoffers. Het kan zo zijn dat de consument even in de voorste rij zit, maar uiteindelijk zal/kan de consument het slachtoffer worden.
Badge +7
Hoi Jussie,

Ik kan me voorstellen dat je hier erg benieuwd naar bent! Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar hoe dit uit gaat pakken. De tijd zal het leren :)

Als Simyo zijnde houden we dit in ieder geval allemaal goed in de gaten. Ik kan je nog niet vertellen of en welke acties we naar aanleiding van dit nieuws we gaan uitvoeren. We houden jullie natuurlijk hiervan op de hoogte :)

Als er nog vragen zijn, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@maikel.twinnie & Friesian Bedankt voor jullie bijdrage 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Het is in ieder geval even een opschudding voor Telecom land.

Ben benieuwd als er wat cijfertjes komen of het nieuwe abonnement in trek is..
Badge +7
Hoi maikel.twinnie,

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor T-Mobile inderdaad. We zullen het hopelijk snel weten. Even duimen dat ze ons niet al te lang in spanning houden ;)

Groetjes,
Samantha
Eerste addertje bij de Roze al ontdekt. Dus zo unlimited is het niet.

Voorbeeld: Neem je dat duurste pakket van 35 euro dan zeggen ze "Unlimited internet NL/EU"

Maar bij vraag en antwoord staat dat internet in de EU voor maximaal 60 dagen is. Om het eerlijk te houden noemen ze dat.

Maar het contract is 2 jaar dus je betaald er wel 2 jaar voor maar kan het in die 2 jaar maar 120 dagen gebruiken.
Reputatie 7
De onbeperktheid zit hem dus niet in de duur, maar waarschijnlijk wel in de hoeveelheid. Ik kocht vroeger bij Vodafone een buitenland bundel, waarbij je dus binnen een bepaalde tijd zoveel MB's mocht gebruiken, dat waren geloof ik 25 hele MB's en hier mag je onbeperkte data gebruiken binnen 60 dagen.
Ja maar er wel een jaar voor betalen. En aangezien de contracten 2 jaar zijn gaat het dus om 2x 60 dagen. De benaming unlimited NL/EU vind ik dus misleidend.
Reputatie 7
Ja natuurlijk is het misleidend, dat is marketing, maar ik zie het onbeperkte er wel van in.
Ik vind het niks..

Ben ook niet gecharmeerd van T-MOBILE en ook niet van 2 jarige contracten.
Reputatie 7
Ik vind het niks..

Ben ook niet gecharmeerd van T-MOBILE en ook niet van 2 jarige contracten.


Begrijp ik me niet verkeerd he. Ik ga daarin helemaal met je mee!!
Allemaal leuk gepraat maar we kunnen wel concluderen, Simyo loopt nu ver achter met innovatie. De wereld verandert maar Simyo heeft een abonnement van wel 47 Euro vol limieten en niet EU-breed. Achterhaald! Gelukkig zijn er providers in de markt die verder kijken. En natuurlijk, bij T-Mobile is het ook gelimiteerd, althans ik vind de horden die ze opwerpen ook niet leuk. Maar ja, zij bieden wel een product aan waarbij je voor redelijk geld redelijk nu ook in de hele EU kunt bellen en internetten zonder dat de kosten uit de hand lopen of dat je weer tegen een limiet aanloopt. T-Mobile is nog niet volmaakt, maar heel veel verder dan Simyo. Kom op Simyo, jullie waren goed, kom morgen met een beter product!
Reputatie 7
Let wel op alle tegenwoordige aanbiedingen met betrekking tot kunnen internetten vanuit de bundel in de hele EU. Vanaf medio 2017 is het mogelijk, vanuit Brussel bepaald, dat iedereen vanuit de bundel kan internetten en bellen, zonder rekeningen achteraf! Dus dat daar nu zo'n reclame voor gemaakt wordt.... En om daar nu zo'n 2-jarig contract voor af te gaan sluiten...... Feitelijk is de enige toevoeging die van het onbeperkte.
Badge +7
Hoi Effedanse,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je zo teleurgesteld bent in ons product! Dat we geen onbeperkt bundels aanbieden, daar heb je helemaal gelijk in. We passen onze bundels altijd aan naar wens van onze klanten. Als er veel klanten zijn die graag grotere bundels zien, gaan we dit natuurlijk doen.

Wat betreft de buitenlandbundels, per 15 juni komen de roamingskosten te vervallen. Al je verbruik binnen de EU gaat dan van je Nederlandse bundels af. Je hebt dan geen buiten bundel kosten meer hierdoor.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha
Badge
Met het oog op de nieuwe EU-regels in juni was het niet de vraag of de zaak zou gaan ontploffen, maar wanneer. T-mobile doet het handig en lokt mensen met wat nu een superprijs lijkt, maar waar je wel 2 jaar voor moet tekenen.
T- mobile weet natuurlijk dat die 35 euro in 2018 helemaal niet zo goedkoop meer blijkt te zijn :-)
Want wat er in juni gaat gebeuren, is natuurlijk niet mis. De prijzen van internet gigabytes in het buitenland worden ondanks het 60 dagen criterium dan ook relevant voor NL, de concurrentie komt dus niet alleen van de Nederlandse providers. Ook Simyo zal dus spoedig moeten reageren met lagere prijzen voor met name de grotere gebruikers, of anders rennen die weg. Mijn gevoel zegt dat Simyo zichzelf met de gevulde prijzenkast overschat wat zij zich qua prijsbeleid kan veroorloven, het worden opwindende maanden!
Reputatie 7
Badge +9
Los van de volle prijzenkast, ik denk niet dat Simyo, als volle dochter van KPN, volledig op eigen houtje voorwaarden en tarieven kan aanbieden, moeder zal op z'n minst wel meekijken.....


Ik denk wel dat T-Mobile een soort prijzenoorlog zal ontketenen, wie hier op wat langere termijn het slachtoffer van zal zijn.... ik vrees de consument.


De roaming voor de klanten wordt wel afgeschaft, maar de roaming tussen providers nog niet, dat betekent dat NL-providers nog steeds aan o.a. Spaanse providers zullen moeten betalen, dit geld moet ook ergens vandaan komen...
Reputatie 7
Badge +10
Het is zeker spannend wat er allemaal komen gaat. En eerlijk is eerlijk, ook wij zijn nieuwsgierig. We hebben op dit moment nog helemaal geen zicht op wat deze wijziging precies gaat betekenen voor de rest van de markt. Maar het lijkt me duidelijk dat er een 'oorlogje' gestart is en dat meerdere gaan volgen.

Het is nog af wachten hoe en of wij hierop gaan reageren. Dit bepaal ik helaas niet 😉 Ik kan jullie wel beloven dat als er iets wijzigt, jullie dit als eerste te horen krijgen :)

Groetjes,
Angela

Reageer